Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På tide med litt godmusikk her inne! Megadeth og Slayer ER bra uansett hva folk sier :wee:

og ekte thrash i tillegg. Ikke meloemodeth.

Alt gikk til helvete da Roope Latvala kom inn. Han kom fra et trash metal band, så det forklarer det meste. + at Alexi ikke likte stilen de begynte med. FAIL

og jeg sier ikke at de er thrash på en bra måte men at de gikk fra melostilen til et dårlig trash sound

Endret av Prometherion
Lenke til kommentar
Det er ikke ''thrash'' stilen jeg liker i COB men melodisk.

Ikke rart da CoB ikke har noen thrash-stil.

Og hvis COB er ''emo'' så vet ikke jeg hva du er..

Nei, CoB er ikke emo, men det er et av disse bandene fjortissene hører på og nevnte fjortisser kler seg og oppfører seg som emoer. De tror riktignok de oppfører seg som tr00 metallhuer, men feiler som vanlig.

Her er to gode råd:

-Ikke lat som du vet alt når du åpenbart ikke gjør det(å påstå at CoBoredom er thrash er et godt eksempel på dette)

-Lær av dine feil og ikke gjenta de(å fortsette å kalle en sjanger for trash når den heter thrash er et eksempel på dette)

edit:

Er ikke det likt thrash så vet ikke jeg...

Den dagen du finner et skikkelig thrash-band som bruke keyboards med den pisslyden der(eller keyboard i det heletatt), skal jeg sende deg en hundrings i posten.

Children of Boredom er IKKE thrash, de høres ikke ut som thrash og de kommer aldri til å bli thrash.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Det er ikke ''thrash'' stilen jeg liker i COB men melodisk.

Ikke rart da CoB ikke har noen thrash-stil.

Og hvis COB er ''emo'' så vet ikke jeg hva du er..

Nei, CoB er ikke emo, men det er et av disse bandene fjortissene hører på og nevnte fjortisser kler seg og oppfører seg som emoer. De tror riktignok de oppfører seg som tr00 metallhuer, men feiler som vanlig.

Her er to gode råd:

-Ikke lat som du vet alt når du åpenbart ikke gjør det(å påstå at CoBoredom er thrash er et godt eksempel på dette)

-Lær av dine feil og ikke gjenta de(å fortsette å kalle en sjanger for trash når den heter thrash er et eksempel på dette)

edit:

Er ikke det likt thrash så vet ikke jeg...

Den dagen du finner et skikkelig thrash-band som bruke keyboards med den pisslyden der(eller keyboard i det heletatt), skal jeg sende deg en hundrings i posten.

Children of Boredom er IKKE thrash, de høres ikke ut som thrash og de kommer aldri til å bli thrash.

Enig at fjortissene som tror de er emo bare ved å ha percing i trynet som tror de er metalheads og føler smerte hele tia= LATTERLIG

Men COB har thrash elementer. Jeg sier ikke at de er som Slayer for den slags skyld. GEE.

skrivefeil... :hrm:

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Brukerne bes holde seg til sak og ikke person. Personangrep tolereres ikke, og i grove tilfeller vil den aktuelle brukeren bli fratatt tilgangen til forumet. Hva brukere mener om hverandre er ikke tema for tråden, og det er direkte ødeleggende for diskusjonen.

Innlegg med personangrep er blitt fjernet eller redigert. Brukere oppfordres til å bennytte p_report.gif-funksjonen om man kommer over personfokuserte innlegg av negativ art, fremfor å kommentere det i tråden. På den måten kan moderator bedømme saken og vi unngår videre personkrangel.

(Dette innlegget skal ikke kommenters, da det blir ansett som off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på PM.)

Lenke til kommentar

Nå har jeg hørt igjennom Bathory albumet: Nordland II. Må si det var et meget bra album.

Har de flere album som er i den duren? Har hørt på noen, men der spillte de mere, Thrash?. Har hørt Nordland I og, men likte bedre den andre.

Hva med Blood on Ice? Har bare tittel sangen, og den er favoritten blant Bathory sangene. :p

Lenke til kommentar

BOI er kanon, men ikke mere "thrasha" enn nordland-platene og Hammerheart. De endra stilen sin totalt på starten av 90-tallet til den episke vikingstilen med lydeffekter og (nesten) clean vokal. Platene før det var oldschool svartmetall før svartmetall var oppfunnet engang.

Her har du gammelstilen, representert av Equimanthorn

Se filmen hos Youtube

Temmelig langt unna Blood on Ice som du hører :) Når du ser hyllest til Bathory i coveret på svartmetall-plater er det stort sett de 3 første det snakkes om. De lagde blastbeats og screamvokal allerede på midten av 80-tallet.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...