Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som kan anbefale noen kvalitetsband i samme gate som Gris (Niflheim) og Agalloch?

Gris og Agalloch er jo 2 helt forskjellige band, men jeg kan anbefale noe ala Gris!

 

Sarvari, Cry of Silence, Svartthron, Coldworld, Svarti Loghin, Austere, Wedard, Stielas Storhett, Irrwisch, Trist, Hypothermia, Zelfhaat, Lifelover, Desolate Fields of Beauty, Lyrinx

 

Og til dere som vil ha litt real melodeath, ikke sånn crap som In Flames, Arch Enemy osv.. Sjekk ut Arghoslent

Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale noen kvalitetsband i samme gate som Gris (Niflheim) og Agalloch?

 

Du kan jo sjekke ut Sombres Forêts, og samtidig se om Valfunde er noe for deg. (Ja, det er Valfunde fra Peste Noire - han har kun gitt ut en split med 2 sanger med Amesoeurs though... Men det er herlige saker.) Angående Agalloch er det litt vanskeligere å komme opp med noe liknende.

Endret av Thriven
Lenke til kommentar

Min Gaahl teori:

 

- Oppvokste i en (semi?) kristen familie. Han var en glad gutt og oppførte seg som alle andre barn.

- i tenårene utforsket han, og fant ut at han likte menn. Men siden familien var kristen og han hadde KRL på skolen fikk han vite at homofili IKKE er lov i kristendommen. Det gjorde han til å føle seg ynkelig.

- Hadde masse hat i seg fordi han ikke fikk uttrykke seg selv som en homofil.

- kom borti anti-krist stuff. samt Shamanism

- begynte å lage satanistisk/antikrist musikk

- ble kjent i black metal scenen

- avslørte sin seksuelle orientering

- middle finger til kristendommen

 

Det er nå jeg ser på han som: )

Lenke til kommentar

Man begynner ikke bare å "lage musikk" uten et stort talent. Og hvertfall ikke så bra musikk at det stikker seg ut av mengden og blir plukket opp av plateselskap, og bli berømt pga musikken. Det kommer ikke av seg selv, bare fordi han er skuffet over kristendommen.

 

En plateselskap-fyr sa i en dokumentar om bransjen at "For hvert kjente band er det 10000 band ingen har hørt om"

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Noen som kan anbefale noen kvalitetsband i samme gate som Gris (Niflheim) og Agalloch?

Gris og Agalloch er jo 2 helt forskjellige band, men jeg kan anbefale noe ala Gris!

 

Sarvari, Cry of Silence, Svartthron, Coldworld, Svarti Loghin, Austere, Wedard, Stielas Storhett, Irrwisch, Trist, Hypothermia, Zelfhaat, Lifelover, Desolate Fields of Beauty, Lyrinx

 

Og til dere som vil ha litt real melodeath, ikke sånn crap som In Flames, Arch Enemy osv.. Sjekk ut Arghoslent

 

 

Cry Of Silence er bra saker ;)

Lenke til kommentar

Hva er greia med Slipknot egentlig da? Jeg blir automatisk litt varm om hjertet av band som blir hatet av mange, og når man ser hvor rabiate enkelte blir når Slipknot nevnes så burde egentlig dette bandet være noe jeg kunne tenke meg å forsvare. Jeg har imidlertid hørt på noen av låtene deres nå, og de var i grunnen ganske dårlige. Kjipern!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...