Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Arild: Google.

 

Hellfest har sluppet 36 artister og har typ 70 igjen. Av de som allerede er sluppet har vi blant annet: Enslaved, Gorgoroth, Melechesh, Kylesa, Wolves in the throne room(ikke veldig ofte de er i europa så vidt jeg har skjønt - bra booking), Aura Noir, Amon Amarth og Anthrax. Edit: Manowar og Heaven and Hell burde også nevnes..

 

http://www.hellfest.fr/web08/accueil.php?l...lish#/artistes/

 

Kan Hellfest overgå Wacken en gang i fremtiden?

 

Det ser faktisk ut som de kan ha en sjanse til å faktisk overgå Wacken, ja. De her en utrolig bra line up til nå, og med 70 band igjen burde det bli veldig bra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har jævlig lyst til å prøve en ny festival, men det er jo et problem å vite hvordan man skal komme seg dit, og til hvilken pris. Wacken har vært så billig takket være scream bussen, at ingenting kan sammenlignes. 2000kr for billett og tur-retur Oslo Wacken. Hvordan kommer man seg til Hellfest? Hva koster det? Man vil jo gjerne handle en del når man først er på en større festival og da går det fort flere tusen bare på det, så er det mat og drikke (som er ganske billig på kontinentet heldigvis) også smugle drikke tilbake til Norge igjen. Blir lett 3-4000 av det, uten hverken reise eller billett!

Lenke til kommentar
Hvordan kommer man seg til Hellfest? Hva koster det?

 

Jeg og en kammerat tok flyet fra Torp (Sandefjord) til London og videre til Nantes (et par mil nordafor Clisson) i sommer. Alle flyturene ble bestilt gjennom RyanAir.com og kom på omtrent 3000 kroner tur-retur per person, men kunne lett spart noen tusenlapper om jeg hadde bestilt flybillettene noen måneder tidligere.

 

Toget mellom Nantes og Clisson går flere ganger om dagen, og koster ikke mye i forhold til norsk standard.

 

Forøvrig var festivalen veldig bra organisert, med et par hygeniske unntak, og lyden var såpass bra at man godt kunne sitte på teltplassen 4-500 meter unna og høre musikken like klinkende klart som om man sto foran scenen.

 

Anbefales sterkt.

Endret av Katten med støvlene
Lenke til kommentar

Bathory endrer totalt stil fra skitten pre-black metal til episk vikingrock med temmelig sur cleanvokal, og masse lydeffekter og "fortellerspor" imellom sangene. Veldig episk, men veldig forskjellig fra Blood Fire Death også. Og snodig trommelyd men som passer godt likevel.

 

Tittelsporet fra Blood on Ice. Fantastisk låt om man svelger vokalen til Quorthon.

Se filmen hos Youtube

 

Er ikke mye Equimanthorn å spore her. Slik fortsatte de på Nordland I og II også stort sett. Sånn jeg har forstått det er Blood on Ice fra 1989, men de fikk aldri gitt den ut fordi de kom i klammeri med plateselskapet og fikk ikke lov å gi den ut før i 1996.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

her i gården er det The Return of Darkness and Evil (1985), Under the Sign of the Black Mark (1987), Blood Fire Death (1988), og Hammerheart (1990) som er favorittene. liker hele den perioden.

 

Sanger som utmerker seg er såklart ; Born For Burning, Woman of Dark Desires, A Fine Day to Die og One Rode to Asa Bay

 

Gir meg frysninger hvær eneste gang. Den sangen er faen meg til å grine av

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...