Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Kan være litt mer spesifikk. Jeg er ikke ute etter black metal. Har ikke hatt en skikkelig BM-periode på alt for lang tid og det ser ikke ut som om lysten kommer tilbake heller.

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe ei Iniquity skive i det minste, noen her som husker hvilke av de "The bullets breath" er på? Synes å huske det er grime, men er heller usikker. Ellers er jeg mest nysgjerrig på litt thrash eller god death.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså alle sjangre minus BM? Ikkje so veldig spesifikt kanskje..

Som jeg skrev, mest nysgjerrig på thrash og death. Det er to sjangere, så spesifikt nok.

Cynic - Focus

Atheist - Piece of Time/Unquestionable Presence/Elements

Deathspell Omega - Si Monumentum Requires, Circumspice

Death - Human

Gorguts - Obscura/From Wisdom to Hate

Immolation - Unholy Cult/Close to A World Below/Failures for Gods

Lykathea Aflame - Elvenefris

Neurosis - A Sun That Never Sets/The Eye of Every Storm/Given to the Rising

Nocturnus - The Key

Psycroptic - Symbols of Failure

Sadus - Illusions

Suffocation - Pierced From Within/Effigy of the Forgotten

Witchcraft - S/T

Takker, skal i det minste kjøpe Cynic skiva. Glemmer den hver gang noe skal bestilles dessverre.

Lenke til kommentar
Kan være litt mer spesifikk. Jeg er ikke ute etter black metal. Har ikke hatt en skikkelig BM-periode på alt for lang tid og det ser ikke ut som om lysten kommer tilbake heller.

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe ei Iniquity skive i det minste, noen her som husker hvilke av de "The bullets breath" er på? Synes å huske det er grime, men er heller usikker. Ellers er jeg mest nysgjerrig på litt thrash eller god death.

Grime ja, sykt bra Tech death skive

Lenke til kommentar
Skal du bare høre en låt av Queensrÿche må det være... coverlåten Scarborough Fair. Det er stor musikk.

Hehe, må innrømme at jeg ennå ikke har hørt bonuslåtene på Empire (remastered), skal rote den frem.

skal i det minste kjøpe Cynic skiva. Glemmer den hver gang noe skal bestilles dessverre.

Kjøp for Guds skyld den remastra utgaven, lyden er jævlig grumsete på orginalen, akkurat den skiva er tjent med mest mulig tørr lyd.

Endret av Ba'al-Sebul
Lenke til kommentar

Den på cdon er ikke remastra, ettersom det skjedde engang i 2004. Like greit å bestille fra amazon og betale ca. 4-5 kroner ekstra...

Edit: RR 91692 er '93 utgaven, m.a.o. ingen tvil om at cdon fører den gamle utgaven, misvisende av de å si: "Utgivelsesdato: 15-09-2003", men cdon sin idioti slutter aldri å forundre meg.

Endret av Ba'al-Sebul
Lenke til kommentar
Trur ikkje det er songar frå Neverending Destiny på MySpace.

Det er ikke det, men de jeg hørte virket bra nok til å at det er verdt forsøket å kjøpe ei skive. Og da kan jeg likesågod kjøpe den du anbefalte.

Den på cdon er ikke remastra, ettersom det skjedde engang i 2004. Like greit bestille fra amazon og betale ca. 4-5 kroner ekstra...

Vi får se hva jeg gjør. Er glad i å kjøpe alt på et sted om bestillingene blir store. Kjøpes skal den ihvertfall.

Lenke til kommentar

Thrash/Thrash-aktig :

Forbiden - Forbidden evil

Fastkill - infernal thrashing holocaust

Sadus - Chemical exposure

sodom - m16

Whiplash - power and pain/ticket to mayhem

Sabbat - Dreamweaver

kreator - pleasure to kill

Aura Noir - Black thrash attack

Dark Angel - Darkness decends

Flotsam And Jetsam - Doomsday for the Deceiver

Nekromatheon - we're rotting

Deströyer666 - Phoenix Rising

Skyclad - Folkemon

Slayer - Show No Mercy

Mistress - In Disgust We Trust

Rage - Secrets In A Weird World

To mention a few..

Endret av svartskog
Lenke til kommentar

Desse kan du kjøpe, Nyhus. Tippar du ikkje har dei.

Agressor - Neverending Destiny

Attomica - Disturbing The Noise

Cadaver - Hallucinating Anxiety

Demolition Hammer - Epidemic Of Violence

Holocausto - Campo De Exterminio

Malevolent Creation - The Ten Commandments

Merciless - The Awakening

Mutilator - Immortal Force

Sarcofago - Rotting

Sextrash - Sexual Carnage

Slaughter - Strappado

Terrorizer - World Downfall

Endret av Neslepaks
Lenke til kommentar
MANOWAR has confirmed that it will perform the band's first six albums in their entirety at next year's Magic Circle Festival, set to take place July 9-12, 2008 in Bad Arolsen, Germany. The event will feature four days of metal, 20,000 free beers, 20,000 free copies of the new MANOWAR single and four custom-built choppers owned by MANOWAR members to be given away.

MANOWAR is scheduled to perform on the Friday evening of the festival, where they will play "Battle Hymns", "Into Glory Ride" and "Hail To England". The following night, the band will play "Sign Of The Hammer", "Fighting The World" and "Kings Of Metal". This set will also feature, for the first-time, a rendition of "The Crown And The Ring (Lament Of The Kings)", which will feature the original choir and orchestral performance that has never been seen before.

De seks første albumene i sin helhet! fy fan dette hadde vært rått!

Lenke til kommentar
MANOWAR has confirmed that it will perform the band's first six albums in their entirety at next year's Magic Circle Festival, set to take place July 9-12, 2008 in Bad Arolsen, Germany. The event will feature four days of metal, 20,000 free beers, 20,000 free copies of the new MANOWAR single and four custom-built choppers owned by MANOWAR members to be given away.

MANOWAR is scheduled to perform on the Friday evening of the festival, where they will play "Battle Hymns", "Into Glory Ride" and "Hail To England". The following night, the band will play "Sign Of The Hammer", "Fighting The World" and "Kings Of Metal". This set will also feature, for the first-time, a rendition of "The Crown And The Ring (Lament Of The Kings)", which will feature the original choir and orchestral performance that has never been seen before.

De seks første albumene i sin helhet! fy fan dette hadde vært rått!

Hadde nok sovna før dei var ferdig med det fyrste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...