Lidskjalv Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 (endret) Dagens MySpace - Musikk mens du gjør noe annet 2: http://www.myspace.com/melechesh Endret 18. november 2008 av Lidskjalv Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Metallens svar på Dylan og Springsteen når det gjelder lyrikk. Interessant påstand. Jeg som ikke kjenner så godt til tekstene til Metallica måtte selvsagt google litt, og jeg fant da ut at låta Blackened skal være et godt eksempel på den "alvorlige tonen" som gjennomsyrer ...And Justice For All. Her er'n: Blackened is the End Winter it will send Throwing all you see Into obscurity Death of Mother Earth Never a rebirth Evolution's end Never will it mend Never...! FIRE To begin whipping Dance of the Dead, Blackened--is the--End! To begin whipping Dance of the Dead, Color our world Blackened! Blistering of Earth Terminate its worth Deadly Nicotine Kills what might have been Callous frigid chill Nothing left to kill Never seen before Breathing nevermore Never...! FIRE To begin whipping Dance of the Dead, Blackened--is the--End! To begin whipping Dance of the Dead, Color our world Blackened! BLACKENED. Opposition (opposition)...Contradiction (contradiction)...Premonition (premonition)...Compromise Agitation (agitation)...Violation (violation)...Mutilation (mutilation)...Planet Dies Darkest Color, Blistered Earth, True Death of Life. Termination (termination)....Expiration (expiration)...Cancellation (cancellation)...Human Race Expectation (expectation)...Liberation (liberation)...Population (population)...Lay to Waste See our Mother Put to death See our Mother die Smouldering decay Take your breath away Millions of our years In minutes disappears Darkening in vain Decadence remains All is said and done Never is the sun Never...! FIRE To begin whipping Dance of the Dead, Blackened--is the--end! To begin whipping Dance of the Dead.... FIRE Is the outcome of hypocrisy, Darkest--poten-CY! In the exit of hu-ma-ni-ty, Color our world Blackened! BLACKENED. Liksom... hva er dette her? En låt som tar et knallhardt standpunkt mot... røyking? Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Liksom... hva er dette her? En låt som tar et knallhardt standpunkt mot... røyking? Var det der ironisk? Selv om "deadly nicotine" blir sunget i sangen så er ikke det en låt som tar standpunkt mot røyking. Handler om verden som går under som følge av atomkrig. Du kan heller sjekke ut tittellåta, den har en fantastisk tekst. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 "Blackened" er da selvsagt lungene til verdens befolkning, "smouldering decay" (kreft), "take your breath aways" (KOLS), "millions of our years / in minutes disappear", helt klart den konsekvensen det har når røykerne på planeten fyrer opp hver sin sigarett. Ropene på "FIRE" mot slutten er selvsagt James som går bananas i det han ser en røyker fyre opp lighteren sin for å "color our world blackened". "Darkening in vain / decadence remains", vel - røyking er en dekadent uvane. Hva som er så dekadent med atomkrig vet ikke jeg! Skal gå med på at "death of mother earth" heller mer mot at dette handler om atomkrig, men den veies opp av "deadly nicotine". Konklusjon: Dette er James Hetfield sin "Svake mennesker". Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 :!: Beste post i tråden her på lenge. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Ny låt fra Ásmegin! Hiertebrand er tittelen. http://www.myspace.com/napalmrecords Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Interresant tolkning, men Blackened handler definitivt om atomkrig. "Millions of our years in minutes disappears" er setningen som forteller klarest at låten handler om atomkrig. ...And Justice er et slags konseptalbum som handler om politikk og korrupsjon, og nuclear war passer mye bedre inn som tema her enn røyking. Forøvrig en fantastisk sang på et veldig sterkt album. Lenke til kommentar
Arsenal89 Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 ...And Justice For All er knall. Mitt favorittalbum av Metallica by far. Er litt stolt over å ha fått det signert 20 år etter det ble utgitt =) http://i409.photobucket.com/albums/pp171/G...18082008767.jpg Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 10hi, jeg kjøpte And Justice... på kassett på bensinstasjonen. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 10hi, jeg kjøpte And Justice... på kassett på bensinstasjonen. Jeg har bibeln signert for faen. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Interresant tolkning, men Blackened handler definitivt om atomkrig. "Millions of our years in minutes disappears" er setningen som forteller klarest at låten handler om atomkrig. ...And Justice er et slags konseptalbum som handler om politikk og korrupsjon, og nuclear war passer mye bedre inn som tema her enn røyking. Forøvrig en fantastisk sang på et veldig sterkt album. Han var nok ikke seriøs, men morsom tolkning var det:) Tidenes beste låt på tidenes beste album Lenke til kommentar
Prinz Poldi Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Tidenes beste låt på tidenes beste album Vel, setter Ride over Justice, men er enig i at Blackened er best på AJFA. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Tidenes beste låt på tidenes beste album Hohoho så uenig jeg er i den uttalelsen der. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Tidenes beste låt på tidenes beste album Hohoho så uenig jeg er i den uttalelsen der. Ja, men hva så? Forventer selvsagt ikke at folk skal være enig, er bare min subjektive mening. Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Weakling Heftig! Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 (endret) Ukens hrashplate : Razor - Evil Invaders Thrashdance! Endret 19. november 2008 av Soundchaser Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Lamb Of God kommer ut med ny skive den 26 februar Hurra! Den heter ''Wrath'' Btw Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 19. november 2008 Del Skrevet 19. november 2008 Wallachia-samlingen min er komplett! Nå mangler jeg bare nyalbumet som kommer neste år. Herlig Er det mulig og kjøpe noen av de platene noen plass i dag? Aftermath Music har re-releasen av "from behind the light" vet jeg http://aftermathshop.com/oscommerce/produc...roducts_id=6513 De andre har jeg "lurka" ebay i flere år for å få tak i. Med unntak av den grå kassetten, som jeg fant på Drakkar: http://www.drakkar666.com/drakkar/descript...e=0&id=2306 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå