Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Slenger bare inn en anbefaling til alle som ikke har hørt Thrash-mestrene Kreator:

 

Kreator - Extreme Aggression (1989)

 

En speed-thrash perle av uante dimensjoner. Fantastiske riffs, full-pupp-basstrommer, og snerrende vokal. Deilig.

 

Såg Headbanger's Ball du òg ja? ;)

 

Kva var namnet på den Carcass-songen i begynnelsen? Syns å huske den hadde eit par snertne riff.

 

 

Edit: "No love lost" var det vel...

 

Artig at du skulle nevne det med Carcass fordi kompisen min fortalte meg på morran i dag at han hadde sett på Headbanger's Ball og der var det et band som het Carcass med en sang som het No love Lost som hadde noen heftige riff.

 

Her er en Youtube-link for de evneike skapnissene som ikke klarer å leite fram til den selv:

 

Se filmen hos Youtube

 

edit: Jævla lett å vite hvilket album man bør skaffe seg ved å se på Metal-observer:

 

Carcass (GB)

1988 Reek Of Putrefaction Review > 10/10 - Luca - (Grindcore)

1989 Symphonies Of Sickness Review > 10/10 - Luca - (Grindcore)

1991 Necroticism-Descanting The Insalubrious Review > 10/10 - Luca - (Death Metal)

1993 Heartwork Review > 10/10 - Luca - (Death Metal)

1996 Swansong Review > 10/10 - Luca - (Death Metal)

Endret av Metalheart
Lenke til kommentar
Slenger bare inn en anbefaling til alle som ikke har hørt Thrash-mestrene Kreator:

 

Kreator - Extreme Aggression (1989)

 

En speed-thrash perle av uante dimensjoner. Fantastiske riffs, full-pupp-basstrommer, og snerrende vokal. Deilig.

 

Såg Headbanger's Ball du òg ja? ;)

 

Kva var namnet på den Carcass-songen i begynnelsen? Syns å huske den hadde eit par snertne riff.

 

 

Edit: "No love lost" var det vel...

 

Artig at du skulle nevne det med Carcass fordi kompisen min fortalte meg på morran i dag at han hadde sett på Headbanger's Ball og der var det et band som het Carcass med en sang som het No love Lost som hadde noen heftige riff.

 

Her er en Youtube-link for de evneike skapnissene som ikke klarer å leite fram til den selv:

 

Se filmen hos Youtube

 

edit: Jævla lett å vite hvilket album man bør skaffe seg ved å se på Metal-observer:

 

Carcass (GB)

1988 Reek Of Putrefaction Review > 10/10 - Luca - (Grindcore)

1989 Symphonies Of Sickness Review > 10/10 - Luca - (Grindcore)

1991 Necroticism-Descanting The Insalubrious Review > 10/10 - Luca - (Death Metal)

1993 Heartwork Review > 10/10 - Luca - (Death Metal)

1996 Swansong Review > 10/10 - Luca - (Death Metal)

 

var snakk om at han ene der var vist 1 ex arch enemy

Lenke til kommentar
noen som har hørt nye 'Nathrakh ? ser di har sendt min plate fra play for noen dager siden.

 

Veldig skuffende. Altfor mye -core og altfor lite necro.

 

Kan bli spennende dette ja. Hvis det er veldig mye mer core enn eschaton, blir jeg nok skuffa. hadde ikke skadet å gå noen skritt tilbake mot necro. Er stygt redd for at jeg kommer til å like den i begynnelsen uansett. Er stor fanboy! om den er holdbar er en annen sak

Lenke til kommentar

Fordi de er vinnerplater for meg. Jeg blir i godt humør. Mao er de vinnere. Sier ikke at de er BEST. Folk vil alltid ha forskjellig mening om hva som er den Beste plata til et band. Men hører du på de jeg nevnte er du garantert å like det, hvertfall.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jaokey.

 

Noen som liker Melvins her? Fikk Houdini i posten her i dag, og den er jo selvfølgelig ei kjempeskive. Ellers har bare hørt Stoner Witch og Stag, som begge falt i smak. Hvilke andre skiver anbefales jeg å sjekke ut? De har jo litt av hvert såvidt jeg vet så...

 

Edit: @ Bytex: Ja jeg liker de skivene og jeg. Syntes bare kommentaren din var litt snodig formulert.

Endret av Caress_the_Pale
Lenke til kommentar
Slenger bare inn en anbefaling til alle som ikke har hørt Thrash-mestrene Kreator:

 

Kreator - Extreme Aggression (1989)

 

En speed-thrash perle av uante dimensjoner. Fantastiske riffs, full-pupp-basstrommer, og snerrende vokal. Deilig.

 

Nå har jeg hørt litt på dette albumet, og førsteinntrykket mitt er ensformig og anonymt. Jeg får gi det flere sjanser, men så langt liker jeg de to nyeste albumene MYE bedre.

Lenke til kommentar
Ærlig talt, kan dere to slutte å flamebaite hverandre i hver eneste jævla post, Torpern og Nyhus? Dette begynner å bli patetisk. Vi trenger faen ikke lese all driten deres på hver eneste post. Ta det utafor kirka ved midnatt ellerno.

 

Tror du ikke jeg er lei? Jeg sa bare jeg hadde likt å dratt på en konsert jeg...

And just to keep the shit rolling:

Det er ikke jeg som kommer med såpass mange sleivspark mot deg at andre brukere reagerer på det i random tråder, som f.eks rpp.

 

Jeg tar meg friheten til å høre om en mod har lyst til å slette hele "diskusjonen" vår.

Lenke til kommentar
Tror du ikke jeg er lei? Jeg sa bare jeg hadde likt å dratt på en konsert jeg...

 

And just to keep the shit rolling:

Det er ikke jeg som kommer med såpass mange sleivspark mot deg at andre brukere reagerer på det i random tråder, som f.eks rpp.

 

Jeg tar meg friheten til å høre om en mod har lyst til å slette hele "diskusjonen" vår.

 

Som svar kan jeg si at moderatorteamet har viktigere ting å ta seg av enn å rydde opp i kjeklingen til to brukere som seriøst burde vite bedre. Det er fullt mulig å la vær å taste og benytte seg av det fabelaktige "Tenk - Trykk - Tal" rådet man gir innen samband. For å slenge på med den pondusen som er tilgjengelig: It ends here.

 

Man må da vitterlig ha bedre ting å gjøre på fritiden enn å hakke på hverandre på et forum slik at en gretten gammal admin må komme trampende og leke pekefingerleken. Det er så bittert og deprimerende, man kan bli alkoholiker av mindre.

 

Så skjerpings, ta hverandre i hånden og slutt forsøplingen. Hvem vet, kanskje det skaper en dominoeffekt og det blir fred i Midtøsten også?

 

, lev vel og lenge. Dette innlegget skal selvfølgelig ikke kommenteres i tråden. :)
Lenke til kommentar
noen som har hørt nye 'Nathrakh ? ser di har sendt min plate fra play for noen dager siden.

 

Veldig skuffende. Altfor mye -core og altfor lite necro.

 

Anal Nattdrakt var jo grei musikk det.... :tease: Kuttet (myspace) fra siste album var best. Minner om Strapping Young Lads

Endret av Lidskjalv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...