Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg syns den nye vokalisten er bra :) Howard Jones. Sjeldent å se en Afro-A i metal.

Jepps. Suffocation har en afro-amerikaner og.

SUFFOCATION_Featured_Pic1.jpg

Nice, han til høyre liker Behemoth ^^ Det er rart hvis du tenker deg om.

ville sagt at 91% afroamerikanere hører på hip hop/pop ol.

Edit:

--------

The Invaluable Darkness DVD er mektig alright ;) Ser på den nå. Progenies Of The Great Apocalypse er ikke alltid like bra live :/

Endret av Arild_Banankake
Lenke til kommentar

Anbefaling

1403_logo.jpg

For dem som ikke can lese metal hiroglyfer.

Vinterland

4076.jpg

Welcome My Last Chapter

The Metal Observer anmeldelse

VINTERLAND are a somewhat mysterious Swedish band that released this killer album in 1996 and disappeared a short time after that, which is really very sad. After all “Welcome My Last Chapter” offers first-class melodic, intense Black Metal which could be described as a mixture between DISSECTION, old NAGLFAR (“Vittra”) and old DIMMU BORGIR (“For All Tid” and “Stormblast”). As you have probably guessed already because of this comparison, I don’t mean Gothic-like or even commercial by “melodic”. DISSECTION were also relatively melodic on “Storm Of The Light’s Bane”, but nevertheless you can’t say this melodic aspect was intended to cotton up to the Gothic scene, can you? No, definitely not!

Well, but on to the music now! I can still remember well when I first read about VINTERLAND and my interest was caught by the fact that they had only released one single album. I instantly started searching for samples, found some quickly and from the first second on, I was captivated by the music that came out of the speakers. It was so powerful, partly down right furious, but at the same time very melancholic and always extremely intense. After the short intro to “Our Dawn Of Glory” a true Black Metal inferno is unleashed upon you, but with time the song gets a little slower again and you already notice these deeply sad riffs which, together with the amazing vocals by Jorn Bragman (also guitars and bass), create an unbelievably moving atmosphere. This continues on the same high level of quality on the following songs, with “So Far Beyond…” being an piano instrumental which provides for some well-done variation amidst the quite heavy songs. On the entire CD you can’t find any bad or even average songs, but nevertheless said “Our Dawn Of Glory” as well as “A Castle So Crystal Clear” and “Wings Of Sorrow” stand out slightly among the other tunes. Only really, really slightly however, for songs like “As I Behold The Dying Sun” or “Vinterskogen” are also masterpieces which 99% of today’s Black Metal bands will never succeed in doing.

By the way, the album was produced by Dan Swanö who also laid down the keyboards. He did both jobs very well, so that a nice production and the simple, but greatly designed booklet top off an almost perfect CD. It’s only sad that this will probably be the last album ever by this fantastic band, a true loss for the scene. (Online October 28, 2004)

Synd at gruppen bare lagde en skive. Sadface

Lenke til kommentar

Fordi Vegard (Ihsahn) drifta bort fra den gamle sounden, og dro inn mere og mere progrock og synth i musikken. Det har alltid vært han som har styrt bandet, og spilt inn synthene på de gamle platene. Han synes selv bandet ikke hørtes ut som Emperor lengre, derfor splitta de. Pluss at han ville gi mere tid til sine sideprosjekter med kona. Men de sparka som et helvete på reunion-konsertene for et par år siden. Så dem på inferno, var en av mine beste konsertopplevelser noensinne. Lyden var krystallklar, og bandet var supertight og de spilte tilogmed Into the Infinity of Thoughts, yndlingssporet mitt fra Nightside Eclipse. Den spilte de aldri live før. Eller, det var vel sånn at de åpnet konserten med en Nightside-medley av de 3-4 første låtene. Inkludert introen. Da døde jeg nesten på meg, for jeg forventet halvveis noe ræl fra den siste plata deres..og så dundra Nightside-introen ut i lokalet istedet!

Tror hele publikum gjorde en kollektiv kolbøtte da.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Det var også digg å ha en live keyboardist på scenen, da kom synthen mere i forgrunnen istedet for å bare ligge og ulme i bakgrunnen som på de gamle skivene. Spesiellt de herlige AAAAAH seksjonene fra Nightside.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jau, var mye fin synth på Drep de Kristne. Mulig jeg tar turen til Inferno neste år. Er jo ikke lange biten fra Drammen. Bare pes å skaffe billett når det selges ut like fort som en gjennomsnittlig Metallica-konsert..

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...