Programvare Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 (endret) Har også tilgode å gjøre noen særlige oppdagelser her. Det siste jeg fant av betydning var Ne Obliviscaris. Så da kan jeg likegodt slenge ut en liten utfordring. Jeg ser etter et band som gir samme følelsen som Arcturus klarer å produsere i låta "Kinetic". Kort og godt, musikk som slår beina vekk under meg - samme hvilken sjanger, jeg liker alt fra ambient BM til avantgarde. Shoot! Du ser etter noe som oser av kvalitet? Slik som Kinetic jo gjør. Ikke i nærheten av Arcturus, men: Jeg vil at du skal prøve noen låter av bandet Virgin Black. Litt goth/doom/klassisk. Noen ganger så det ikke kan kalles metall en gang. De har mye forskjellige lengder på låtene. Men det går i pianointroer på 4-5 minutter, fiolin og veldig rolig akustisk gitar. Plutselig kan det bryte opp med Drop-stemte distortiongitarer og mektig operamann-vokal. Vel og merke er bandet SLOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW, så kanskje det ikke er barskt nok til å feie deg avgårde, men du kan jo prøve ett par låter. Jeg ble hvert fall ganske storøyd da jeg hørte det første gangen. Dessverre det eneste jeg kom på, selv om det var ganske labert forsøk. edit: Egentlig bare drit i det. Ligner ikke Arcturus i det hele tatt og er for svakt. Æsj. Endret 14. oktober 2008 av Programvare Lenke til kommentar
Uin Viel Skrevet 14. oktober 2008 Del Skrevet 14. oktober 2008 Anathema, jeg ser, etter å ha besøkt last.fm-kontoen din, at du har hørt litt på In the Woods... Men hvis du er ute etter musikk som "slår beina vekk under deg", så synes jeg du skal gi Omnio en sjanse. Den burde røske godt, på sin egen måte. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 15. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Som sagt, Programvare - det behøver ikke ha noen som helst likhetstegn med stilen til Arcturus. In The Woods har jeg smakt litt på tidligere ja, det festet seg aldri skikkelig. De har dog noen virkelig festlige partier, og jeg har ikke hørt Omnio - så jeg skal gi den et forsøk. En liten OT: Har gått over til Mac, men finner ikke noe Last FM opplegg for denne. Hvis noen har lyst å peke meg i riktig retning hadde jeg satt pris på det. Endret 15. oktober 2008 av Anathema Lenke til kommentar
huf Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 *snip* Kva med Professor Fate - The Inferno? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Lifelover - http://www.myspace.com/lifeloverband (Anbefaler sangen: Välkommen Till Pulvercity) Eksperimentell depressive black metal (Med rock og pop elementer). Siterer en anmeldelse fra metal-archives: "Yes, we all know what lies in those bottomless depths of darkness...misery, confusion, loneliness, a sense of divine treason, alcohol and drug abuse, the downward spiral of the human mind and soul, etc. All the stuff that really plagues the hearts of men who live in a homogenized 21rst century of digital activity searching for what made them appreciate the sunshine-filled days of childhood are now replaced by homes that bring no comfort, and material possessions that seem to be trophies of your income. And a concoction of antidepressants, sleeping pills, mood stabalizers, tranquilizers, antipsychotics, etc. all used to keep the wild hearts of men tame and sedated but only in the end adding to the ever escalating depression that comes with the territory. Lifelover really LOVES what life has to offer as we age." Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Lifeless var rått Må nok skaffe meg en plate eller tre, noen spesiel og anbefale? Likte miksen av pop og Bm Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 (endret) Lifelover Har ikke hørt så mye på Pulver (2006), som skal være mer strait forward. Erotik (2007) er den som blander inn pop elementet i større grad. Det er den jeg har hørt på, og har vært forelsket i lenge. Dro den fram igjen nå som høsten har kommet og som stemningen er perfekt. Så jeg anbefaler den. En ny plate som skal hete Konkurs slippes faktisk nå en gang i denne måneden. Vi får se hvordan de utvikler seg. Edit: Den ble vist sluppet den 10ene. Endret 15. oktober 2008 av Venerable Lenke til kommentar
gimme Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 En liten OT: Har gått over til Mac, men finner ikke noe Last FM opplegg for denne. Hvis noen har lyst å peke meg i riktig retning hadde jeg satt pris på det. Last fm mac Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Kom over et kult band nå, colombianske Inquisition. Høres ut som en magisk miks av Helmet og forblåst black metal. Monotont og groovy: Inquisition - Crush the Jewish Prophet: Se filmen hos Youtube Inquisition - Strike of the Morning Star: Se filmen hos Youtube Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Lifelover? Corny navn. Men skal sjekke ut når jeg kommer fra forelesning - hørtes litt snedig ut. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Mannen til venstre på Lifelover-bildet tror jeg er Missing Link mellom apene og menneskene..han var hårete, gitt.. Lenke til kommentar
huf Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Nærmar seg ny Cronian-release! 27. okt! Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Mannen til venstre på Lifelover-bildet tror jeg er Missing Link mellom apene og menneskene..han var hårete, gitt.. Lenke til kommentar
Naxxar Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Meshuggah er heftig! er enda fetere å være ca den eneste som klarer å headbange til rytmene dems Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Aha det var tattiser og blod ja..så ut som masse kroppshår på det lille bildet Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Wow Naxxar, du er virkelig pro Må si jeg har fått skikkelig sansen for den nye Motörhead-skiva. Godsaker hele veien. English Rose får virkelig rockefoten i gang. Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Motörhead dør aldri. Lemmy er og blir en legende. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Motorizer! Skål for faen! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Burn My Eyes er vel eneste plata jeg har et skikkelig forhold til. Davidian er verdens feiteste åpningslåt. Også var Rob yndling i Metal Hammer rundt midten av 90-tallet så han var liksom alltid i media på et eller annet vis. Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Nærmar seg ny Cronian-release! 27. okt! Har hørt den allerede, ganske ålreite saker. =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå