Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Har også tilgode å gjøre noen særlige oppdagelser her. Det siste jeg fant av betydning var Ne Obliviscaris.

Så da kan jeg likegodt slenge ut en liten utfordring. Jeg ser etter et band som gir samme følelsen som Arcturus klarer å produsere i låta "Kinetic". Kort og godt, musikk som slår beina vekk under meg - samme hvilken sjanger, jeg liker alt fra ambient BM til avantgarde. Shoot!

Du ser etter noe som oser av kvalitet? Slik som Kinetic jo gjør.

Ikke i nærheten av Arcturus, men:

Jeg vil at du skal prøve noen låter av bandet Virgin Black. Litt goth/doom/klassisk. Noen ganger så det ikke kan kalles metall en gang. De har mye forskjellige lengder på låtene. Men det går i pianointroer på 4-5 minutter, fiolin og veldig rolig akustisk gitar. Plutselig kan det bryte opp med Drop-stemte distortiongitarer og mektig operamann-vokal. Vel og merke er bandet SLOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOW, så kanskje det ikke er barskt nok til å feie deg avgårde, men du kan jo prøve ett par låter. Jeg ble hvert fall ganske storøyd da jeg hørte det første gangen.

Dessverre det eneste jeg kom på, selv om det var ganske labert forsøk.

edit: Egentlig bare drit i det. Ligner ikke Arcturus i det hele tatt og er for svakt. Æsj.

Endret av Programvare
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt, Programvare - det behøver ikke ha noen som helst likhetstegn med stilen til Arcturus. :)

In The Woods har jeg smakt litt på tidligere ja, det festet seg aldri skikkelig. De har dog noen virkelig festlige partier, og jeg har ikke hørt Omnio - så jeg skal gi den et forsøk.

En liten OT: Har gått over til Mac, men finner ikke noe Last FM opplegg for denne. Hvis noen har lyst å peke meg i riktig retning hadde jeg satt pris på det.

Endret av Anathema
Lenke til kommentar

Lifelover - http://www.myspace.com/lifeloverband

(Anbefaler sangen: Välkommen Till Pulvercity)

309912.jpg

Eksperimentell depressive black metal (Med rock og pop elementer).

Siterer en anmeldelse fra metal-archives:

"Yes, we all know what lies in those bottomless depths of darkness...misery, confusion, loneliness, a sense of divine treason, alcohol and drug abuse, the downward spiral of the human mind and soul, etc. All the stuff that really plagues the hearts of men who live in a homogenized 21rst century of digital activity searching for what made them appreciate the sunshine-filled days of childhood are now replaced by homes that bring no comfort, and material possessions that seem to be trophies of your income. And a concoction of antidepressants, sleeping pills, mood stabalizers, tranquilizers, antipsychotics, etc. all used to keep the wild hearts of men tame and sedated but only in the end adding to the ever escalating depression that comes with the territory. Lifelover really LOVES what life has to offer as we age."
Lenke til kommentar

Lifelover :)

Har ikke hørt så mye på Pulver (2006), som skal være mer strait forward.

Erotik (2007) er den som blander inn pop elementet i større grad. Det er den jeg har hørt på, og har vært forelsket i lenge. Dro den fram igjen nå som høsten har kommet og som stemningen er perfekt. Så jeg anbefaler den.

En ny plate som skal hete Konkurs slippes faktisk nå en gang i denne måneden. Vi får se hvordan de utvikler seg.

Edit: Den ble vist sluppet den 10ene.

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...