Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Nei hold fjortiz wannabe grim musikken for dere selv. Jeg på min side foretrekker heller dansende trollmenn i skogen fremfor slipknot

Åja, for her kan man jo ikke høre på det man liker, må bare høre på det som er skikkelig skummelt og helst så skummelt at man ikke hører hva de synger om :yes:

 

Kan fint påstå at jeg er lite begeistret for Slipknot, men vil fint klassifisere det som metall. Enig.

Ja, det er definitivt metal. Og noen vi påstå at det er bra metal også!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, unnskyld for veldig offtopic, men "melodiøs døds metal"? Bør du ikke enten bruke melodeath, meldoic death metall eller melodiøs dødsmetall?

 

Tilbake til topic: Jeg føler jeg bør enda videre utvide min BM-horisont. Noen veldig gode, konkrete forslag?

 

Dere kan unnlate:

 

Darkthrone

Deathspell Omega

Anaal Nathrakh

Ulver

Glorior Belli

Mayhem

Celestial Bloodshed

 

og den typen ting. Gjerne noe som kan prøvehøres, har ikke akkurat overflod av betalingsmidler.

Lenke til kommentar
Jeg føler jeg bør enda videre utvide min BM-horisont. Noen veldig gode, konkrete forslag?

Mine tre anbefalinger av forholdvis kjente, men unike band som kanskje kan hjelpe med å utvide horisonten.

Nachtmystium: Amerikansk band som har begynt å inkorperere en del eksperimentelle elementer i de 2 siste platene. Sjekk ut sangene A Seed of Suffering og

.

Forgotten Tomb: Italiensk suicidal BM. Nydelige melodier. Den nyeste plata deres er også temmelig orginal. Her er den gode gamle

, og den nye Blood and Concrete.

Peste Noire: Sinnsyk vokal. Sjekk ut

og
.
Lenke til kommentar

Jeg predikerer at folk hører på musikken de selv finner ut de liker, ikke baserer sin smak på hva genre som er inn og ut for tiden. Liker man 80-talls saxon hører man på det fordi man liker det, og driter i om noen sier det er blodharry. Liker man Slipknot hører man på det, og driter i om noen sier det ikke er "metal nok". Enkelt og greit. Individualisme er en fin ku.

 

Nå betyr ikke dette standpunktet at jeg liker ALLE genrer uansett. Jeg bare mener folk skal høre på det de selv liker, og drite i hva andre måtte syns.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Jeg er lei av alle de nye sjangrene som slutter på "core" :(

95% av alle sjangerne folk beskriver med *something*core er ikke egentlige sjangere. Eneste "core"-sjangere jeg kommer på i farten er metalcore og hardcore.

 

Post core, emocore, nintendocore.

 

De kom jeg å på i farten.

 

 

 

Hvorfor hater alle slipknot? Jeg skjønner ikke helt.. De lager jo bra musikk, og hvis man ser vekk fra ''nu-metal'' Som Korn og Limp Bizkit osv (som btw suger balls) Så er de ganske bra. Faktisk har de blitt litt mer Death med All Hope Is Gone

Lenke til kommentar
Synes selv noen låter på All Hope Is Gone kunne plasseres i kategorien melodiøs døds metal! Bare meg som synes det?

Hvorfor hører du ikke da heller på melodisk dødsmetall? Velkommen til metallforumet, men vil du være med bør du komme med mer enn bare Slipknot og gjerne noe som ikke er på vg-lista også. Jeg og enkelte jeg kjenner hadde en slipknot periode, det var når vi var 15-16 år. Vi var små og vi hadde ikke hørt særlig mye metall. Der føler jeg du er nå. Du er nederst på Stairs Of Metal:

post-118993-1223880856_thumb.jpg

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Skogslik. Du hørte på det før sant? Du må inrømme at det er bra musikk. Men man kanke si at det er ''ordentlig metal'' når man tenker på andre band som Cannibal Corpse og Darkthrone. Men som musikere og komponister er Slipknot flinke.

 

Og for han andre:

 

Vil du høre på melodiøs så foreslår jeg Norther, Kalmah, Children of Bodom etc. Got it?

Lenke til kommentar

Abigor, det er ekstremt stakkarslig av deg å ranke folk som undermennesker eller bedre mennesker etter hvor tr00 musikk man hører på. Jeg koser med med musikk fra alle trinnene i den trappa og jeg ser på meg selv hverken som noe bedre eller dårlige mennesker enn de fleste andre.

Lenke til kommentar
Hvorfor hører du ikke da heller på melodisk dødsmetall? Velkommen til metallforumet, men vil du være med bør du komme med mer enn bare Slipknot og gjerne noe som ikke er på vg-lista også. Jeg og enkelte jeg kjenner hadde en slipknot periode, det var når vi var 15-16 år. Vi var små og vi hadde ikke hørt særlig mye metall. Der føler jeg du er nå.

Hehe, nå er jeg dobbelt så gammel som halvparten av dere. Så takk for komplimentet ;) Nå hører jeg faktisk på mye melodeath, blandt annet InFlames, ScarSymmetry og As I Lay Dying. Hører også mye på Hatebreed og ikke minst favoritten: Machine Head! Så litt "videre" har jeg da kommet selvom jeg vil påstå at de fjorten år gamle jentene som skal være rebelske og gå med Slipknot t-skjorte for og plage morra si er en døende rase, kan i alle fall håpe det. Synes All Hope Is Gone var et bra album som jeg også kommer til og høre på. Og når det gjelder VG-Lista har både MachineHead, Hatbreed og IronMaden ligget der, men dette gjør de ikke til dårlige band?!

Lenke til kommentar
Skogslik. Du hørte på det før sant? Du må inrømme at det er bra musikk. Men man kanke si at det er ''ordentlig metal'' når man tenker på andre band som Cannibal Corpse og Darkthrone. Men som musikere og komponister er Slipknot flinke.

 

Og for han andre:

 

Vil du høre på melodiøs så foreslår jeg Norther, Kalmah, Children of Bodom etc. Got it?

 

Nei, har aldirg vert noe Slipknot fan. husker en venn av meg var så betatt at dem når vi gjikk på undoms-skulen, og skulle absolutt ha meg til og høre på dem. men nei, fikk bare ikkje den sansen for dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...