haarod Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Er all BM rettet mot kristendommen? Eller er det mot andre religioner også, som f.eks. Islam? Lenke til kommentar
Seian Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Alt autoritært, tror jeg. All slags religion, men først og fremst kristendom siden det er det som er mest utbredt i Norge. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg kan kanskje formulere meg litt bedre. Det jeg lurer på er om det finnes noen BM-band (som noen her har hørt om) fra andre deler av verden, enn de kristne (Europa, Amerika)? Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Jeg kan kanskje formulere meg litt bedre. Det jeg lurer på er om det finnes noen BM-band (som noen her har hørt om) fra andre deler av verden, enn de kristne (Europa, Amerika)? Jaa det er Behemoth For ekte black anbefaler jeg Grom. Albuma oppover fra den er blackened death metal. Jeg foretrekker alle. Sangene jeg anbefaler er Christians To the Lions, Grom, Hell Dwells in Ice. Så har vi franske Anorexia Nervosa. Det er ikke akkurat tr00 black. Men symphonic. Anbefaler sterkt låta Mother Anorexia. Det er et rent helvete kaos i loves it DAMN edit: Sorry jeg leste ikke godt nok. Du mente folk fra andre religioner som spiller black? jaja haha. Norske Sjodogg er drit bra også. Det er black metal. Men de bruker ikke religion i tekstene sine. Noe av det jeg kom på fort Endret 9. oktober 2008 av Arild_Banankake Lenke til kommentar
thadon Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Det var vel sånn cirka akkurat det han ikke spurte om. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Det finnes vel band som spiller musikk veldig lik svart metall, men kristenhat er et ganske obligatorisk tema, så band uten vil ikke bli det samme. "Svart metall" med kristentekster vil ikke være svart metall feks. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Er også noe som heter White Metal / Unblack Metal, men det er en annen sak. Lenke til kommentar
michael691 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Er også noe som heter White Metal / Unblack Metal, men det er en annen sak. Det er harry. Kristenbasert black metal. Det er sååå ironisk. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Det finnes vel band som spiller musikk veldig lik svart metall, men kristenhat er et ganske obligatorisk tema, så band uten vil ikke bli det samme. "Svart metall" med kristentekster vil ikke være svart metall feks. Hva er de da? Hvit metall, eller "Unblack metal"? Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Det driter jeg i, men black metal er det i alle fall ikke. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg er fortapt i Gojira... Seigeste, tyngste riffene som gjør hodet ditt til grøt. Og Global metal var en genial film, har noen en kort liste over musikken som ble brukt i filmen ? Lenke til kommentar
huf Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jepp, nyplata til Gojira er faktisk steike dugandes. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Står ikke musikken som er brukt i credits? Gjorde det i HBJ. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 CD-en med soundtracket inneholder ganske mye: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Disc 11. "Inner Self" - Sepultura (Brazil) 2. "Walk With Me In Hell - Lamb Of God (United States) 3. "Ladders To Sumeria" - Melechesh (Israel/Netherlands) 4. "X" (Live) - X Japan (Japan) 5. "Ornaments Of Gold" - Orphaned Land (Israel) 6. "Crystal Skull (Live At Desert Rock) - Mastodon (United States) 7. "Havenless" - Enslaved (Norway) 8. "Me-Devil" - Sigh (Japan) 9. "Cloud Connected" - In Flames (Sweden) Disc 2 10. "Indigenous Laceration" - Chthonic (Taiwan) 11. "Salvation Suicide" - Angra (Brazil) 12. "Jaktens Tid" - Finntroll (Finland) 13. "From The Sky" - Gojira (France) 14. "Epic" - 唐朝 Tang Dynasty (China) 15. "Jihad Soldier" - Tengkorak (Indonesia) 16. "Baptized" - Arthimoth (Iran) 17. "Wings Of Time" - Týr (Faroe Islands) 18. "Apocalyptic Dawn" - Demonic Resurrection (India) Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 black metal er det i alle fall ikke. Second. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 "But as I was reminded in Indonesia, in rare cases it can be a voice of hatred." -Sam Dunn, Global Metal Jævli dårlig sagt. Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Abigor kunne sikkert sagt noe om konteksten, men regner med at Sam Dunn prater generelt om metal. Derfor blir kommentaren jevla dum, for metal handler jo i stor grad om hat, uansett hvor man er. http://www.brewhouse.se/13December2008.htm Opeth+Cynic+The Ocean i Gøteborg. Ingen aldersgrense. Jatakk. Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Abigor kunne sikkert sagt noe om konteksten, men regner med at Sam Dunn prater generelt om metal. Derfor blir kommentaren jevla dum, for metal handler jo i stor grad om hat, uansett hvor man er. http://www.brewhouse.se/13December2008.htm Opeth+Cynic+The Ocean i Gøteborg. Ingen aldersgrense. Jatakk. Hvordan vet du at Cynic spiller? Det står ingenting om det i linken.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå