Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

In July 2008, Gaahl revealed in an online interview that he was involved in the creation of "Wynjo", an upcoming fashion collection for women, together with Norwegian modeling agent Dan De Vero and designer Sonja Wu. In the interview, De Vero told the journalist that "Kristian and I developed a close relationship, and he often told me he had strong feelings for me."

Lenke til kommentar

Hva anbefales til en som har lyst til å ta en titt inn i noise- og drone-verdenen? Jeg er egentlig litt usikker på hva jeg går til, og jeg vet ikke om dette er helt i samme gata, men jeg liker både GY!BE og Mogwai, som jeg føler har litt noise-elementer i seg. Og kanskje drone og?

 

Det jeg vet er at jeg liker den slags musikk. Musikk som er litt atmosfærisk og langdryg.

 

Jeg har hørt om Sunn O))) og holder på å sjekke de litt ut, men er det flere band jeg bør sjekke ut? J\

 

 

Hva anbefales til en som har lyst til å ta en titt inn i noise- og drone-verdenen? Jeg er egentlig litt usikker på hva jeg går til, og jeg vet ikke om dette er helt i samme gata, men jeg liker både GY!BE og Mogwai, som jeg føler har litt noise-elementer i seg. Og kanskje drone og?

 

Det jeg vet er at jeg liker den slags musikk. Musikk som er litt atmosfærisk og langdryg.

 

Jeg har hørt om Sunn O))) og holder på å sjekke de litt ut, men er det flere band jeg bør sjekke ut?

Lenke til kommentar

Sjekk ut Fuck Buttons med albumet Street Horrrsing, selv om det riktignok ikke er metall. Mer som en "kirkeorgelfuzz akkompagnert av dasking på oljefat" (tribal industrial drone-electronica). Atmosfærisk og langdrygt er det i alle fall.

 

For å holde seg til \m\ METAL /m/, er den siste til Enslaved noe å samle på? "Enslaved goes Pink Floyd"?

Lenke til kommentar
Hva anbefales til en som har lyst til å ta en titt inn i noise- og drone-verdenen?

 

Du kan jo ta en titt på den nye plata til Runhild Gammelsæter. (var vokalist i Thorr's Hammer, har også arbeidet med Sunn0))) tror jeg...) Plata heter Amplicon... Litt stilig og veldig sært, ordet "overraskende" beskriver vel musikken. Noen av tagsa på Last.fm er experimental, noise/black noise og dark ambient.. PM om du skulle være interessert i en smakebit.

 

Edit: Nye plata til Cynic var forbanna bra. Hvordan er første plata deres i forhold til den nye? Er musikken totalt forskjellig eller er den nogenlunde lik?

Endret av Thriven
Lenke til kommentar
Jeg har hørt om Sunn O))) og holder på å sjekke de litt ut, men er det flere band jeg bør sjekke ut?

Mye av karene bak/relatert til sunn o))) er verdt å sjekke ut og, men det er sikkert litt for mye på en gang, men Khanate, Burial Chamber Trio, Teeth of Lions Rule the Divine, etc. Egentlig fellesnevneren for alle disse er labelet (skyt meg om jeg bommer fælt) Southern Lord. Boris, som jeg foreslo på en av de forrige sidene, er det også mye godt å ta i. Dessverre til tider ujevnt og treffer muligens ikke det du er ute etter, men plata Megatone duger så til de grader som plent drone. Det er altfor få plater hvor Boris tviholder på en stil såvidt jeg vet, men det bør du se vekk ifra når det kommer til disse japaneserene.

 

Overraskende nok så duger drone live på høyde med skive, og kanskje enda mer. For oss stuesittere så blir det eneste opptak som er tilgjengelige, og da syns jeg Pentemple med O))) presents... er en fin sak.

 

Konkrete skiveanbefalinger som ikke nødvendigvis er gitardrone:

Asva - Futurists Against the Ocean

Monos - Generators

Nadja - Desire in Uneasiness

 

Monos-greia bør du passe deg for ettersom den varer i 2 timer og 3 kvarter. Jeg har bare hørt den plata av Nadja, men jeg går god for den selv om jeg har inntrykk av at det fins bedre av de.

Lenke til kommentar
Speaking of Sam Dunn. Så Global Metal i går, en slags oppfølger til Metal: A Headbangers Journey. Fin fin film som ikke skuffer.

 

Trailer:

klipp*

 

Så den i går kveld.

 

Noen som vet hva det ekstrem metal bandet heter? Når han var i Japan. Det var jævlig rått.

 

Rart at han ikke tok med Blood Stain Child :hmm: De som er ganske populære i Japan.

Endret av Arild_Banankake
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...