Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri klart den elendige lydkvaliteten. Trommehinnene blør etter få minutter av den skiva. Så kan ikke si jeg synes det er en god avslutning på trilogien til Ulver.

Lydkvaliteten er fantastisk.

 

Kan så være, men det er fortsatt tungt tilgjengelig musikk. Jeg ga opp for lenge siden. Har full forståelse for at de som liker denne plata gjør det, men det må ha kommet gradvis etter mange gjennomhøringer for den er ikke fin ved første ørekast..

Den var det for meg (men da hadde jeg allerede hørt en del bm). Vil dog påstå at det er en absolutt verdig avslutning. Wolf and Fear alene hadde vært en verdig avslutning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Holde Metallica utenfor, hvorfor det? Vi snakker tross alt om bandet som perfeksjonerte thrashen i 1986, og finslipte den i 1988 med å dra inn progressive elementer.

Nå snakker vi thrash! '86 var et jævlig godt år og hva er Master Of Puppets i forhold til Obsessed By Cruelty, Eternal Devastation eller Pleasure To Kill?

 

Metallica kommer langt ned på lista mi når det gjelder thrash og metal generelt.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Holde Metallica utenfor, hvorfor det? Vi snakker tross alt om bandet som perfeksjonerte thrashen i 1986, og finslipte den i 1988 med å dra inn progressive elementer.

Nå snakker vi thrash! '86 var et jævlig godt år og hva er Master Of Puppets i forhold til Obsessed By Cruelty, Eternal Devastation eller Pleasure To Kill?

 

Metallica kommer langt ned på lista mi når det gjelder thrash og metal generelt.

 

Tull. Dei fire fyrste til Metallica er kremen av thrash, og sjølvsagt betre enn det for eksempel Destruction har sopa saman. Nei, det betyr ikkje at Destruction er dårleg.

 

Metallica skal ha så forbanna skryt for dei fire fyrste skivene. Kun Slayer kan matche så mange gode thrashskiver på rad.

Lenke til kommentar
Faen screamfest begynner å se fristende ut. Immortal, sodom, candlemass, borknagard, keep of kalessin, the batallion. Noen som har vært der før? er det en ok festival ?

Finnes det virkelig noen som ikke har sett de i disse dager? Syns de dukker opp overalt nå. Har tross alt sett de fire ganger og det er på grensen jeg vil si de tar opp plassen for et annet killer-band.

 

Tror nok det blir muligens en snartur på meg. Må nesten (underdrivelse) få med meg Candlemass når de likevel har gitt ut en knallskive som beviser de er i sitt ess ennå.

Lenke til kommentar
Unnskyld meg men Slayer eier Metallica når det gjelder thrash

 

Slayer har aldri vært i nærheten av å lage noe like bra som Metallica sine beste skiver.

 

Metallica tok thrashen opp til et nivå som ALDRI vil bli matchet på ...And Justice for All. Riffene og kompleksiteten har Slayer aldri vært i nærheten av å matche. Og dette sier jeg ikke fordi jeg hater Slayer, bandet er tross alt på min topp fem på last.fm, så ikke kom her med noe sånt :)

 

Sepultura er bedre enn Slayer også, bare følte jeg måtte nevne det :)

Lenke til kommentar
Unnskyld meg men Slayer eier Metallica når det gjelder thrash

 

Slayer har aldri vært i nærheten av å lage noe like bra som Metallica sine beste skiver.

 

 

Sepultura er bedre enn Slayer også, bare følte jeg måtte nevne det :)

 

Jeg ville også sagt at Sepultura er bedre enn Slayer, men nå er ikke jeg HELT inn i 80 miljøet.

 

90's ftw :p

 

 

Og når jeg jobbet i går TROR jeg at jeg så Fenriz uten skjegg/bart. Hadde samme hårfarge, svarte bukser, mayhem tskjorte.

 

Muligens en lokal kis :p da jeg tror/vet at Fenriz ikke bor i Drammen..

Lenke til kommentar
Noen som har noe anbefalinger innen NORSK black metal? er ikke helt into det. Det vil jeg endre på.

 

Digger Mayhem og 1349, og av sistnevnte spesielt

. Er dog ikke så begeistra for Gorgoroth men. Darkthrone har jeg også hørt. Resten av det kommersielle.

 

Carpathian Forest

Taake

Satyricon

Immortal

Emperor

Ulver

Isengard

Burzum

Enslaved

Limbonic Art

Krypt

Old Man's Child

Svartediket

Trelldom

Troll

Vreid

Urgehal

Forgotten Woods

 

Der har du de norske jeg har hittil.

 

Ikke-norske band kan være jævla bra de og. Du får noen her.

 

Dark Funeral

Deathspell Omega

Peste Noire

Bethlehem

Morbid

Naglfar

Marduk

Ophthalamia

Rotting Christ

Damaar

Nazgul

 

 

Nå har du noe å gjøre i helga.

Endret av Programvare
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...