Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gir dere verdens lengste og feteste intro til en metallåt:

 

Running Wild - Riding the Storm

 

Her snakker vi riff!!! Og "gærne kreiisi" 80-talls rockere. Men faen for en låt! "se hvor kreisi jeg er mens jeg sprayer og føner håret"

Verdens første og eneste pirate metal band.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Da skal du skaffe følgende:

 

Death or Glory (1989, fan favorite)

Under Jolly Roger (1987)

Port Royal (1988)

Blazon Stone (1991)

Pile of Skulls (1992)

Black Hand Inn (1994)

 

Godlåter på løpende bånd, nesten ingen dødpunkt på disse platene. Og pirat lydeffekter. Og vokalisten kaller seg Rock'n'Rolf.

 

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Noen i Vestfoldsområdet som har lyst på 2 gratis festivalpass til Hole In The Sky? Får ikke dratt sjøl, så kan like så godt bli brukt til noe fornuftig.

Skulle kjøpt dem om jeg ikke hadde jobba! F-A-E-N

 

Deilig å få høre Running Wild. I mange år har jeg begrensa meg til musikk som var satanisk, obligatisk liksminke, nagler og patronbelter. Deilig å rive seg løs fra den søla og høre skikkelig 80'talls metall (thrash, heavy og tidlig black).

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Wow... La inn 2 album av Hammerfall før klassetur, for å ha noe nytt å høre på (bare Hearts on Fire jeg har hørt før). Og fy dæven jeg ble overraska!

Ble litt lei Power Metal etter at Dragonforce drev å ble alt for Mainstream

(klager ikke over at musikk blir promotert, men når halve 4-7 klasse har Through The fire and the flames på mobilen og du hører den hvoren du går så blir du litt lei).

 

Var jo skikkelig bra musikk! Skal finne noe mer av Kamelot siden jeg vet at de har ca den samme stilen. Sonata Artica og Rhapsody liker jeg allerede litt, så ingen grunn til å nevne :

Noen andre band som virkelig er verdt å få med seg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...