Herpeederpee Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Ble bl.a brukt som militærmedaljer mellom 1813 og 1945 i Tyskland. Endret 17. august 2008 av Thriven Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Akkurat som at hodeskallen og ørna var symbolene til NS også? Nei slikt går mye lenger tilbake. Jernkorset (Eisernes Kreuz) er en tysk-preussisk krigsmedalje som kun blir utlevert i krig. Derfor står det et årstall på dem som forteller hvilken krig det er snakk om. 1813 for napoleonskrigen, 1914 og 1939 for verdenskrigene. Ingen symboler Tyskland har brukt under andre verdenskrig er utelukkende nazistiske. De blir ofte brukt idag med en annen mening. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Hakekorset var jo opprinnelig et solkors i Asia eller noe også, var det ikke? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Man finner det også i norrøn mytologi. Og jeg vil tro det er der nazistene fikk det fra, ikke hinduismen. Edit: I følge wikipedia siden, så finner man det i temmelig mange kulturer verden rundt. Og at nazistene brukte det basert på det indiske symbolet. Men vet at man finner lignende symol fra norrøne tider - http://en.wikipedia.org/wiki/Swastika. Endret 17. august 2008 av LunarPoet Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Hakekorset var jo opprinnelig et solkors i Asia eller noe også, var det ikke? Solkorset var et religiøst og kulturelt symbol brukt av bortimot alle folk i førkristen tid over hele verden for å hylle solen. "Friends Of The Suncross" Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) stemmer det at det har noe med solen og gjøre ja. Endret 17. august 2008 av Skogslik Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Nå må vi skjerpe oss før moderator griper inn. Lenke til kommentar
T-ooT Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Hah, om de griper inn på et grunnlag av hakekors så burde de lese hva det står for.. Grunnen til at det er hatet er jo bare pga Hitler, vedder på at 90% av befolkningen i verden ikke veit hva det tegnet betyr engang. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Mente ikke at de griper inn pga hakekors, mente pga vi ikke snakker om Metall-musikk. Lenke til kommentar
TurboHolte Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Okey, Takk Har sett det mange steder men aldri kjønt hva det egentlig står for!! Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Noen som vil anbefale meg et Nile-album? Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Ithyphallic er et flott album. Hvordan det står i forhold til de andre Nile-albumene må du høre med noen andre om. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Kan skrive litt om bandene som spilte på Metal Rock Fest i helga. Første band jeg så var Alestorm. Greit band, ikke så mange go'låter, men en ok fremvisning. Etter Alestorm var det Kamelot, og lyden var så som så, og jeg ble ikke spesielt imponert. Var morsomt med allsang "Forever" (versjonen deres av Griegs "Solveigs sang"), men det ble litt labert. Jeg vurderte å stikke for å se Trouble, men gadd ikke. Ville ha gode plasser for Twisted Sisters, og selv om Trouble visstnok leverte en drittøff konsert, så var TS' konsert en maktdemonstrasjon. Mista stemmen så tidlig som halveis ut i settet, og jeg kunne bare en sang til da. Og når de dro til med "I wanna rock" og "Burn in Hell" var jeg solgt. Jeg starta lørdagen ved å se Grand Magus. Hadde store forventninger, men dro etter tredje låt. Kjipt som faen. Neste konsert jeg var på var den til Rammsund. Rammstein er ok saker, men på nynorsk blir det skamfett. Etter Rammsund var det Draconian som skulle spille, og de leverte. Dritfet doom. My Dying Bride var det nest-siste bandet jeg så. Hadde store forventninger, men dritkjip tid å spille på (19:30) ødela en del. Låtutvalget var preget av litt for mye tidlige saker, selv om det var dødsfett når de dro fram noe skikkelig death. De runda av med "To Remain Tombless" og "The Dreadful Hours", noe som var en god avslutning på en grei konsert. Etter MDB var det Opeth, og heldigvis var det mest metal de spilte. Opeth er dritkjipt på plate, men det var god stemning på konserten og de spilte mye gammelt. Tror jeg. Skal tilbake neste år. Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Etter MDB var det Opeth, og heldigvis var det mest metal de spilte. Opeth er dritkjipt på plate, men det var god stemning på konserten og de spilte mye gammelt. Tror jeg. Ut i fra det du sier virker det som om du likte Opeth, men hva mener du med dritkjip på plate? Dårlig produsert? Eller dårlig materiale? Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 (endret) Likte konserten, men ikke låtene. Edit: Måtte ha kjapt svar der. Mer nøyaktig: Materialet deres gir meg ingenting. Endret 17. august 2008 av khalif_of_kalif Lenke til kommentar
Petoah Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Absolutt ingen av låtene? Du kan faktisk bli overrasket over hvor variert noe av materialet er. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Jeg liker noe av det som er mest Death-metal. Starten av "In Mist She Was Standing". Tungt og repetivt. Blackwater Park og den gjengen med skiver. Kjeeedelig. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Er ganske enig med khalif. Platene der de har blitt mere og mere progrock gir meg lite. Eller så har jeg bare ikke nok gjennomhøringer. Jeg liker den mere death stilen de har på Orchid, Morningrise og Hearse... bedre enn Damnation og de der. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Du burde vært på Draconian, Bytex. Ofte går vokalen til doomband skeis live (*host* Mourning Beloveth), men Draconian klarte det med stil. Var så sinnsykt dritfett. Fiolinisten til Bride skuffa. Hu og bassisten stod bare og spilte mens Aaron gråt og gitaristene headbanga. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 17. august 2008 Del Skrevet 17. august 2008 Aaron er så håpløst overdrevet teatralsk på scena. Komisk å se på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå