Bytex Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Han har gitt ut mye både solo og med MF..her kan du se anmeldelser av solo-skivene. Mye gull http://metal-archives.com/band.php?id=255 Spesiellt Abigail er bra, og Eye of the Witch. Tekstene hans er veldig ofte om hekser og okkultisme. Med MF har han også mye sjeft. Melissa er soleklar ener. http://metal-archives.com/band.php?id=182 Endret 11. august 2008 av Bytex Lenke til kommentar
JPNord Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Don't Break the Oath er også verdt en titt, av Mercyful Fate. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Norge = Black.Sverige = Alt annet. Norge = AHA. Sverige = ABBA. True true, men innen metall er nok Sverige bedre (ikke BM.) Kommersielt har f.eks Sonic Syndicate og In Flames slått veldig igjennom, begge svenske. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Liker du King Diamond er jo også Merciful Fate et must, knall musikk! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Er jeg alene om å digge A Bloodsword and a colder sun? Endret 11. august 2008 av CypheroN Lenke til kommentar
Arsenal89 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Når man først snakker om King Diamond: Råkult Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Er jeg alene om å digge A Bloodsword and a colder sun? Nope, kult spor på en genial skive! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Yeah, en av mine favoritter faktisk. Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Nervecell, et rimelig snertent dødsmetallband fra Dubai. Er en del bra fra Arabiske land egentlig. Må bringe frem igjen Nervecell. Skamfett! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Det jeg digger med King er de "spontane" hylene, det er så annerledes annen thrash og 80-talls metal. Og 90-talls og forsåvidt. Han avslutter ofte setninger med et sylhøyt aaaaaaaaaaaa! Og at han er helt konsekvent med hatten og sminken. Opptrer aldri i public uten. Ingen trender eller noe. Det bare ER han. Endret 11. august 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Norge = AHA.Sverige = ABBA. Og poenget med innlegget var..? Dette er tross alt en tråd om metall, ikke nordeuropeisk pop. Lenke til kommentar
luser32 Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Mens MF fortsatt er i skuddet kan vi jo nevne Evil også; om jeg ikke husker helt feil så er den en del av OldSchool-samleplata til Fenriz? Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Norge = AHA.Sverige = ABBA. Og poenget med innlegget var..? Dette er tross alt en tråd om metall, ikke nordeuropeisk pop. At det viste hvor naivt ditt var. Norge har sabla mye rå Thrash og Daumetall, samt Svartmetallen så klart. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Musikk er, sist jeg sjekket, et subjektivt tema. Hvordan kan du da påstå at jeg er naiv fordi jeg mener Sverige lager bedre death eller prog enn hva Norge gjør? For et tåpelig utsagn. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Musikk er, sist jeg sjekket, et subjektivt tema. Hvordan kan du da påstå at jeg er naiv fordi jeg mener Sverige lager bedre death eller prog enn hva Norge gjør? For et tåpelig utsagn. Fordi på posten din syns jeg det virka som at du mente at Norge kun hadde black metal og sverige kun hadde Death Metal, tror det er du som burde si ting litt klarere jeg. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Musikk er, sist jeg sjekket, et subjektivt tema. Hvordan kan du da påstå at jeg er naiv fordi jeg mener Sverige lager bedre death eller prog enn hva Norge gjør? For et tåpelig utsagn. Helt enig med Nyhus. Det lages mere og bedre rock'n roll og metal i Svergie, de er lysår foran oss i Norge! Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Helt enig med Nyhus. Det lages mere og bedre rock'n roll og metal i Svergie, de er lysår foran oss i Norge! Mere og bedre er to ord jeg ikke får til å klaffe sammen. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Fordi på posten din syns jeg det virka som at du mente at Norge kun hadde black metal og sverige kun hadde Death Metal, tror det er du som burde si ting litt klarere jeg. Da skjønner jeg poenget ditt, ikke at jeg er i nærheten av å forstå hvordan du kunne tro noe sånt. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Over til musikk, et jævla snasent black metal band fra Sverige! FUNERAL MIST Triumphator er også verdt en lytt. Mine tips for dagen. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Liker du King Diamond er jo også Merciful Fate et must, knall musikk! Dont break the oath er imo bedre enn noe King har gjort siden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå