CypheroN Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Hvis vi snakker om kun metall, kan jeg være enig i at BM er ca. det eneste Norge har å by på ja. Svenskene derimot. Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Viss eg måtte velje, ville eg heilt klart heller hatt dei norske platene mine enn dei svenske. Men for all del; Sverige har også litt av kvart å by på, men da i form av daumetallperler. Danmark og og Finland ligg langt bak. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Tror ikke jeg har hørt noe dansk metall, med unntak av Illnath, som jeg gikk lei av etter to sanger. Finland har vel et par folkemetall-band. ---------- Noen som vet om noe fransk BM? Jeg har Peste Noire og Deathspell Omega. Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Eksisterar det nokon som IKKJE har høyrt King Diamond? Panzerchrist og Artillery har du sikkert fått med deg i løpet av tida her inne. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Panzerchrist? Hva faen er dette! Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Panzerchrist? Hva faen er dette! Jævla grom daumetall. Sjekk ut skiva Soul Collector! Vilt bra! Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Norge = Black. Sverige = Alt annet. Lenke til kommentar
andyboy92 Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Panzerchrist er ganske nice det. Vintermåne: Noen gang hørt Blut Aus Nord eller Vlad Tepes, ganske kule greier Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 (endret) Noen som vet om noe fransk BM? Jeg har Peste Noire og Deathspell Omega. Absolutt, vil anbefale deg band som Mortifera, Celestia, Gris, Sombre Chemin og Sombre Forêts. Massevis av snacks fra Frankrike... Edit: Og selvfølgelig mye av Les Légions Noires-gruppene, selv om mye av det faktisk ikke er black metal. Vlad Tepes og Mütiilation er gode black metal band, og Aäkon Këëtrëh og Moëvöt er herlige dark ambientprosjekter... Endret 10. august 2008 av Thriven Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Søk opp Diapsiquir. Diskuterte det for lenge siden, søk i denne tråden etter Fransk metal og du finner endel. Lenke til kommentar
Gaarulf Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Iced earth ble akuratt ikke det jeg leter etter.. Har hørt igjennom alt av maiden bort og ut, fram og tilbake, men de fleste band jeg snubler over er enten for bråkete, eller elendig vokal. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 10. august 2008 Del Skrevet 10. august 2008 Norge = Black.Sverige = Alt annet. Norge = AHA. Sverige = ABBA. Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Søk opp Diapsiquir. Diskuterte det for lenge siden, søk i denne tråden etter Fransk metal og du finner endel. fantastisk bra band. Virus S.T.N er spillt ganske mye her i gården. Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Eksisterar det nokon som IKKJE har høyrt King Diamond? <---- Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Ikke? Han var en av de første til å bruke liksminke tidlig på 80-tallet. Har en veldig særegen vokalstil med mange "leaps" fra veldig lav pitch til kjempehøye hyl. http://www.youtube.com/watch?v=cpX-QdG3hgU http://www.youtube.com/watch?v=-dfhFIAi_7c Han har alltid vært svært teatralsk live. http://www.youtube.com/watch?v=xUj2viGHxgI...feature=related Vet du om mange i 1987 som så slik ut? Med oppnedkors og antikristen sminke? http://www.youtube.com/watch?v=fMtdbcGkrr4...feature=related Sang i Mercyful Fate fra tidlig på 80-tallet men brøt ut og gikk solo etterhvert som King Diamond med stor suksess. Har vært standard på diverse metalfestivaler i all tid. Han er inspirasjon til mang svartmetalleres utseende senere på 90-tallet. Eksempel fra MF-Is that you, Melissa? En av deres store slagere. http://en.wikipedia.org/wiki/Mercyful_Fate ""Melissa" is the name of a skull King Diamond used to carry on stage, and also a fictional deceased witch that appears in three songs. Before the recordings of the album Melissa, King Diamond had acquired a human skeleton that he named "Melissa". He used the femur bones to make his trademark microphone handle. The skull was apparently stolen during a show in the Netherlands." Lars Ulrich er stor fan av dem, og har spilt trommer på flere spor. Metallica pleier også å covere låten Mercyful Fate innimellom. Endret 11. august 2008 av Bytex Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Tror ikke jeg har hørt noe dansk metall, med unntak av Illnath, som jeg gikk lei av etter to sanger. Har kommet over Nortt et par ganger under youtubeing, virker ganske OK. Enmannsband, Black Funeral Doom, har gjort en split med Xasthur. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 Dæven King Diamond var jo grisefett, må få tak i noe av de ja. Noe album du anbefaler, Bytex? Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 11. august 2008 Del Skrevet 11. august 2008 (endret) Melissa er jo et must. ..Av Mercyful Fate that is. Endret 11. august 2008 av Snurreleif Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå