Ed Hunter Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Hoho! Blir knallbra! Gleder meg til Unholy Alliance! Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Jeg lastet ned tegneserien Metalocalypse å det var jo drit rått.. musikken i serien er fet som faen xD Etter min mening vertfall. Er det ekte musikkere / band som er bak serien eller hva? Sikkert vært en diskusjon om dette lengre bak i tråden men. Noen av mine favoritter Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Se filmen hos Youtube Thunderhorse!! Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Hør på Quiet Riot, ett av mine favoritt Hair/Classic Metal band.Fikk Mercyful Fate Best of her om dagen. Morsomt og høre den orginale Gypsy og ikke Coversangen. Når vi er inne på coversanger, jeg har blitt utrolig hekta på nå i det siste. Kan noen anbefale noen sjuke ala I Need a Hero, Ops, I Did It Again, Losing my Religion os.v Helst Black og Death. Skal sjekkes ut Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 (endret) Fyttidæven! Enslaved+Shining i kveld på Moldejazz var helt utroooolig rått! Drone/noise/jazz/black metall i ett sammenhengende stykke som varte i en time og tre kvarter, uten pauser!! Steike, håper de får ei skive ut av dette. Desverre var det eneste sjanse for å oppleve stykket de spilte sammen. Endret 19. juli 2008 av fBlikeng Lenke til kommentar
Olum Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Hoho! Blir knallbra! Gleder meg til Unholy Alliance! Hva?! Kommer Unholy Alliance igjen? Når, hvor og hvilke band er det denne gangen? Lenke til kommentar
T-ooT Skrevet 19. juli 2008 Del Skrevet 19. juli 2008 Hoho! Blir knallbra! Gleder meg til Unholy Alliance! Hva?! Kommer Unholy Alliance igjen? Når, hvor og hvilke band er det denne gangen? Spektrum igjen! Husker ikke datoen med nevnte band som kommer er følgende: Slayer, Trivium, Mastodon, Amon Amarth. Detta er også hvordan banda skal spille! Lenke til kommentar
Olum Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 (endret) Må i hvertfall få med meg Amon Amarth og Slayer. Mastodon har jeg også hørt endel pent om. Trivium kan jeg være foruten. Ingen som har link til dato og/eller informasjon? Edit: Sikker på at de spiller i Spektrum? Hverken Myspace eller Wikipedia nevner Norge med et ord i turnèkalenderen. Endret 20. juli 2008 av Olum Lenke til kommentar
T-ooT Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 De gjør det ja skal være linket til en side et annet sted i posten, lengre bak. Mastodon suger pikk og det gjør Trivium å! Lenke til kommentar
Seian Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Alle sammen suger. Unholy Alliance er en konsert for fjortissmusikk. Utenom Mastadon, såklart. Stakkars de har fått smaken for oppmerksomhet. Lenke til kommentar
huf Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Alle sammen suger. Unholy Alliance er en konsert for fjortissmusikk. Utenom Mastadon, såklart. Stakkars de har fått smaken for oppmerksomhet. Jep, Slayer suger, lizm. ____ fBlikeng: Vart det nemnt noko om plateslepp av Enslaved/Shining-konserten? Kunne dessverre ikkje komme, og ergrar meg uendeleg. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Nei, de sa faktisk at dette var eneste sjanse for å få hørt konserten . Men man vet jo aldri. Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Jeg lastet ned tegneserien Metalocalypse å det var jo drit rått.. musikken i serien er fet som faen xD Etter min mening vertfall.Er det ekte musikkere / band som er bak serien eller hva? Sikkert vært en diskusjon om dette lengre bak i tråden men. Har gjort det samme, sett alle episodene til nå Ja det er ett ekte band, de har hatt konsert. De skal ha en ny en nå snart. Tror det fantes klipp på Youtube. Sjekk ut platen(Dethalbum Deluxe Editon, husk å kjøp/last Deluxe Editon) og den nyeste episoden, den var drit bra Lenke til kommentar
Olum Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Alle sammen suger. Unholy Alliance er en konsert for fjortissmusikk. Utenom Mastadon, såklart. Stakkars de har fått smaken for oppmerksomhet. Så du velger å ikke høre på musikk som kan være veldig bra kun fordi mange fjortisser liker det? Da kan man ende opp med å gå glipp av godbiter. Amon Amarth er drittøft det. Mastodon har jeg ikke hørt noe mye på. Trivium hørte jeg på oppvarminga til Maiden i 07. Det var skuffende saker. Og Slayer da, hvordan kan du kalle det fjortissmusikk. Slayer er ordentlig god gammal thrash. At mange liker dem, også fjortisser, gjør dem ikke noe dårligere. Når vi er inne på tema, kom jeg på en litt morsom episode en gang. Jeg gikk min vanlige avisrute mens jeg hørte på Slayer på Creativen min. En kar langt oppe i 40-åra stopper meg. "Det er ikke tilfeldigvis Slayer du hører på?". Jeg svarer at det medfører riktighet. Da fortalte han meg at han har vært på omtrent alle konsertene de har hatt i Norge++. Det er alltid hyggelig å møte sånne folk. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 20. juli 2008 Del Skrevet 20. juli 2008 Gamlinger som digger metal er tøft! Eg var så heldig at eg fikk være med Immortal når de spillte på Wacken i 2002. Der var det en gammel gubbe med langt grått hår og skjegg som stod helt fremst og banget som f***. Olve sa de hadde sett han før, på konserter rundt hele Europa. Eg tipper fyren var rundt 60..... Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Så du velger å ikke høre på musikk som kan være veldig bra kun fordi mange fjortisser liker det? Da kan man ende opp med å gå glipp av godbiter. Amon Amarth er drittøft det. Mastodon har jeg ikke hørt noe mye på. Trivium hørte jeg på oppvarminga til Maiden i 07. Det var skuffende saker. Og Slayer da, hvordan kan du kalle det fjortissmusikk. Slayer er ordentlig god gammal thrash. At mange liker dem, også fjortisser, gjør dem ikke noe dårligere. Amon Amarth var tøft i 1998 da de ropte "ATTACK - ATTACK - Row like the wind to ATTACK!!" nå lager de bare piss, finpolert glitter som ungene liker. Det faktum at barn liker noe er alltid et dårlig tegn for musikken. Slayer VAR ordentlig god gammal thrash. Kaller du musikken dem spiller nå for "god gammal thrash"? Dersom de spiller skikkelig god thrash så forlanger jeg at enhver Slayer fan er innebefattet med andre band i sjangeren. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Gamlinger som digger metal er tøft! Eg var så heldig at eg fikk være med Immortal når de spillte på Wacken i 2002. Der var det en gammel gubbe med langt grått hår og skjegg som stod helt fremst og banget som f***. Olve sa de hadde sett han før, på konserter rundt hele Europa. Eg tipper fyren var rundt 60..... Se filmen hos Youtube 00:32 :!: Så du velger å ikke høre på musikk som kan være veldig bra kun fordi mange fjortisser liker det? Da kan man ende opp med å gå glipp av godbiter. Amon Amarth er drittøft det. Mastodon har jeg ikke hørt noe mye på. Trivium hørte jeg på oppvarminga til Maiden i 07. Det var skuffende saker. Og Slayer da, hvordan kan du kalle det fjortissmusikk. Slayer er ordentlig god gammal thrash. At mange liker dem, også fjortisser, gjør dem ikke noe dårligere. Amon Amarth var tøft i 1998 da de ropte "ATTACK - ATTACK - Row like the wind to ATTACK!!" nå lager de bare piss, finpolert glitter som ungene liker. Det faktum at barn liker noe er alltid et dårlig tegn for musikken. Ikke nødvendigvis. Fettern min på 12 hører på både Anaal Nathrakh, Immortal og Gorgoroth, og det gjør meg faen meg ingenting at unger liker musikken jeg hører på. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 (endret) Når har jeg hørt på den nye Scar Symmetry skiva Holographic Universe snart fem ganger og må konstatere at dette er en av de beste skivene fra Scar Symmetry, fantastiske riff og jæskla fete vokaler. Anbefaler den til alle som liker Scar Symmetry og melodiøs death metal, dette er jævla bra! Endret 21. juli 2008 av roberteh Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Ikke nødvendigvis. Fettern min på 12 hører på både Anaal Nathrakh, Immortal og Gorgoroth, og det gjør meg faen meg ingenting at unger liker musikken jeg hører på. Fordi du forer ham med det eller fordi han velger det selv? De banda er også noe av det mest lettlikte innen BM, vet ikke med Anaal Nathrakh men både Immortal og Gorgoroth er gode for nybegynnere. Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 21. juli 2008 Del Skrevet 21. juli 2008 Nå skal ikke jeg snakke på vegne av deg Abigor, men det virker som vi er litt enige. Du er kanskje bare mer kjepphøy om det. Og det virker som Vintermåne misforstår litt. Jeg gir blaffen i om barn og ungdommer liker samme musikk som jeg gjør. Husk det. De har ingen påvirkning på min musikksmak. None, what so ever. Slikt finner jeg ut av på egenhånd. Men jeg vet sånn ca. hva slags musikk de generelt liker. Og når et band jeg liker begynner å forrandre stilen sin. Og barn og ungdommer samtidig blir mer tiltrukket til bandet. Så pleier det å bety at bandet går i en dårlig rettning for meg. Fordi min musikksmak er generelt sett veldig annerledes fra barn og ungdommer. Den forrandringen f.eks Dimmu Borgir, Cradle of Filth og In Flames har tatt, fungerer mindre og mindre for meg. Samtidig fungerer den bedre og bedre for barn og ungdommer. Det er musikkforrandringen som gjør at jeg liker dem mindre, ikke det faktum at barn og ungdommer "tilfeldigvis" liker dem mer. Slik som du Vintermåne kanskje har fått inntrykk av. Og enkelte individer som fetteren din, har veldig lite å si med hvordan barn og ungdommer generelt er. Den samme typen misforståelser oppstår når jeg sier at "Dimmu er ikke BM lenger". Det er ikke pga. at jeg liker ordet "black metal". Men jeg liker sjangeren, og når et band går vekk i fra en sjanger jeg liker. Da er det jo naturlig at jeg liker dem mindre. (Det er fryktelig lett å misforstå disse tingene, så håper jeg har forklart det godt nok) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå