Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Har i det siste hørt mye på doom metall og prøver finne noe like blues-aktig men raskere og selvfølgelig

med gitar med 11 i disort

noen forslag?, takker på forhånd. :)

 

St. Vitus kan kanskje passe i den beskrivelsen, Place of Skulls og kanskje.

Endret av Ed Hunter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som om S.t. Vitus har lagd mange sanger som passer inn i hva jeg leter etter (Sadist, fear osv,)

fant ikke nok place of skulls låter til og lage en mening om de.

takker for svar og god natt.

(Må tidlig opp i morgen for og måke fuledrit fra 07:00-15:00 på job, whoho)

 

edit: takk glint, nå må jeg være våken enda lengre:p

edit: førsteintrykket av yob var veldig positivt, må høre mer i morgen

Endret av kristus?
Lenke til kommentar
Har i det siste hørt mye på doom metall og prøver finne noe like blues-aktig men raskere og selvfølgelig

med gitar med 11 i disort

noen forslag?, takker på forhånd. :)

Jeg ville kanskje ha satset på japanske dot(.), dot[.] eller hva faen de kaller seg, og Fistula - Idiopathic muligens. Tyngre enn tungt er nøkkelordet. Dessuten, du kan bare ta et dypdukk i stoner-sjangern. Passer utmerket de beskrivelsene du kommer med der.

Endret av Seian
Lenke til kommentar
Er fear factory likt her i gården?

 

Demanufacture er en av mine absolutte favorittskiver. Pila har pekt litt nedover etter Obsolete, men FF er likevel knall.

 

Syns det har gått både litt opp og ned. Digimortal, som kom etter Obsolete, er kanskje den dårligste platen de har gitt ut. Så kom Archetype, en av mine absolutte favorittskiver. Hvordan de klarte å følge opp dette mesterverket med et makkverk som Transgression er for meg ei gåte. Er spent på hvordan den nye plata deres vil bli!

Lenke til kommentar

"This Blood Falls as Mortal pt. III", "Granite", "Spectre as Valerie Is"...syns det er rikelig med melodier i LoC jeg. Metal? Helt klart. En fot i black metal, og en i ambient.

 

Om BM-delen av Lurker of Chalice fenger, så sjekk ut det andre prosjektet til Wrest, Leviathan. Slapp et nytt album tidligere i år ved navn "Massive Conspiracy Against All Life". Helmaks plate.

 

mp3: Last Breath of Expiation

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...