fbassbassbass Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 (endret) Jævli med trøkk rett og slett. Endret 5. juli 2008 av fBlikeng Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Stort sett fan av kortare album eg og, men eg syns ein bør sjå det an litt. I (blant anna) Neurosis sitt tilfelle så syns eg musikken "krever" å ha eit ganske langt album. Det hadde ikkje vore det samma med 35-40 minutt lange Neurosis-album. debutalbumet er jo under 40min, heldigvis. Lenke til kommentar
Nebuchadnezzar Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Har akkurat fått ørene opp for et band som kaller seg Gehenna noen som har hørt om dem og har en plate som er anbefalt og høre igjenom ? Lenke til kommentar
Seian Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Blir det aktuelt å få med seg Neurosis når de kommer til Kristiania, tro? ... definitivt. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Gehenna, ja. De har forskjellige "lyd-perioder" kan man si. Nå senere høres de ut som death metal, mens i starten var de mere sånn gotisk aktig-vampyrmetal (altså mid-tempo låter med black screaming og enkel synth). Jeg liker den gamle perioden best. De synger mye om hekser, og bruker kirkeorgel-lyder til svært god stemning. Platene "First Spell", "Second Spell" og "Malice" er de beste. Synthen begrenser seg til enkle melodilinjer, ikke noe sånt overpompøst orkester-mikkmakk. Her er en av de feteste sangene deres, She who loves the Flame Et herlig driv og skitten lyd, og et refreng som sitter banka i hodet. Endret 6. juli 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Digg at Exhorder kommer med ei tredje-skive iallefall, venter i spenning. Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Gehenna, ja. De har forskjellige "lyd-perioder" kan man si. Nå senere høres de ut som death metal, mens i starten var de mere sånn gotisk aktig-vampyrmetal (altså mid-tempo låter med black screaming og enkel synth). Jeg liker den gamle perioden best. De synger mye om hekser, og bruker kirkeorgel-lyder til svært god stemning. Platene "First Spell", "Second Spell" og "Malice" er de beste. Synthen begrenser seg til enkle melodilinjer, ikke noe sånt overpompøst orkester-mikkmakk. Siste skiva, WW, fra 2005 er ren blackmetal, litt mer i nekrogata. Knall skive! Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Oki, ble kraftig skuffa av Adimiron Black og Murder når de kom. Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 artikkel om varg - Jeg har nesten ikke sett sønnen min siden han kom til verden. Selv om jeg hører stemmen hans på telefonen nesten hver dag er det veldig tøft og ikke være til stede når han vokser opp. Jeg savner familien min. Og jeg ser fram den dagen jeg kan jobbe på småbruket, lage musikk, skrive bøker og være sammen med kone og barna hele døgnet - og leve et normalt liv som familiefar. Jeg har fått enorm støtte fra familie. Det betyr utrolig mye, sier Vikernes. Lenke til kommentar
MrHaze Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) Stort sett fan av kortare album eg og, men eg syns ein bør sjå det an litt. I (blant anna) Neurosis sitt tilfelle så syns eg musikken "krever" å ha eit ganske langt album. Det hadde ikkje vore det samma med 35-40 minutt lange Neurosis-album. debutalbumet er jo under 40min, heldigvis. No er det LITT forskjell på musikken på dei forskjellige albuma da. PS: Alle som skal på Neurosis i Oslo kan brenne. Endret 6. juli 2008 av MrHaze Lenke til kommentar
Seian Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 (endret) PS: Alle som skal på Neurosis i Oslo kan brenne. Oje! Noen som har noen gode og/eller vonde ord om Kanonhallen som plass for konsert? Endret 6. juli 2008 av Seian Lenke til kommentar
indietrash Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 No er det LITT forskjell på musikken på dei forskjellige albuma da. ja. det første albumet suger ikke liiike mye kølle som de nyeste. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 PS: Alle som skal på Neurosis i Oslo kan brenne. Ringer deg akkurat idet første akkorden slås. Lenke til kommentar
Seian Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Finnes det flere band som kjører slappebass ut hele løpet på en plate slik som Elements til Atheist? Nå er jeg ikke ekspert på eksakt hvordan en bass høres ut når den blir behandla som slappefjøl, men jeg er ute etter den spretne lyden som det albummet har. Forslag mottas med takk. Edit: Gorguts og Blood Red Throne har jeg allerede gjort opp med, bare så det er sagt. Endret 7. juli 2008 av Seian Lenke til kommentar
MrHaze Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) No er det LITT forskjell på musikken på dei forskjellige albuma da. ja. det første albumet suger ikke liiike mye kølle som de nyeste. Sakleg. Neurosis er sjukt mykje betre som ubestemmelegsjanger enn hardcore. Fantastisk mørk stemning på dei nyare albuma. Glint: FU, biatch. PS: Slapping er faenmeg det kjipaste du kan gjera på ein bass. Makan til uinteressant møl skal du leite lenge etter. Særleg sidan slappe-bibelen er oktavslapping, noko som generelt gjer det heile forutsigbart som faen. Slapping funkar dog på Elements, men in general, så sug det. Endret 7. juli 2008 av MrHaze Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 (endret) Er enig at slapping i metall er å misbruke instrumentet så inni hampen, men andre sjangrer passer det da utmerket? Slap-bass er forresten utrolig artig å spille. Da hadde Pestifere kommet med ny låt, "Demented Confine". Du kan sjekke den ut på MySpace'n vår, myspace.com/pestifere hvis du vil Hadde vært fett med litt feedback. Endret 7. juli 2008 av fBlikeng Lenke til kommentar
MrHaze Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Syns slapping generelt er ganske kjett. Nokon som greier å gjere det interessant, sjølvsagt, men slik til vanleg så er det ikkje kult, interessant eller artig å høyre på. Syns heller ikkje det er særleg artig å slappe. Fingerstyle, yo. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 finger-slap-tap-thump-sweep-popp-rake-style og annet rart som er stas! Lenke til kommentar
Seian Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Slapping eller ikke. Annonsen om flere plater som inneholder den saftige basslyden består. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 7. juli 2008 Del Skrevet 7. juli 2008 Har i det siste hørt mye på doom metall og prøver finne noe like blues-aktig men raskere og selvfølgelig med gitar med 11 i disort noen forslag?, takker på forhånd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå