Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trivium sparker ræv live, det høres mye mere "metal" ut live enn på plate. Jeg så dem når de varma opp for Iron Maiden i Vallhall for noen år siden. De skapte nesten like bra liv i publikum som hovedbandet, selv om de var relativt ukjente i Norge på den tiden.

 

Jeg lurte faktisk på om det var et Metallica-coverband i starten, vokalisten er klin lik Evil James (1987-1991) i stemmen. Venta liksom på Master of Puppets ellerno. Han screamer og growler mye mere live enn han gjør på skivene. Det var faktisk ballefett, og det kommer fra en som er livslang Maiden og Metallica-fan (siden 1988). Trommisen dundra ivei med doble basstrommer og gitaristene riffa som helter. Det var tøfft.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Har aldri hørt på noen av de andre du nevner..jeg er litt for gammel til å være "kid" tror jeg :)

Som sagt, kjøpte jeg Maiden-plater allerede i 1988. Da var ikke disse kidsa påtenkt engang. Forsåvidt knapt Trivium-gutta heller. Crusade har mange godlåter som setter meg i godt humør. Da gir jeg egentlig blanke faen i om noen emo-unger liker dem også. Jeg baserer ikke min smak på om det er pop for unger å høre på. Liker jeg det selv, hører jeg på det. Jeg tenker ikke "dette var jo kult, men det er visst pop blant ungdommer nå for tiden, så da KAN jeg ikke høre på det av prinsipp". Det er bare idiotisk.

 

That's it.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Trivium sparker ræv live, det høres mye mere "metal" ut live enn på plate. Jeg så dem når de varma opp for Iron Maiden i Vallhall for noen år siden. De skapte nesten like bra liv i publikum som hovedbandet, selv om de var relativt ukjente i Norge på den tiden.

Trivium er det mest tragiske og ræva jeg har sett live (og jeg har vært på Wigwam konsert)

 

Veit ikke hvor mange "kids" som hører på Trivium..det er litt for heavy for den gjengse emo-kid i gata. Selv om de har noen kjipe durstemte refrenger innimellom med cleanvokal. Det var dritfett live. Jeg er hvertfall ingen kid.

Rundt her jeg er ifra er det KUN "kids" som hører på Trivium, og de er ikke mye å se på..

Lenke til kommentar

Kjenner ikke og bryr meg ikke om såkalte "kids" for de er gjerne halvparten så gamle som meg og jeg er bare en gamling for dem.

Så for min del må de gjerne høre på Karius & Baktus. Jeg bare sier at jeg ikke lar andre diktere musikksmaken min, og hvertfall ikke folk jeg aldri har kjent eller noensinne kommer til å kjenne.

 

Jeg hører på forskjellige typer musikk fordi JEG syns det er bra. Ikke pga hvilket band som er kult å like og hvilket som er kult og hate blant "metalfolka". Man blir sånn etter noen år som Manowar-fan, og parere utallige "haha sjekk de covrene da liiiiiiiiite teit musikk a"-jokes.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Enig med Bytex, veldig enig. Kompisene mine skuler rart på meg når jeg sier at jeg elsker Beethoven og annen klassisk musikk. Folk kaller meg snåling fordi jeg hörer på Autechre (Electronica, litt spesielt). Jeg hörer på Cradle of Filth hvis jeg föler for det, samma hvor mange fjortissjenter med langt svart hår og nagler som synes Dani er så söt og bare påstår at de elsker CoF. Folk kan hetse Dimmu Borgir så mye de vil, og kalle de mainstream og blablabla, det hindrer ikke meg fra å synes at det kul musikk og höre på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...