Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Noen som har hørt Fredrik Thordendal's Special Defects? Herlig sær musikk :)

Mhm. Har både versjon 3.33 og den vanlige. Anbefaler å gå for den vanlige (non-v.3.33) til de som skulle være begeistret for å investere.

Jeg var faktisk ikke klar over at det fantes to versjoner. Trodde de bare hadde kalt albumet for version 3.33. Er det store forskjeller? Og hva er de hovedsaklige forskjellene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg var faktisk ikke klar over at det fantes to versjoner. Trodde de bare hadde kalt albumet for version 3.33. Er det store forskjeller? Og hva er de hovedsaklige forskjellene?

Store forskjeller og de hovedsaklige forskjellene? Heh.

 

Version 3.33 er remixa og/eller remastra pluss at den er stappet med to ekstra låter. Sett bortifra de to ekstra-låtene, så tror jeg at non-v3.33 er lengere fordi Thordendal strøyk vekk en-tre sanger fra det opprinnelige settet på v3.33. Som Morgan Ågren selv sa til meg:

... the first one (not 3.33) in my opinion the first one sounds much better, and it is longer in playing time!
Endret av Seian
Lenke til kommentar

Kan jeg sikkert klare..men jeg sitter på jobb hele natta, bare tenkte å få noen låttips å høre på mens jeg har pauser.

Får ikke lasta ned noe, får ikke legge inn noen programmer på pc'ene her.

 

Huff, det var mange liveopptak med drit lyd på youtube..

 

Hører jo at dette fort kan virke like kaotisk som å høre lange Dream Theater-låter for første gang. Liker sånt. Da oppdager man stadig noe ting ved gjennomhøringer. Ser ut som en har lagt ut lydspor til Focus-plata.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Nuvel. Jeg ser jo alt dette pratet om Cynic, som jeg ærlig talt aldri har hørt før.

 

Så da kaster jeg ballen til dere. Hvilke låter bør jeg søke opp på youtube? Finner plenty.

Hører på How could I? nå, og den fenga jo bra.

 

Opptaka frå Hove-festivalen er ålreit kvalitet på, sett bort ifrå at vocoderen til Paul ikkje funka, og at livegitaristen mongar opp litt til tider. Eg syns det er ganske umogleg å velge favorittlåt på Focus, sidan det er yndlingsalbumet mitt, men for min del var det vel Veil of Maya, Uroboric Forms og How Could I? som fenga mest i starten. Hadde eg skulla vald ein favorittsang nett no, så ville det ha vore I'm but a Wave to... Fantastisk tekstur og detaljrikdom på heile albumet.

Lenke til kommentar

We've spent the last year trying to write songs for a new album, planning to go into the studio this summer, unfortunately, after a lot of thought, we have had to make the difficult decision to postpone the recording indefinitely. We know everybody says that their new album is better than their last, but with us we really believed that. From day one we made it clear that we'd stop recording when we felt we'd written the ultimate Bolt Thrower album, we just never knew when that would be, we kind of took for granted that each release would get better and better. But we have realised now that our last release, "Those Once Loyal" turned out to be that album, and basically the new stuff we have written just doesn't match up to it. We have a lot of pride in our back catalogue, and we refuse to turn into one of the many bands (like the ones we grew up listening to) who end up releasing crap, and we're also not prepared to compromise by instead releasing an album of cover versions or a 'best of' album. Sorry to disappoint those of you looking forward to hearing new BT songs, but we always said that we would never release anything we weren't happy with or that, in our view, didn't at least match up to our previous work.

 

Kanskje noe mange andre band burde tenke litt mer på?

Lenke til kommentar
Jeg var faktisk ikke klar over at det fantes to versjoner. Trodde de bare hadde kalt albumet for version 3.33. Er det store forskjeller? Og hva er de hovedsaklige forskjellene?

Store forskjeller og de hovedsaklige forskjellene? Heh.

 

Version 3.33 er remixa og/eller remastra pluss at den er stappet med to ekstra låter. Sett bortifra de to ekstra-låtene, så tror jeg at non-v3.33 er lengere fordi Thordendal strøyk vekk en-tre sanger fra det opprinnelige settet på v3.33. Som Morgan Ågren selv sa til meg:

... the first one (not 3.33) in my opinion the first one sounds much better, and it is longer in playing time!

 

Jeg er litt usikker på hvilken versjon jeg liker best, men ser på de to ekstra-sangene som nettopp det, ekstra-spor. De passer ikke helt sammen med resten av plata. Det positive er at det lange orgel-skrike-partiet er tatt bort, men det er lagt til ei mye kortere snutt med ei dame som skriker halsen av seg.

 

Hører forresten på Nothing-plata nå av Meshuggah som er og blir min favoritt av dette bandet. De har noen partier her som de ikke har klart å gjenskape, som avslutning på "Straws Pulled At Random". Eneste jeg har å innvende er at plata blir litt monoton, sangene er litt for vanskelige å skille fra hverandre til tider.

Lenke til kommentar
Denne du sikter til?

 

Bare å slå til det. ;)

 

Jeg har prøvd tre ganger, men har alltid blitt bydd over i siste sekund. Ikke faen om jeg betaler 700 kr for den cd'en.

 

Den hadde faktisk blitt "bare" 420,12,- med frakt.

Så at Ildjarn-Nidhogg-albumet gikk for over $80 her om dagen.

 

Vel, den ene jeg prøvde å by på kom opp i $130 uten frakt :/

En musikk-cd er ikke verd SÅ mye.

 

EDIT:

Jeg kjører vel litt dobbeltmoral der, da jeg kjøper bøker, som f.eks. Ringenes Herre-utgaver for over 2000,- kr... :blush:

Endret av Zaran
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...