Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er i nærheten av alle andre svartmetall-konsertene jeg har vært på gjennom årene, går du ikke glipp av kjempemye. Stort sett hører man bare skarptromme og gitarer og noe hvesing innimellom.

Eneste unntak var Emperor på inferno, der jeg faktisk hørte alle instrumentene like bra.

Jeg har stått på konserter der vokalisten var helt ute av mixen (1349), der man bare hørte skarptromme og skjærende diskant (marduk). Det er ikke behagelig i lengden. Svartmetall er faktisk best på plate.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Hvis det er i nærheten av alle andre svartmetall-konsertene jeg har vært på gjennom årene, går du ikke glipp av kjempemye. Stort sett hører man bare skarptromme og gitarer og noe hvesing innimellom.

Eneste unntak var Emperor på inferno, der jeg faktisk hørte alle instrumentene like bra.

Jeg har stått på konserter der vokalisten var helt ute av mixen (1349), der man bare hørte skarptromme og skjærende diskant (marduk). Det er ikke behagelig i lengden. Svartmetall er faktisk best på plate.

Da har du blitt snytt..

Lenke til kommentar

Jepp, nesten hver eneste gang. Så da konkluderer jeg med at lyden alltid er bedriten på slike konserter. Fenriz har skjønt det og nekter å spille live med Darkthrone. Jeg støtter ham i det.

Marduk hørtes mest ut som en mitraljøse med skarptrommelyd. Kult med en gang, slitsomt etter 20 minutter med samme max tempo. Man sto der som et spørsmålstegn hver gang han sa "this next song is wawawaawaaaaaaaaaaa" *rattattattattattattatta*

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...