Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neida, trenger ikke å brenne kirker og drepe homser. Mer som, at folk kunne fulgt sine prinsipper litt mer.

 

"Vi er et av de banda som holder norsk underground black metal-"scene" sammen!"

 

"Hei, jeg er fra Wacken. Vil du motta en koffert med penger for å opptre der?"

 

"Hoi! Gjerne!

Endret av Zaran
Lenke til kommentar
Hei. Skal fremføre et engelskprosjekt om metall, og har tenkt å avslutte presentasjon med en musikkvideo. Lurer på om noen har noen gode forslag som passer å vise frem til en vanlig klasse.

Går VG2.

 

Har tenkt på Megadeth, Pantera, Demon Hunter, ABR, Scar Symmetry, men er redd for at noe blir for hardt eller rett og slett for kjedelig. En musikkvideo med spennende / betydningsfult innhold er vel et pluss.

 

Burde vel vise dem hva god norsk Metall er :) Dimmu Borgir - The sacreligius scorn er kanske tøff!

Lenke til kommentar
Neida, trenger ikke å brenne kirker og drepe homser. Mer som, at folk kunne fulgt sine prinsipper litt mer.

 

"Vi er et av de banda som holder norsk underground black metal-"scene" sammen!"

 

"Hei, jeg er fra Wacken. Vil du motta en koffert med penger for å opptre der?"

 

"Hoi! Gjerne!

 

 

"Å nei, de skal spille på Wacken"?

"Å nei, vi griper en sjanse til å tjene litt peng, slik at vi kanskje slipper den deltidsjobben på Rema ved siden av bandet"?

"Å nei, det er sikkert noe av det verste som finnes å spille foran en publikums-masse som det er på Wacken"?

Lenke til kommentar

Hvor skal alt på liv være så "tr00" og "nekro" og de greiene der?

Så lenge folket lager god musikk, så burde de vel få lov til å ta imot så mye penger som de har mulighet til?

Det er jo tross alt "jobben" deres.

 

Jeg liker ikke musikken til et band mindre, bare fordi de får mer og mer penger for hva de lager.

 

Men men, synes det er greit at metal-miljøet er litt mer "åpent", og ikke så "oh ha se på oss mennemenn med langt svart hår og hår på brystet!, VI ER ANTI-KRIST!"

Lenke til kommentar
Hvor skal alt på liv være så "tr00" og "nekro" og de greiene der?

Så lenge folket lager god musikk, så burde de vel få lov til å ta imot så mye penger som de har mulighet til?

Det er jo tross alt "jobben" deres.

 

Jeg liker ikke musikken til et band mindre, bare fordi de får mer og mer penger for hva de lager.

 

Men men, synes det er greit at metal-miljøet er litt mer "åpent", og ikke så "oh ha se på oss mennemenn med langt svart hår og hår på brystet!, VI ER ANTI-KRIST!"

 

Ja, men poenget er da at enkelte band burde knipe igjen om prinsippene sine, som de absolutt ikke klarer å følge. Du kan ikke stå og forsvare din tro og så etterpå unnskylde den. Det blir bare teit.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser er det når banda lager god musikk at de ikke blir kjente. Etterhvert får de mulighet til å spille på større konserter og lage musikkvideoer, da forandrer de alltid på musikken slik at den skal bli likt av flere folk. Ikke fordi majoriteten har best musikksmak, men fordi de tjener flest penger sånn. Med andre ord, det går fra underground bra musikk til kommersiell metal for massene. Det er derfor jeg prøver å holde meg unna de mest kjente.

Lenke til kommentar
Så har man Darkthrone, som klarer å lage bra "underground" musikk, men allikevel være verdenskjente. Er ikke mange band som beholder rustenlyden.

Det er nettopp det. Darkthrone er et band som omtrent ikke har spillt live, kun gitt ut en musikkvideo? Man kan nesten si at de har jobba mot den suksessen de har fått, med unntak av diverse intervjuer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...