Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Addan det er en vanesak og sette seg inn i metal.

 

Lycantrophe har ikke hørt på beinhard svartmetal fra i går, men over lang lang tid.

På samme måte som det er vanskelig og lære seg et nyt språk siden

øret ikke har vendt seg til frekvensen, så er metal vanskelig for mange og venne seg til.

 

For min del (Og fortsatt) så begynte jeg ikke og høre på verken heavymetal eller svartmetal.

Sakte men sikkert så hørte jeg på rammstein. På dette stadiet var selv SOAD for tung kost :/

 

Videre gikk det i denne rekkefølgen Rammstein > Soad > Cob > finntroll > power > folk > black

 

En person som spiller i et svartmetal band er ofte flinkere rent teknisk, men om denne personen lager bedre musikk er en subjektiv mening. Denne tråden er langt fra objektiv som bla Neslepaks har bevist gang på gang.

Vdere så er det heller ikke all musikk som "godtas" i denne tråden heller.

 

Her her det Janteloven som gjelder og nåde deg om du prøver og snakke om My chemical romance her inne (Dritt band, men uansett.)

 

Jeg ville virkelig anbefale deg og prøve og høre på metal en god del. Gradvis tyngre og tyngre og du vil oppdage

den melodiøse siden av musikken.

 

Dette mener jeg fremdes er bråkete mens andre finner melodien i det.

 

 

 

Mens denne her liker jeg en god del bedre.

 

 

 

All svartmetal trenger heller ikke og være så tungt ;)

 

Summoning - Land of the dead - outh bound

 

 

 

Ulver - I troldskog faren vild - Bergtatt

 

 

 

Det finnes så uendelig mange sjangre innenfor metalen

Og så mange fantastiske melodier at jeg ikke har jeg ikke har lyst at du

bare skal gå forbi døren etter og ha blitt slått i magen av vakten ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man blir lynraskt stemplet som tard av meg når man insisterer på at ekstrem metal bare handler om skriking, å spille raskest mulig og lage mest mulig bråk. Du har tydeligvis null forståelse for, og null innsikt i denne type musikk, så gjør deg selv en tjeneste og knip igjen etahålet.

 

Blir som om jeg skulle kommentere fotball.

Lenke til kommentar
AC/DC er vel noe av den kjedeligste musikken jeg noen gang har hørt. Og vokalen er jo fælere enn alt annet. Maiden derimot er bra. De har hvertfall litt trøkk å komme med i forhold til AC/DC.

Blasfemi ! AC/DC fant jo omtrendt opp uttrykket trøkk på 80-tallet. Hvis du synes AC/DC mangler trøkk bør du dra på rehab eller få sjekket hjernen din.

Det er greit at AC/DC var et bra band på den tiden de hadde sin storhetsperiode. Men med tiden så forrandrer ting seg og ny musikk kommer og redefinerer hva som er definisjonen på heavy. Og jeg innrømmer at jeg ikke er så ung som en del av dere andre mest sannsynlig er, noe som fører til at jeg ikke er vokst opp på en tid hvor AC/DC var tungt og røfft. Og til tross for at noe er klassisk, så betyr ikke det nødvendigvis at det låter bra i mine ører. AC/DC og andre band er ikke lenger de tyngste eller et av bandene som har mest trøkk lenger. Den tiden er forbi og musikken har blitt tyngre, og dermed blir AC/DC til side satt sammen med flere eldre band.

 

Men du er jo ganske fordomsfull du som ikke hører på sangen en gang. Selv om en sang inneholder growling og blasting så gjør ikke det en sang nødvendigvis dårlig. Og det skal mye til for å klare å spille slik som disse gutta gjør. De er ikke talentløse tullinger som du hinter frempå til. Videre så trenger ikke et band nødvendigvis å være umelodiøst selv om de spiller death eller black metal. Men alt dette er jo smak og behag.

Lenke til kommentar

@ Seian

Ok, det var litt tåpelig av meg :) Men noen av dere kastet dritt om band jeg liker og mener er like tallentfulle som de du/dere liker. Og da må jeg få lov til å svare med samme mynt. Det er vel tross alt hva dette forumet er til for, å diskutere.

 

Man blir lynraskt stemplet som tard av meg når man insisterer på at ekstrem metal bare handler om skriking, å spille raskest mulig og lage mest mulig bråk. Du har tydeligvis null forståelse for, og null innsikt i denne type musikk, så gjør deg selv en tjeneste og knip igjen etahålet.

 

Blir som om jeg skulle kommentere fotball.

 

At jeg ikke har peiling på metal gjør meg vel ikke til en tard? Da hdde det jo vert 90% tards på denne planeten.

Endret av Addan
Lenke til kommentar

Okei norsk stoner metal. 'Arrows' var et meget godt album, mens 'From Dusk Till Doom' ikke var like bra. Hørte en del på dem før, var bl.a. på konsert med dem her i Bergen for ca. ett år siden. Men har egentlig bare vokst videre derfra, foretrekker noe litt tyngre, selv om jeg fortsatt tuner inn på "The White Shaded Lie" iblant. :)

Lenke til kommentar
Addan, det er en vanesak å sette seg inn i metal.

 

Lycantrophe har ikke hørt på beinhard svartmetal fra i går, men over lang lang tid.

På samme måte som det er vanskelig og lære seg et nyt språk siden

øret ikke har vendt seg til frekvensen, så er metal vanskelig for mange og venne seg til.

 

For min del (Og fortsatt) så begynte jeg ikke og høre på verken heavymetal eller svartmetal.

Sakte men sikkert så hørte jeg på Rammstein. På dette stadiet var selv SOAD for tung kost. :/

 

Videre gikk det i denne rekkefølgen Rammstein > Soad > Cob > finntroll > power > folk > black

Eg hoppa rett frå det stadiet der Pantera er det tyngste du har høyrd, til Anaal Nathrakh. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...