Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt om det akkurat er metal jeg er på jakt etter, men jeg sliter med å finne noe som passer til følgende stikkord (som til dels er litt motsigende): Depressivt, ambient, storslagent (men ikke symfonisk), ikke growl (men ikke nødvendigvis clean), seigt, monotont, tungt (men ikke nødvendigvis hardt), groovy (men gjerne på alternative vis). Hint av Paradise Lost, Seigmen, Jotunspor, Burzum, Xasthur, Deathspell Omega, Black Sabbath, Alice In Chains - med andre ord en slags "ambient/noise-BM/punk/drone/goth med melodiske kvaliteter", vocal style ukjent. Høres sikkert helt j*vlig ut på mer enn én måte, men om noe sånt finnes så tas tips imot med takk :p

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på om Jesu oppfyller alt du er ute etter, men jeg vil si det er en tanke depressivt, så smått ambient, storslagent (massivt), absolutt ingen growl, SEIGT, monotont til en viss grad, jæskla tungt, men ikke akkurat groovy.

Jeg tror at du er ute etter Jesu, og da plata Conqueror.

o660204.jpg

majspejs til JESU.

Og forresten, sier meg enig med Doktah Jækkobi; Ta et dypdykk i post-metal.

Endret av Seian
Lenke til kommentar
Vet ikke helt om det akkurat er metal jeg er på jakt etter, men jeg sliter med å finne noe som passer til følgende stikkord (som til dels er litt motsigende): Depressivt, ambient, storslagent (men ikke symfonisk), ikke growl (men ikke nødvendigvis clean), seigt, monotont, tungt (men ikke nødvendigvis hardt), groovy (men gjerne på alternative vis). Hint av Paradise Lost, Seigmen, Jotunspor, Burzum, Xasthur, Deathspell Omega, Black Sabbath, Alice In Chains - med andre ord en slags "ambient/noise-BM/punk/drone/goth med melodiske kvaliteter", vocal style ukjent. Høres sikkert helt j*vlig ut på mer enn én måte, men om noe sånt finnes så tas tips imot med takk :p

Passer ikke alt du er ute etter, men sjekk ut 'In The Woods...'

Lenke til kommentar
(...)med andre ord en slags "ambient/noise-BM/punk/drone/goth med melodiske kvaliteter", vocal style ukjent. Høres sikkert helt j*vlig ut på mer enn én måte, men om noe sånt finnes så tas tips imot med takk :p
Rosetta tror jeg passer litt til beskrivelsen, Sjekk ut både Wake/Lift og The Gallilean Sattelites. Sistnevnte består av 2 CD-er som er lagd for å spilles samtidig, men det er bare å mixe dem i et program som f.eks Audacity

Ellers så inneholder innlegget til Dr. Jacoby også en del godsaker ;)

Endret av Ziltoid
Lenke til kommentar

Slipknot og Linkin Park finner man ikke i metal archives, mao ikke metall og skal ikke diskuteres i en tråd dedikert til metall.

edit: Vil øke dødsmetallsamlinga litt. Er det noe åpenbart jeg mangler? Disse har jeg:

Behemoth

Bloodbath (favoritt)

Cannibal Corpse

Carcass

Cryptopsy (favoritt)

Death

Death Vomit

Deicide

Dethklok

Gojira

Hypocrisy

Iniquity

Internal Suffering (favoritt)

Nile

Project Hate

Prostitute Disfigurement

Vader (favoritt)

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar
Slipknot og Linkin Park finner man ikke i metal archives, mao ikke metall og skal ikke diskuteres i en tråd dedikert til metall.

edit: Vil øke dødsmetallsamlinga litt. Er det noe åpenbart jeg mangler? Disse har jeg:

Behemoth

Bloodbath (favoritt)

Cannibal Corpse

Carcass

Cryptopsy (favoritt)

Death

Death Vomit

Deicide

Dethklok

Gojira

Hypocrisy

Iniquity

Internal Suffering (favoritt)

Nile

Project Hate

Prostitute Disfigurement

Vader (favoritt)

At the gates

Blood red throne

Red Harvest

Severe Torture

Amom Amarth

Soilwork (gamle)

In Flames (helst gamle)

Arch Enemy

Endret av Runarbs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...