Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var akkurat ferdig å høre gjennom Moonsorrow - V: Hävitetty (riktignok to sanger, men likevel) da jeg leste posten din Nebuchadnezzar :wee: Synes det er utrolig fett jeg, med slike album. Folk har en tendens til å synes det er ensformig, men der er jeg uenig.

EDIT: Har et Nadja-album også, med kun tre sanger. Jævli deilig å bare sette seg ned og høre gjennom.

Endret av fBlikeng
Lenke til kommentar

Light of Day, Day of Darkness av Green Carnation varer i én liten time, hvis man klipper bort de 5 minuttene rundt midten med pinefull falsetto. Sett bort fra den delen er den et musikalsk mesterverk jeg ikke har hørt maken til. Det virker som om låta varer i knapt 5 minutter.

Lenke til kommentar
Nei, det er noko spesielt med Arntor. Saknet er definisjonen på herleg norsk svartmetall. Dei andre skivene blir for pompøse og keisame.

Saknet er og blir Windir.

Første skiva er vel ikke så pompøs? Arntor har mer en de elementene en Soknadalr, kan være enig med at 1184 har litt sære keyboard elementer og var bra de gikk mer mot folk metal igjen på siste skiva.

Er nok mest låtskrivinga til Hvall som trakk Windir ned, men alle platene er jo fortsatt satans bra men Arntor er jo den beste plata

Lenke til kommentar
hvis man klipper bort de 5 minuttene rundt midten med pinefull falsetto.

Nei, nei.. Det er den beste delen.

Synes du virkelig den dameskrikingen på midten er den beste delen?

Det er det han gir utrykk for. Hver for sin smak :) Jeg får eargasm når gitarsoloen når sine lyseste toner.

Lenke til kommentar

Ja selvfølgelig, hver sin smak, men det er underlig at noen egentlig kan finne det vakkert. Jeg får direkte vondt om jeg hører på den skrikedelen med et headset på høyt volum. Hver gang jeg tror at hu dama har nådd sin lyseste tone, kommer det faen meg enda en lysere en.

Lenke til kommentar
hvis man klipper bort de 5 minuttene rundt midten med pinefull falsetto.

Nei, nei.. Det er den beste delen.

Synes du virkelig den dameskrikingen på midten er den beste delen?

Ja, jeg liker det partiet fra rundt 33:00 til 38:00 med "dameskrikingen" best.

Lenke til kommentar
Edge of Sanity - Crimson er helt rå. Crimson II skal også forestille en sang, men er delt opp i enten 9 eller 44 deler.

Crimson II var også originalt berre ein song på 43 minutt, men måtte delast opp av praktiske årsakar bestemt av utgivaren.

Fantastiske plater begge to, btw.

Lenke til kommentar

Free translator + metalltekster er forbanna morsomt til tider :wee:

Silencer - Death Pierce Me, oversatt til norsk:

Riv , Drikker , Kveler , Drukner , Gir Og Gi , , Å, Behersker - Skjærer , Sløser , Forlater , , Bryter ,

Anbringer , Knuser , Voldtar , Skader , Skjærer , Skader ... Skjær Meg, Skjær Meg, Skjær Meg, Skjær Meg, Ta

Mitt Liv, Drep Meg Og Drep Meg (and...) Jeg Er Hva Du Fortjener, Død Gjør Meg Nedsenker

http://www.freetranslation.com/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...