Ballajazzhus Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 eg har i det siste begynt å like doom metal band som f.eks My Dying Bride og Saturnus. Er det noen som kan anbefale noe lignende? Cryptal Darkness Et fullstendig undervurdert doomband som får deg til å grine (bokstavlig talt) av dyster stemning. Albumet "They Whispered You Had Rise" er bare helt konge. Men det var kanskje ikke grining du var ute etter. Stemningskaper Martin Powell på fele. (Jepp han som spilte i MDB) Sjekk låt nr. 3 "To Blackened Skies I Suffer Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 TSK! Betyr navnet noe som helst? Jeg driter vel i hvem f** som heter hva ... det er musikken som teller! Ikke sant ... ? Ifølge et tidligere intervju med King så er det budskapet som teller. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 For de ja, musikken for oss. Twilight of the idols er forøvring en veldig undervurdert plate. "Blod og minne" f.eks er rå. Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Det er vel sikkert fans der ute som også bryr seg om budskapet? Lenke til kommentar
Caress_the_Pale Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Men hva har det med hvilke medlemmer som får navnet? Eller er vi over i en budskap vs. musikk diskusjon her? Lenke til kommentar
Snurreleif Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 At vi diskuterer noe annet om Gorgoroth selv om det var først splittelsen som ble brakt på bane har vel ikke noe å si? Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Like greit. Har ikke akkurat hatt verdens beste formkurve. Ad Majorem var da faktisk ganske så oppløftande, men det har vel noko med at skiva før var så ekstremt elendig. Lenke til kommentar
Caress_the_Pale Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 At vi diskuterer noe annet om Gorgoroth selv om det var først splittelsen som ble brakt på bane har vel ikke noe å si? Nei for all del. Virket bare på meg som om det ikke hadde noe å si hvem som fikk navnet, for det var budskapet som gjaldt... Anygays, Noen som noe forhold til The Amenta her? Tok fram Occasus igjen igår etter en lengre periode uten å ha hørt den. Og den kicker framdeles ASS. Setter den over det meste av nyere ekstrem metall. Lenke til kommentar
Anomi Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Så lenge Ghaal og King fortsetter er det helt greit for meg. Det er dem som har skrevet de siste platene, og de er strengt tatt de beste. Særlig Ad Majorem og Incipt Satan. Endret 22. oktober 2007 av PiratKamerat Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) pentagram og antichrist rule supreme! Litt kjipt å ikke ha fått sett dem live da.. Endret 22. oktober 2007 av svartskog Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 pentagram og antichrist rule supreme! Litt kjipt å ikke ha fått sett dem live da.. Du gjekk ikkje glipp av noko. Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 ja jeg kan egentlig tenke meg til at gal erkjip live. høres jo ut som om stemmen er jævlig vrengt på platene. Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 For de ja, musikken for oss. Twilight of the idols er forøvring en veldig undervurdert plate. "Blod og minne" f.eks er rå. Jepp. Fins etpar godsanger på Twilight. Utrolig kjipt at Gorgoroth oppløses.. Hadde lyst til å få sett dem før de ga seg.. ^^ Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Like greit. Har ikke akkurat hatt verdens beste formkurve. Ad Majorem var da faktisk ganske så oppløftande, men det har vel noko med at skiva før var så ekstremt elendig. Jeg har hørt andre si det motsatte. Jeg setter pris på begge, vinn-vinn! Budskapet er selvsagt viktig, det varierer fra band til band synes jeg. Gjennomsnittlig: budskap 50% musikk 50% for min del. Lenke til kommentar
Caress_the_Pale Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 ja jeg kan egentlig tenke meg til at gal erkjip live. høres jo ut som om stemmen er jævlig vrengt på platene. Skal ikke klage på vokalen live jeg værtfall. Dog han tar ikke den nesten rene vokalen på Blood Stains the Circle. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) Sitter og gjenoppdager gamle darkthrone-skiver her...plater jeg knapt har hørt på de siste 10 årene. Burner gjennom Under a Funeral Moon nå. Satan for ei deilig skive! Kaldt og grimt men samtidig faen så groovy. Og på låt nr 2 er det noen herlige dype *bom bom* drønn innimellom blastbeatsene. De er på starten av 3'rn også..som om de har mikka opp basstrommene sinnssykt på enkelte beats. Fenriz er en genial riffmaker. Endret 22. oktober 2007 av Bytex Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 Sitter og gjenoppdager gamle darkthrone-skiver her...plater jeg knapt har hørt på de siste 10 årene. Burner gjennom Under a Funeral Moon nå. Satan for ei deilig skive! Kaldt og grimt men samtidig faen så groovy. Og på låt nr 2 er det noen herlige dype *bom bom* drønn innimellom blastbeatsene. De er på starten av 3'rn også..som om de har mikka opp basstrommene sinnssykt på enkelte beats. Fenriz er en genial riffmaker. Da bør du "burne" gjennom Soulside Journey også! Daumetall på eit høgt, høgt nivå. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 La merke til at jeg sitter og mimer teksten nå..gamle minner om tida da man fikk karen på tegning form & fargelinja til å lage liksminke på oss og renne rundt i skauen med masse øl Kjører vel gjennom alle sammen etterhvert. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 (endret) ja jeg kan egentlig tenke meg til at gal erkjip live. høres jo ut som om stemmen er jævlig vrengt på platene. Skal ikke klage på vokalen live jeg værtfall. Dog han tar ikke den nesten rene vokalen på Blood Stains the Circle. Det finnes en rekke live klipp av Gorgoroth, noen er virkelig bra. Fant nylig Gorgoroth live in London fra 95. Endret 22. oktober 2007 av Griffar Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 22. oktober 2007 Del Skrevet 22. oktober 2007 http://www.youtube.com/watch?v=m3MwNNybpqA katharinas bortganganno 96. denne er en klassiker. voaklisten tar helt av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå