Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Damnation-skiva til Opeth ruller og går i spillern nå. Steike for et album! :D
Tungt og deilig indeed. Men har egentlig mer sansen for Blackwater Park. :wee:

Du sier at Damnation er "tungt og deilig"? Jeg har litt problemer med å se logikken i det ettersom at Damnation bare inneholder rolige sanger. Er kanskje Deliverance du tenker på, men Damnation er på ingen måte noe tungt album.

Du har helt rett. Skrev kjapt og gale, og forvekslet albumene.  :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De som digger In Flames/Soilwork/generell melodiøs daumetall i samme stil bør sjekke ut japanske Lost Eden. Ikke akkurat originalt, men ikke dårlig heller. Med litt mer originalitet og unik stil kunne det blitt mye bedre.

Det falt ikke helt i smak dessverre. Men igjen, så liker jeg ikke de bandene noe spesielt. Det eneste melodiøse death metal bandet jeg faktisk liker er Dark Tranquillity eller Amon Amarth (om man i det hele tatt kan kalle det det?). Det er litt for lite trøkk i de bandene (Soilwork osv.) som gjør at det ikke er helt etter min smak. Vokalen er også ofte kjedelig.

Men vi har alle hver vår smak tydeligvis.

Lenke til kommentar
Blitt grådig glad i hardcore og sludge den siste tiden. Band som Converge, The Hope Conspiracy (elsker det bandnavnet), Trap Them, Soilent Green og Eyehategod går det mye i. Andre godbiter som er verdt å få med seg? :)

Jeg tror du og jeg kunne tatt en prat. :p Ellers så har Ally 87 her på forumet farlig mye godt i platesamlinga si som er hovedsaklig post-* og sludge, tør jeg å påstå, uten å gå for langt.

 

Uansett, for å spe på med litt sludge som du ikke har nevnt, som jeg synes er fabelaktig:

 

Rosetta - Wake/Lift

rosettagi4.jpg

 

Amenra - Mass III

amenrauk7.jpg

Endret av Seian
Lenke til kommentar
Hva med noen legendariske men litt mindre kjente NWOBHM-band som Angel Witch, Raven, Diamond Head?

Det er godrock, og de var med på starten av hele genren. Angel Witch har knapt en eneste dårlig låt.

 

Har du sett, fant video på youtube

http://youtube.com/watch?v=OalLJcApsg4

 

Må spilles litt høyt, da.

 

Etter den der var ferdig satt jeg og nynna "You're an angel witch, you're an angel witch" i 5 minutt før jeg merka at den hadde stoppa. Faens fengende låt as.

Lenke til kommentar

Ja, det choruset der er sykt fengende. De traff noe spesiellt der. Du burde sjekke resten av den første plata deres. Er bare gull låter. Synd de aldri tok av som Iron Maiden og Judas Priest og Saxon på samme tiden. Ble vel litt for mange NWOBHM-band på en gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...