Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Eller ikke minst sjekke ut eldre Limbonic Art-materiale. Det har låter som gjerne er 10-15 minutter lange vekselvis drømmende synth-ambient partier med skumle lyder og growling og snakking, og spontane blastbeatpartier om hverandre. Herlig musikk. Og vokalist Daemon høres helt alien ut til tider når han hyler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er sikkert bare en brent cd-r med printa cover da! Men så kan du spare den til Amocoma blir virkelig store :p Hvis du liker slik ambient kan du se om du finner et norsk soloprosjekt kallt "Svarte Greiner", det er ikke fullt så metallinspirert, men mye av det samme.

Den er nok hjemmebrent ja :p Tviler på Amocoma har den helt store appellen til massene...men det er lov å håpe på at de kommer med en skikkelig utgivelse, det ble uansett bare rundt 100 spenn med porto.

 

Takker for tipset, Svarte Greiner var spennende.

 

Edit: med det samme vi snakker ambient og obskurt må man sjekke ut:

Striborg

Gnaw Their Tongues

Spektr

Xasthur...

Endret av Jalladoode
Lenke til kommentar

Ja massevis. Sjekk ut Trinity-EP'n. Det er bare growling. Og på de nyere platene både growler og screamer aaron om hverandre.

 

http://youtube.com/watch?v=UwHIL5SFGdw

 

http://youtube.com/watch?v=YwCN5ipvClw

 

http://youtube.com/watch?v=Fu01Ir-rfUo&feature=related

 

De var mere death metal aktig i starten. Men ikke særlig happy av den grunn :p

 

Og litt nyere alder:

http://youtube.com/watch?v=vaI7eBa5430&feature=related

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Joda, men jeg er mest glad i "goth trilogien" de hadde på 90-tallet. Altså Turn loose the Swans, Like gods of the Sun, Angel and the Dark River. De platene har såpass lik lydbilde at de kan regnes som en, nesten. Så bevegde de seg vekk fra den stemninga noen år, og nå er de tilbake igjen, minus fela.

Lenke til kommentar
Joda, men jeg er mest glad i "goth trilogien" de hadde på 90-tallet. Altså Turn loose the Swans, Like gods of the Sun, Angel and the Dark River. De platene har såpass lik lydbilde at de kan regnes som en, nesten. Så bevegde de seg vekk fra den stemninga noen år, og nå er de tilbake igjen, minus fela.

 

Jeg og. Goth metal er elsk. Elsker stemningen til band som Tristania, Theatre of Tragedy, osv. Både brutalt som faen og vakkert, da med tanke på "beauty and the beast", altså at lys kvinnevokal og mørk growling "snakker" til hverandre. I tillegg er det jævla mye fine goth-damer :p

 

edit: Tristania's ex-vokalist:

 

tristania1212_1169465199.jpg

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar

Sannsynligvis de 3 platene jeg nevnte. Der er det bare cleanvokal. Kjør på med as the flower withers og trinity.

 

Btw, vibeke har ikke vært med i tristania på en stund nå, men..hun nye er ikke galen hun heller.

 

maryandosten.jpg

Marywithbangs.jpg

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Sampla en del album på Pandora nå og det var mye blandet med growlete og 'sutrete' vokal på annenhver låt nesten. Må definitivt sjekkes ut nærmere.

 

Edit; hu nye dama i Tristania er rimelig hot ja, kommer hun ikke fra italia? Har ikke hørt hvordan hun er til å synge enda da men.

Endret av Jalladoode
Lenke til kommentar

Sutre-vokalen er veldig bra når man blir vant med det. Veldig stemningsfullt. Må innrømme at jeg begynte å le når en kompis i all seriøsitet satte på Cry of Mankind en gang for 15 år siden. Da ble han smått forbanna og spurte om jeg LER AV MDB?!

Så satte jeg meg bedre inn i det, og da ble det konge.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
I tillegg er det jævla mye fine goth-damer :p

Vil påstå at det store flertallet av dem ikke er fullt så yndige.

 

Dæven nå fikk jeg lyst dit. Draconian, MDB, Opeth og mykji anna å velje millom. Fristende :wow:

Jeg og kong vil ihvertfall være mulig å finne der. :)

Lenke til kommentar

Jau, overvektige med for små klær og tung sminke florerer ganske fritt blant goth/metaljenter. Fordi de føler de ikke trenger å bry seg om utseendet på samme måte som "de dumme bimboene".

 

Men man har noen virkelige skjønnheter også, som virkelig går inn for å se bra ut av typen "dark angel". Har vært sammen med et par sånne jenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...