Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har vel hørt gjennom albumet 5-6 ganger når mens jeg har jobba, og det er fantastisk bra. Liker de rolige partiene bra, og må si meg enig med de som syns Heir Apparent er den beste låta, jævlig fett. Digger solopartiet i Burden, fantastisk bra. Likte også det rare partiet fra 5:45 i The Lotus Eater.

 

Alt i alt et kjempealbum, som jeg tror kommer til å vokse en del fremover jo mer jeg hører på det. (og som jeg garantert skal kjøpe :p)

Lenke til kommentar

Ja, må trekke inn luft rimelig ofte. Og jeg vet at på slutten av klippet der "sprakk" jeg litt, men det klarer jeg å kontrollere bedre nå (klippet er litt gammelt)

 

Men ja, jeg har en del teknikker å mestre, både til pusting og til selve growlinga. Jeg har sett en del videoer og lest litt om dette, men hvis du har noen gullfunn du ruger på, blir jeg takknemlig :)

Lenke til kommentar

Har aldri sett noen videoer som virkelig har hjulpet meg med å growle. Leste ett sted at filmen "Zen of Screaming" som omhandler growling og hvordan å gjøre var bra. Jeg lasta den ned og så den. For noe elendig pisspreik. Var bare tull og lærte ikke et jævla brøl. Det beste er å finne ut sjæl hvordan du liker å gjøre det. Får du jævla vondt i halsen, som jeg gjør noen ganger bør du prøve å gjøre litt annerledes. Husk å drikk utrolig mye vann når du øver. Jeg drikker 1-2 liter vann på 15-30 min øving.

Lenke til kommentar

Jeg lastet og ned Zen of Screaming i et håp om at dette kunne sende meg på rett veg, men nei. Hørte jo bare masse kjente musikere skryte som jarnet over hvor flink hu dama er osv, men tips til seeren var det heller lite av.

 

Ja, drikker en god del når jeg øver. Har fått for meg (vet ikke om det var videoen eller nettet) at det kan være lurt å drikke brus og, slik at man får en del slim i halsen som kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Jeg lastet og ned Zen of Screaming i et håp om at dette kunne sende meg på rett veg, men nei. Hørte jo bare masse kjente musikere skryte som jarnet over hvor flink hu dama er osv, men tips til seeren var det heller lite av.

 

Ja, drikker en god del når jeg øver. Har fått for meg (vet ikke om det var videoen eller nettet) at det kan være lurt å drikke brus og, slik at man får en del slim i halsen som kan hjelpe.

 

Eneste jeg fikk ut av den filmen var noe sånt som "growl through your nose" eller noe i den duren. Wtf.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...