T-ooT Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Nyeste skiva til Finntroll må vel være den beste de har laget, genial musikk! Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Det nye Opeth-albumet har lekket. Ganske ålreit, men det er noe svakt der og. Blir vel bedre etter et par høringer til. En sang som er ekstremt bra er Heir Apparent. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Nå skal jeg sette på Watershed. Kommer med en kjapp review i kveld. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 (endret) Likte ikke Watershed så alt for godt jeg. Bare 3 av de 7 sporene inneholder growls jo. Men alle de litt roligere sangene er konge også da. The Lotus Eater er kanskje den beste sangen. Den er rett og slett fantastisk. Endret 26. april 2008 av blade-bunny Lenke til kommentar
huf Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Har også høyrt gjennom albumet eit par gongar no. Er sopass fornøgd at eg kjem til å kjøpe det. Mange ultraråe parti inn i mellom dei rolege delane. Litt lite growling, mens beste songen utvilsomt er Heir Apparent. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Har hørt gjennom 2 ganger nå. Heir Apparent har noen jævlig brutale passasjer, men resten av skiva var ikke så utrolig brutal. Det savner jeg, og noen av de rolige delene på skiva er ganske kjedelige imo. Ellers en gjennomført skive det er lagt mye arbeid bak helt tydelig. Lenke til kommentar
gard. Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Men de sangene det først er growl i, er jo kjempebra. Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Nok en perle fra Opeth, som forventet. Som alltid trenger den nok litt tid for å sette seg, men den blir garantert å finne blant årets beste... Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Har vel hørt gjennom albumet 5-6 ganger når mens jeg har jobba, og det er fantastisk bra. Liker de rolige partiene bra, og må si meg enig med de som syns Heir Apparent er den beste låta, jævlig fett. Digger solopartiet i Burden, fantastisk bra. Likte også det rare partiet fra 5:45 i The Lotus Eater. Alt i alt et kjempealbum, som jeg tror kommer til å vokse en del fremover jo mer jeg hører på det. (og som jeg garantert skal kjøpe ) Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Opeth trenger ikke å være brutalt for min del, opeth må være bra og de to nye sangene er gode i mine ører. Ser fram til albumet slippes nå. Lenke til kommentar
T-ooT Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Jeg likte også de to låtene Opeth har sluppet ut og gleder meg til at jeg får skiva i hendene mine. Detta blir bra! Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 I løpet av de par siste mnd har jeg prøvd meg på litt growlig Synes jeg fikk til et brukbart utgangspunkt rimelig fort, men holder ikke ut så veldig lenge, og tror jeg må pusse på teknikken min en del Vil dere høre, trykk her http://levmed.vgs.no/~brage/lol.aif Hva synes dere? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Høres bra ut Keith. Du bør passe på at du holder lik tonehøyde hele tiden. Noen ganger høres det mye dypere ut enn andre ganger. Dette har sikkert med hvordan du puster ut og inn. Du mister luft på slutten av "setningen" og stemmen holder seg ikke like mørk. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Ja, må trekke inn luft rimelig ofte. Og jeg vet at på slutten av klippet der "sprakk" jeg litt, men det klarer jeg å kontrollere bedre nå (klippet er litt gammelt) Men ja, jeg har en del teknikker å mestre, både til pusting og til selve growlinga. Jeg har sett en del videoer og lest litt om dette, men hvis du har noen gullfunn du ruger på, blir jeg takknemlig Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Har aldri sett noen videoer som virkelig har hjulpet meg med å growle. Leste ett sted at filmen "Zen of Screaming" som omhandler growling og hvordan å gjøre var bra. Jeg lasta den ned og så den. For noe elendig pisspreik. Var bare tull og lærte ikke et jævla brøl. Det beste er å finne ut sjæl hvordan du liker å gjøre det. Får du jævla vondt i halsen, som jeg gjør noen ganger bør du prøve å gjøre litt annerledes. Husk å drikk utrolig mye vann når du øver. Jeg drikker 1-2 liter vann på 15-30 min øving. Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Jeg lastet og ned Zen of Screaming i et håp om at dette kunne sende meg på rett veg, men nei. Hørte jo bare masse kjente musikere skryte som jarnet over hvor flink hu dama er osv, men tips til seeren var det heller lite av. Ja, drikker en god del når jeg øver. Har fått for meg (vet ikke om det var videoen eller nettet) at det kan være lurt å drikke brus og, slik at man får en del slim i halsen som kan hjelpe. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hvem blir med å protestere mot de nye Varg Veum filmene, det finnes kun en mann for den rollen, og han er bergenser attpåtil! Lenke til kommentar
DeNile Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hvem blir med å protestere mot de nye Varg Veum filmene, det finnes kun en mann for den rollen, og han er bergenser attpåtil! HAHAHAHA. Må si at du har et poeng. Det ville ha gjort filmene en smule mer interresante. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Jeg lastet og ned Zen of Screaming i et håp om at dette kunne sende meg på rett veg, men nei. Hørte jo bare masse kjente musikere skryte som jarnet over hvor flink hu dama er osv, men tips til seeren var det heller lite av. Ja, drikker en god del når jeg øver. Har fått for meg (vet ikke om det var videoen eller nettet) at det kan være lurt å drikke brus og, slik at man får en del slim i halsen som kan hjelpe. Eneste jeg fikk ut av den filmen var noe sånt som "growl through your nose" eller noe i den duren. Wtf. Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Ingen som har lyst til å komme med en slags anmeldelse av Watershed? Har ikke mulighet til å skaffe meg den før den er i butikkene, så er greit nysgjerrig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå