Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan er den i forhold til Drawing Circles? Røskebra plate det der, men jeg lurer på hvor jeg har deg hen.

Har bare hørt deres forrige fullengder en gang, småkult og småkjedelig. Vokalen på Silhouettes plagde meg mest etter en gjennomlyttning, når jeg får Linkin Park assosiasjoner så blir det vanskelig, eller kanskje jeg bare basher bandet på den enkleste måten. Uansett så blir det stakkato riffing med en melodisk oppbrytning som blir litt tam for min del.

 

Et annet Nederlansk band i samme Mesh. gata er Obsidian, liker de litt bedre enn Textures. For å si det slik så liker jeg Textures like mye som Scarve, altså all right i små doser. Når vi først er inne på Mesh. mutasjoner som jeg foretrekker ser det ut til at tendensen dreier mer mot brutalitet enn melodiøsitet. Noe midt i mellom måtte i så fall være Coprofago (OK) eller Tandjent (ikke fullt så OK).

 

De bedre mutasjonene er Gojira, Tesseract (lovende demo), Zero Hour (The Towers of Avarice skiva), ehh.. begynner nå å poppe opp mange -core Mesh. influerte band i hodet nå så stopper med å si at The Dillinger Escape Plan (Calculating Infinity) er bra.

 

Purk, purk, sur agurk.. and now I get the feeling of being a wanker :woot:

Lenke til kommentar
Synes begge de to nye Opeth låtene var gode jeg. Helt vanlig Opeth-stil uten at det er det samme fra alt det andre de har laget. Gleder meg til å få sett musikkvideon til Porcelain Heart som forhåpentligvis blir sluppet i morgen.

 

Og disse finner man hvor?

 

+1

 

 

Blir spennende å høre Opeth uten Martin Lopez. Siste 4 minuttene på Deliverance er blant det beste jeg noensinne har hørt av en trommis.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar

Fant de nå. Porcelain Heart var grei nok, men imponerte ikke. The Lotus Eater var dritkul. CD-en skal anskaffes dagen den kommer ut. =)

 

Edit: Forresten, noen hørt om Allfader her? Band fra Mo i Rana. Hører gjennom "At Least We Will Die Together", og førstelåta sparker jævlig hardt. Bør sjekkes ut.

Endret av Thriven
Lenke til kommentar

ja Betwee Two Worlds er bra den.

gleder meg til og se hva Immortal kommer opp med. alt de har laget til nå er bare helt rått, fantastisk.

Noen som har peiling på hvordan det går med den nye plata foresten?

var det en ny version av Blizzard Beasts eller en helt ny?

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

Gleder meg også til den nye plata. Pluss at jeg skal se dem live i Trondheim til sommern, på Lerkendal, sammen med Judas Priest. DET blir en bra dag det.

 

Men har også en veldig bra dag som ikke er langt unna. Har billetter og fått beskjed om at jeg kan ta meg fri 30April (jobber egentlig sent). Da spiller nemlig Mayhem på ClubMaiden. Det blir den første Mayhem konserten jeg skal på. Gleder meg hemningsløst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...