Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener Zyklon-B ble tvunget til å endre navn fordi det er navnet på gassen tyskerne brukte til å gasse jøder med. Det var så mye negativt forbundet ved navnet at de ikke ville ha det likevel. Ikke minst i Tyskland, som er et stort marked for svartmetall, der all snakk om nazier og sånt er forbudt.

Så bandet gjenoppsto som Zyklon, og høres mest ut som helt streit death metal. Litt kjedelig vil jeg si. Har en plate med de som jeg ikke husker navnet på, for å si det sånn.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Synes å huske at Samoth ville lage dødmetall fordi det var så mye svartmetall og han ville bevise at det fantes god dødmetall fra Norge også. Jeg kan ærlig talt ikke forstå at Zyklon-B har fått så mye oppmerksomhet, de har da bare en demo.

Er det forresten noen som har hørt Svarte Greiner? Høres omtrent ut som Svarte Troner, lurer mest på om noen har noe info om det, ettersom det ikke er på metal-archives.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Jeg mener Zyklon-B ble tvunget til å endre navn fordi det er navnet på gassen tyskerne brukte til å gasse jøder med. Det var så mye negativt forbundet ved navnet at de ikke ville ha det likevel. Ikke minst i Tyskland, som er et stort marked for svartmetall, der all snakk om nazier og sånt er forbudt.

Så bandet gjenoppsto som Zyklon, og høres mest ut som helt streit death metal. Litt kjedelig vil jeg si. Har en plate med de som jeg ikke husker navnet på, for å si det sånn.

Zyklon-B og Zyklon er to vidt forskjellige band. Og Zyklon-B var heller aldri et politisk band. Ikke sikker på om skiva har blitt lovlig i Tyskalnd ennå, men skulle da tro det siden både Pure Holocaust og de tre første til Cannibal Corpse fikk grønt lys i fjor.

Lenke til kommentar

Nei de var ikke politiske på noe vis, men navnet er sånn typisk dårlig kl. 4 på lørdagsnatta-ide.

"Fy faen gutta, jeg kom på et TØFT navn"

Mente da å ha lest et sted at Zyklon-B og Zyklon er samme folka.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Nice growl, Vintermåne :)

Fet den Carpathian Forest-videoen også, flere band burde ta i bruk "75" kg tunge kvinner som scenedekorasjon.

Her er en litt morsom video jeg snokte meg fram til på YouTube:

Jada jada, det er Satyricon, boo hiss osv, men låta er nå litt tøff, og videoen er kul. Danse danse!

Lenke til kommentar
Fet growl Vintermåne, det må jeg si :)

Kom nettop over Trinacria, eksperimentalt og herlig, syns det var jævlig fett. Ivar, Grutle og Ice Dale fra Enslaved er med, pluss noen andre folk jeg ikke har hørt om.

myspace

Trinacria er artig. Så de live på verftet for et halvt års tid siden. Ser frem til platen.

To av de du sansynligvis ikke hadde hørt om, Maja S. K. Ratkje og Hild S. Tafjord utgjør støyduoen Fe-Mail. 

Lenke til kommentar
Speaking of Carpathian Forest, så spiller Nattefrost, Taake og Svarttjern på Elm Street 12 April.

Begynner å bli for mye Svart- band nå. Svartahrid, Svartkraft, Svartsyn, Svart Hat, Svartblod, Svartby, Svartskog, Svartnatt, Svartpest og Svartfjell. Greit, det skal være svart, men der finnes grenser!

Lenke til kommentar

Spørsmål anngående teksten til Exodus - Culling The Herd:

They’re everywhere and everyplace

Scum of the human race

Stickin’ to my skin like a rash

Society’s their scapegoat

But I am the antidote

And it’s time to take out the trash

The world’s a big cesspit

Of puke and piss and dogshit

But I ain’t gonna be its whore

Follow and I’ll lead the way

Predators are now the prey

Results like these are hard to ignore

You may think I’m insane

Or maybe just a little absurd

What you don’t understand is

I’m just culling, I’m just culling the herd

I know I’m not the only one

Who thinks that something must be done

To clean the garbage up off the street

Dare to look me in the eye

I bring the truth, I never lie

To me, they’re just another piece of meat

The punishment will be swift and sure

For this disease, I am the cure

No problem, the doctor is in

My prescription for a better life’s

A rifle or a razor knife

Remove whoever’s under your skin

But please, don’t call it a murder

Cause murder’s such a dirty word

What you don’t understand is

I’m just culling, I’m just culling the herd

When will everyone realize

Some people should be sterilized

Their tubes are only fit to be tied

All they do is shit and breed

Too ignorant to ever succeed

Stupidity should not be multiplied

Lend them not a helping hand

Or the future will be damned

The world will take a turn for the worse

The human race should be purified

Or we’ll all be mongrelized

Implement the cure for the curse

Er denne "fascistiske" teksten ironisk eller er dette seriøst? Liker det uansett...

Lenke til kommentar
Nice growl, Vintermåne :)

Fet den Carpathian Forest-videoen også, flere band burde ta i bruk "75" kg tunge kvinner som scenedekorasjon.

Her er en litt morsom video jeg snokte meg fram til på YouTube:

Jada jada, det er Satyricon, boo hiss osv, men låta er nå litt tøff, og videoen er kul. Danse danse!

Takk for positiv tilbakemelding. Growler hver dag nå for å forbedre den.

Artig video forresten :p

Lenke til kommentar

Hm. Sitter her og prøver å finne ut hva den "store greia" med Anaal Nakthrakerhktg egentlig er. Hører på Codex Necro for første gang. Menehh..det er jo bare standard blastbeat-svartmetall med ekstremt mye vreng på vokalen. Greit at det høres mere maskinellt og mørkt ut, men jeg ser ikke helt hvorfor det er så hypet..sånn akkurat nå. Anbefaler noen andre plater med dem?

Har hørt så mye svartmetall siden midten av 90-tallet at jeg er litt sånn "kwhateverneeeext". Hva heter det på norsk? Jaded på engelsk. Når du har hørt så mye at det skal MYE til for å imponere lengre. Ingenting er så "fælt" eller "ondt" at det skremmer meg mere. Jeg har hørt band som hørtes ut som musikken var spilt inn i skogen med frosne øser på beverskinn uten at det beveger meg noe spest.

Edit: og sure gitarsoloer.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Anaal Nathrakh har en helvetes heftig diskografi. Codex Necro var i begynnelsen da de bare ville lage rå svartmetall med jævlig necro lydbilde. Så utviklet de seg til mer core-ish. Litt mere solid riffing og mere opera-aktig clean vokal enn tidligere. Jeg tror folk liker det fordi det er jævla ekstremt. Hvert fall det gamle. Vokalen er også noe for seg selv. Gitarsoloene er så sure som de vil være, det er ikke noe bedre med Immortal og Darkthrone sine soloer som virker ganske random til tider.

edit: Codex Necro var jo førsteskiva. Kanskje du skal gå helt i andre enden av diskografien og se om du digger det som er der.

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar

Får prøve det. Codex bare gir sånn "meh, been there done that"-følelse. De har ikke necrolyd fordi kvaliteten er dårlig, men fordi de bare har kjørt hele opptaket gjennom en distortion-box. Kanskje samme boxen de bruker til gitaren for alt jeg vet. Høres overprodusert ut.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Er litt enig i det med lydkvaliteten. De sa det jo sjæl da de hadde gitt ut Codex. De skulle fjerne den irriterende, unødvendige, distorition-lyden som irriterer. Leste det i et intervju her om dagen:

in terms of production? I understand you had some difficulties with the production for both of your demos, but the final result still worked for me. What changes can we expect to find in your new material sound-wise?

V: I personally am quite satisfied. Musically, I would not work with anything I did not believe in, and the results appear to have touched many people in the way we wanted. We have had excellent reactions from some very interesting people, and it looks likely to continue. The production so far has been naturally very raw, but I think it gets the point across: problems or otherwise. It's not as if Anaal Nathrakh is about transparent clarity in its acoustic sections -- this is about fucking insane violence! The new material is much better sounding, much "better produced", but I defy anyone who hears it not to feel the harshness. Overproduced Cradle of Borgilth this is not.

CoC: What about the music itself? How do you think it will evolve in the future?

V: Our new material is extremely savage, more so than our earlier songs, and I think that will continue. I know it will. It has to. There is also a disturbing current in some of our music, and I see that getting more pronounced. More of a refinement than a progression as such. More elements might be incorporated, but only in such a way as they fit in with our vision of Anaal Nathrakh. Compromising, wimping out, keyboards and female singing etc. are NOT on the fucking cards...

http://www.chroniclesofchaos.com/articles/...l_nathrakh.aspx

Det som er i bold er jo det du sier ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...