Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har sett heaven and hell DVD-en?

Lurte også på i samme slengen om noen hadde tips til noen progmetal band, helst noe lignende av Opeth?. har disse fra før av:

Dream Theater

Symphony X

Pagan's Mind

Circus Maximus

Pain of salvation

Opeth (de er nå litt proga)

Time Requiem er vel prog så vidt jeg vet?

http://www.myspace.com/timerequiem

Ikke så mange sanger på myspacen deres dog.

Lenke til kommentar
Her er det altså ikke død og fordervelse som står i sentrum, men heller det mange ser på som en mer cheesy musikkstil.

Hva mener du med at power metal er cheesy? At musikken er uoriginal? I så fall hvorfor?

Stemmen, tekstene, klæra og "temaet".

Som om ikke svartmetall er cheesy da, hehe :p

Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Første gang jeg har sett videoen. Og ja den er ikke helt fersk. Ikke alle har hverken sett eller hørt Opeth, så der litt mission for å strø litt Opeth utover en sulten horde av metalslaver.

ghost_front.gif

Sitter å hører på Opeth her ute på "Bredford Dolphin" ... ahhhh ... ett mesterlig album. Blir bare mer og mer fortrolig med det. Men samtidig, er det med direkte sammenligning ikke en fremtidig historisk-klassisk kvalitet over albumet.

Sol_niger_within.jpg

Med det mener jeg historiske kvaliteter som for.eks Fredrik Thordendal's "Sol Niger Within" har ...

6628_216.jpg

... og Necrophagist's "Epitaph" ... for bare å ha nevnt 2 raske album.

Hvorfor ikke Fredrik Thordendal's Special Defects ikke er mere kjent enn det den er er fryktelig synd.

Jeg vil jo indelig mene at det albumet ligger inne på topp 10 over forrige år-1000's beste album.

Sammen med Disincarnate sitt Dreams Of the Carrion Kind, Meshuggah sitt Destroy, Erase, Improve ... jeg tror vi har tilgode å komplettere 10 på Topp-lista ... men du sjønner hva jeg mener.

Det skal mye til for å fortjene tittelen Historisk Kvalitet, i allefall av meg. Jeg er og blir kritisk. :!:

Og vi må nesten ikke glemme våre bedre halvdelers inntog i Metalverden ... det er helt utrolig hvor fantastisk det låter, når damene får sagt/sunget sitt i metall'ens verden. Stikkord: Epica, Leave's Eyes, Lacuna Coil, Arch Enemy, Evanescence.

Vel talt Gisle. Men jau...men tror ikke at Ghost Reveries kommer til å støve ned heller, Ellers kan vi jo legge til litt Nevermore tenker jeg når vi er inne på etablerte band som tar en med storm første gang du hører de. Ta This Godless Endeavor for eksempel.

h_godless.jpg

Endret av Lidskjalv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...