Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gidder du å ta opp litt growling da kanskje? Alltid fint med litt konstruktiv kritkk vettu. :p

Er du seriøst så gem skal jeg faen meg jeg manne meg opp til å legge ut mine gudsforlatte hyl jeg også.

 

Your request has been served.

 

Det er først frasen på One By One av Immortal. Tatt opp her og nå av meg på en laptop og null miksing.

 

growl.mp3

Lenke til kommentar
Jau, og Abbath er faen meg den beste Lemmy-etterligneren jeg har hørt. Han høres kliss lik ut. Langt ifra noe blackmetal rasping.

Matt Pike i High on Fire har jo også lik stemme. Husker første gangen jeg hørte "Waste of Tiamat". Tenkte med engang på Lemmy, og om han hadde begynt å spille noe hardere. ;)

Lenke til kommentar
neh

Ikke verst til å være 15 :)

 

Ja, med tanke på at jeg er såpass jævlig med stemmeskifte og sånt, synes jeg ikke resultatet var så værst selv.

 

Hørtes bedre ut en jeg hadde forventet, altså :) Kan ikke du ta å growle litt på det neste albumet mitt? :D

Endret av loathsome
Lenke til kommentar
neh

Ikke verst til å være 15 :)

 

Ja, med tanke på at jeg er såpass jævlig med stemmeskifte og sånt, synes jeg ikke resultatet var så værst selv.

 

Hørtes bedre ut en jeg hadde forventet, altså :) Kan ikke du ta å growle litt på det neste albumet mitt? :D

 

Hva hadde du forventet? :O Selvsagt kan jeg growle for deg :p

Lenke til kommentar

Alle kan etterligne noen dimmu-vræl over kort tid. Spørsmålet er om man greier å holde ut en hel låt, eller mere enn 10 sekunder. Det er der teknikk kommer inn i bildet, ikke bare vrenge stemmebåndet så mye man orker, for så å hoste i 5 minutter etterpå. Jeg greier ikke å skrike eller vræle sånn uten å ville hoste etter kort tid.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hoho, kom til å tenke på en episode på en bandøving i gamle Ringnes-lokalet i oslo. Vi delte rom med Red harvest og Aura Noir (3 fulle trommesett i samme lokale, faktisk). Kom for å øve en søndag formiddag, så lå det en fyr på gulvet og sov. Han skvatt opp, og sa han var i Aura Noir (trommisen) og husket ikke hvordan han hadde havnet der. Men han mente han bare ville sove etter fylla på byen, var nærmest lokalet og bare låste seg inn og slokna på gulvet. Så forta han seg avgårde hjem.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Alle kan etterligne noen dimmu-vræl over kort tid. Spørsmålet er om man greier å holde ut en hel låt, eller mere enn 10 sekunder. Det er der teknikk kommer inn i bildet, ikke bare vrenge stemmebåndet så mye man orker, for så å hoste i 5 minutter etterpå. Jeg greier ikke å skrike eller vræle sånn uten å ville hoste etter kort tid.

 

Det er der problemet kommer in. Det lengste jeg har klart er 2-3 minutter i strekk. Tenk på de jævlene som skal stå hele konserter og vræle.

 

Sånn som han her:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...