Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tenkte også over hvor greie de egentlig ser ut på bilder. Kjekt at de tar avstand fra liksminke og alt det andre klovneriet og faktisk ser ut som folk.

Liksminke er da dritfett live. Ingen black-metal uten liksminke.

 

Jo?

Nei? Kanskje? Personlig syns jeg liksminke er en viktig del av det visuelle innenfor sjangeren, kan ikke se for meg hverken Dimmu Borgir eller Gorgoroth uten liksminke.

 

Det er kanskje en viktig del innenfor det visuelle, men jeg driter egentlig godt i hvordan folkene bak musikken ser ut / hva de har på seg. Er det ikke musikken som skal stå i fokus? :)

Lenke til kommentar

Dette har vært diskutert opp og i mente helt siden Kiss kom fram på 70-tallet i sinnssyke space drakter og skyhøye platåsko. Kort sagt, det ser jævlig fett ut på scenen. Men de går jo ikke rundt med sminke til daglig, ikke engang de hardeste blackmetal folka møter opp på jobb på Rema som pandabjørn.

Lenke til kommentar
Dette har vært diskutert opp og i mente helt siden Kiss kom fram på 70-tallet i sinnssyke space drakter og skyhøye platåsko. Kort sagt, det ser jævlig fett ut på scenen. Men de går jo ikke rundt med sminke til daglig, ikke engang de hardeste blackmetal folka møter opp på jobb på Rema som pandabjørn.

 

Det er jeg helt enig i. Når man ser band live, kan de gjerne fyre på, og da funker det som oftest jævla bra også !

Lenke til kommentar

Jeg elsker de videoene. Han er evig morsom når han sitter og skriker som om kameraet var en mil unna. Jeg blir dog imponert over at han bare kan growle helt tilfeldig, akkurat slik han gjør på plater og live. Ser ut som han bare skal åpne kjeften for å le eller si "æææ føkkit".

 

Growlen min har kommet seg jævlig i det siste. Mest fordi jeg growler hele tiden mens jeg går hjem fra skolen mens jeg hører på musikk. Klarer ganske mørk kakemonster som egentlig er ganske kjedelig, men det er artig når jeg får til skikkelig "Gorgoroth - Pentagram"-jævlig vokal.

Lenke til kommentar

Jeg kan synge pent vanlig og da om jeg får si det selv. Det var et veldig godt utgangspunkt for å begynne å growle. Har ikke fått brukt growlinga til mye, men jeg og en annen forumbruker lagde en låt selv med laptop og sånn meget useriøst egentlig, men tenkte at jeg skulle slenge på litt Abbath-style-growling på den i morgen hvis jeg klarer.

 

edit: Abbath og resten av kara i bandet I, var litt uheldige med bandbildet, fordi Abbath ser ut som en tro kopi av Atle Antonsen.

 

post-109012-1207596237_thumb.jpg

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar
Tenkte også over hvor greie de egentlig ser ut på bilder. Kjekt at de tar avstand fra liksminke og alt det andre klovneriet og faktisk ser ut som folk.

Liksminke er da dritfett live. Ingen black-metal uten liksminke.

 

 

Dette har vært diskutert opp og i mente helt siden Kiss kom fram på 70-tallet i sinnssyke space drakter og skyhøye platåsko. Kort sagt, det ser jævlig fett ut på scenen. Men de går jo ikke rundt med sminke til daglig, ikke engang de hardeste blackmetal folka møter opp på jobb på Rema som pandabjørn.

 

Det er jeg helt enig i. Når man ser band live, kan de gjerne fyre på, og da funker det som oftest jævla bra også !

Det er jo det jeg sa... live. Når folk går rundt med liksminke og nagler hverdagslig ser det jo tåpelig ut, det passer bare til visse anledninger. :new_woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...