tjalla Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Mine anbefallinger er Stonegard og Trivium! To supre band <{POST_SNAPBACK}> Stonegard er skikkelig bra. Hvilken sjanger går det under egentlig? Liker albumet Arrows, men har ikke hørt noen andre. Hvor mange album har de egentlig? Wikipedia sier Stonegard går under Heavy metal, men jeg kan ikke si meg være helt enig. Hardrock kanskje? Metall. Studerer mye musikk (og da innen metall) men å klassifisere Stonegard er ikke så lett. Arrows er et kjempealbum. De har også gitt ut albumet "From Dusk 'Till Doom" , men jeg vil si "Arrows" er best. Da sangene The White Shaded Lie og Arrows itself. :D:D Bare åpningriffet til sangen Arrows ooooooser jo metal. Mulig du tviler pga vokalen? Endret 5. april 2008 av tjalla Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hmm.. Nye Prostitute Disfigurement skiva skuffa litt.. Niels har gått helt over til vanlig growl nå.. Lenke til kommentar
T-ooT Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Stonegard vil da alltid være metal, vokalisten henter jo inn mye growl i låtene og basstrommene virker veldig bm inspirert. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Drit nå i virken sjanger det er, så lenge man digger det er det vel bra nok. Kjøpte Keep of Kalessin - Reclaim i dag, er albumet Armada noe likt? Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Drit nå i virken sjanger det er, så lenge man digger det er det vel bra nok. Er ingen som har sagt noe om at musikken ikke er bra nok, uansett hvilken sjanger det er. Folk kan vel få diskutere sjangere hvis de syns slikt er interessant. Lenke til kommentar
Anomi Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Jobber med en oppsetening på skolen i disse dager og leter etter musikk som vil skape den rette stemmingen. Skulle gjerne ha forslag til metall som kunne spilles av under en akt som utspiller seg i en mørk og grim skog. Sangen kan ikke være for "fengene" og skal helst ikke inneholde vokal (så lite som mulig ihvertfall). Hittil har er Drudkh - Wind Of The Night Forests en knallkandidat. Noe av Sunn O))) er heller ikke å forakte. Flere forslag? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Deathspell Omega - Malign Paradigm? Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Kanskje Pelican, har ihvertfall ikke noen vokal. Gir kanskje ikke spesielt grim stemning, men du kan jo høre etter. http://profile.myspace.com/index.cfm?fusea...riendID=8066086 Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Mine anbefallinger er Stonegard og Trivium! To supre band <{POST_SNAPBACK}> Stonegard er skikkelig bra. Hvilken sjanger går det under egentlig? Liker albumet Arrows, men har ikke hørt noen andre. Hvor mange album har de egentlig? Wikipedia sier Stonegard går under Heavy metal, men jeg kan ikke si meg være helt enig. Hardrock kanskje? Metall. Studerer mye musikk (og da innen metall) men å klassifisere Stonegard er ikke så lett. Arrows er et kjempealbum. De har også gitt ut albumet "From Dusk 'Till Doom" , men jeg vil si "Arrows" er best. Da sangene The White Shaded Lie og Arrows itself. :D:D Bare åpningriffet til sangen Arrows ooooooser jo metal. Mulig du tviler pga vokalen? Sant det. tviler litt på vokalen ja. Jeg reagerte bare på "HEAVY metall". Metall er egentlig greit å kalle Stonegard Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Lasta ned noen "Absolute Metal" DVD-er i dag, og faen det er mye fett på de! Anbefales! Lenke til kommentar
Fluffypuff Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Lasta ned noen "Absolute Metal" DVD-er i dag, og faen det er mye fett på de! Anbefales! Det skal skjekkes ut Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Ja Now diabolical er jo Satyricons beste album Uansett letter etter noe ambient black metal Alla burzum/dunkelheit noen bra artister ? Du må høre Sarkom - Inside the memories. Når nesten opp til Dunkelheit. Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Testament - The Formation of Damnation, er lekket Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Hvis noen vil høre et urørt ekstrem metal band bør man sjekke ut Red Harvest - Absolut:Dunkel-heit. Det er teknisk-ekstrem-metal etter mine ører Lenke til kommentar
MrHaze Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Jobber med en oppsetening på skolen i disse dager og leter etter musikk som vil skape den rette stemmingen. Skulle gjerne ha forslag til metall som kunne spilles av under en akt som utspiller seg i en mørk og grim skog. Sangen kan ikke være for "fengene" og skal helst ikke inneholde vokal (så lite som mulig ihvertfall).Hittil har er Drudkh - Wind Of The Night Forests en knallkandidat. Noe av Sunn O))) er heller ikke å forakte. Flere forslag? Earth kan kanskje funke, sjølv om det er meir ørkenstemning. Lenke til kommentar
AllanPallan Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Kunne noen gi meg eksempler på god growling vs. dårlig growling innenfor death/black metal? Er litt nysgjerrig. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Spørs hva du mener. Skriking er vel mer vanlig innen black, mens kakemonster-brumling er mer innenfor death, selvfølgelig med unntak. Personlig elsker jeg vokalen til Jens Rydén, tidligere vokalist i Naglfar. Sjekk ut vokalen på "I Am Vengeance" og nyinnspillingen av "Emerging from Her Weepings" på Ex Infernis-EPen. På den annen side digger jeg growlinga til Parlamentarisk Sodomi. Herlige saker! Lenke til kommentar
MrHaze Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Kunne noen gi meg eksempler på god growling vs. dårlig growling innenfor death/black metal? Er litt nysgjerrig. God growling: Ross Dolan (Immolation) Lenke til kommentar
Herpeederpee Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Fyfaen, hører igjennom skive nr 2 til Sorgsvart (Vikingtid og Anarki), og må si den sparker hardt! Bør sjekkes ut av alle som liker folk black metal. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Har vært en del prat om Sorsvart i det siste. Ble selv ganske overrasket over de to nye sangene jeg har hørt. "Fortapt..." utgivelsen har sin sjarm også, men dette var ganske annerledes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå