Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er et fenomen som jeg virkelig hater. Alle dere som var på Inferno må ha lagt merke til det:

Folk som står med mobilen høyt hevet og tar opp lyd og bilde, og for oss som står bak blir vi forstyrret av 10-20 lysende lcd-skjermer. Til dere som holder på med denne styggedommen, slutt! Resultatet blir alltid forjævlig, kvaliteten er så ræva at jeg foretrekker å dø fremfor å se igjennom en hel snutt. Spesielt ekstremt var det tydeligvis på Vreid konserten, da denne jævelen stod og filma i 5 minutter.

 

Det er en grunn til at ølkrusa er av tynn plastikk!

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

hehe :) Alle skal jo forevige opplevelsen de hadde under konserten. Vært et fenomen på konserter siden mobilkamera kom.

 

Husker på Roskilde 2005 , var ikke en jævel uten mobilkamera som stod der og filmet , uansett band og konsert

 

Unntaket var kansje Fantomas , som fikk mindre og mindre publikum . Synes Fantomas var konge på roskilde 2005

 

Satser på Hellfest i Sommer :) Fyfaen for et bra program

 

Gleder meg bare til jeg skal på Obituary :ninja:

 

På wacken? eller kommer de til Norge?

 

Obituary skal også på Hellfest :) så det er sagt

Lenke til kommentar

Vakter pleier å be folk ta ned mobilene hvis de bare holder de opp for å filme. Men det er jo ikke alt de kan få med seg heller. Jeg ble selv bedt om å ta ned telefonen en gang (ikke på inferno) så gjorde jeg det senere og da var fyren litt sinna og bjeffa at hvis jeg ikke "skjerpa meg" ble jeg kasta ut. Syns egentlig det er greit, for det er ikke mye kult med lysende mobiler i fleisen.

 

Men det er jo litt artig å søke på "bandnavn oslo" på youtube noen dager etterpå og finne masse opptak, selv om de suger.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Egentlig er det beste tipset å gå på konsert med holdningen at man skal ha det moro SELV, ikke stå og irritere seg over alt mulig andre gjør og bli sur og grinete pga dem. Ignorer dem. Det går helt fint hvis man ikke stiller seg opp og stirrer og "hater" på dem hele tiden. Fokuser på bandet på scenen. Kan ikke forvente at alt skal være så perfekt som det er når du ser en DVD hjemme i stua heller.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke vært på mange konserter i mitt korte liv, men var på en konsert med et ganske underground band kalt Grand Lux. Der var det hvert fall helt ok. Jeg sto veldig langt foran, men det var faktisk ganske fredelig og greit, med unntak av folk som tryna osv. Husker også jævlig godt at trommisen kasta ut en trommestikke, og kompisen min banka dritten ut av en kar som prøvde å stjele trommestikka som han hadde catcha.

 

edit: Her var visst myspacen dems og ja. Er visst ikke så underground som jeg trodde. Var et av de første metall-banda jeg hørte. Synes det var dritfett da. Har autografen til trommisen og bassisten i skuffen her enda :D

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar

Jeg er uansett ingen tilhenger av å BARE høre på seig doom, eller BARE på suicidal blackmetal eller whatever. Jeg blander genre som jeg vil. En dag kan det gå i happy tysk powermetal, en annen dag japansk thrash metal, mens neste dag er det kanskje svartmetall eller 80-talls NWOBHM. Må variere, ellers blir jeg bare lei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...