Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Takker, skal sjekke ut Glorior Belli nå. =) Deathspell har jeg ikke helt greid å sette meg inn i.. Noen spesielle sanger som kan nevnes også?

"Carnal Malefactor" og "Sola Fide II" (til en viss grad Jubilate Deo (Be Joyful in the Lord) og, det nedbrutte partiet på slutten, som en opptakt til Carnal Malefactor, er helt fantastisk) fra Si Monumentum Requres, Circumspice.

 

"Bread of Bitterness" og "The Repellent Scars of Abandon and Election" fra Fas - Ite, Maledicti, in Ignem Aeternum.

 

Disse bør gi en pekepinn. :)

 

Carnal Malefactor vil alltid stå høyt hos meg. For en stemning. Say, what does a maternal heart feel when merely vinegar still your child's thirst?

 

Ålreit, tusen takk for tips. =)

Lenke til kommentar
Vintermåne: MySpacen vil gi et dårlig intrykk av Deathspell Omega. Det som er der er kjedelig forsøk på å være Darkthrone. Ingen av de kule sangene der.

 

Nåååjah, selv om førsteplata har mye Darkthrone-worship og er lysår unna å være like fokusert som SMRC og senere utgivelser, så er det fortsatt et godt album om man liker typisk gammal "norsk" black metal. "Inquisitors Of Satan" er derimot röff som EFF, og man hører klart og tydelig at bandet er i ferd med å formes om til noe virkelig spennende. Dersom man liker "Inquisitors Of Satan" skal man som tidligere nevnt sjekke ut Avichi (eller vice versa, for den saks skyld). Basta.

Lenke til kommentar
Hva syns folket her om fransk black metal? Noen favoritter dere kan anbefale? =)

Oppdaget en del band de siste månedene, som f.eks Peste Noire, Mortifera, Celestia, og ikke minst en del av bandene som var med i Les Legions Noires.. Ganske forskjellig fra vanlig svartmetall. Godt å høre noe som er mer interessant enn de vanlige Darkthrone/Immortal-kopiene. ^^

Eternal Majesty - From War To Darkness er et overlegent.

 

Down var cool! Synd jeg måtte se dollargliset til Satyr enda en gang..

Uff ja, hadde håpt å høre Walk The Path Of Sorrow, men de spillte ingenting fra Dark Medieval Times. Og publikum var jo helt ville etter de nye låtene, mens jeg venta på Mother North, da hadde mange av den nye fansen fått nok, så det var plass til å komme lengst frem på den beste låta.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Down var cool! Synd jeg måtte se dollargliset til Satyr enda en gang..

Uff ja, hadde håpt å høre Walk The Path Of Sorrow, men de spillte ingenting fra Dark Medieval Times. Og publikum var jo helt ville etter de nye låtene, mens jeg venta på Mother North, da hadde mange av den nye fansen fått nok, så det var plass til å komme lengst frem på den beste låta.

 

Jeg snakka om Down konserten..

Lenke til kommentar

T-oot hører nesten bare på oldschool BM har jeg forstått ham rett. Jeg har ihvertfall trua. Jeg har også trua på god Morbid Angel skive til sensommern.

 

Edit: Hva faen?

Did you ever eat some lemon pie? :!: Endret av PiratKamerat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...