Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg mener ikke at det MÅ være soloer i hver låt for å være metal. Men eldre metal har gjerne det, sånt som Iron maiden og metallica. Da blir det til at folk som bare digger den stilen mener det må være der. Jeg kan høre på powermetal i timevis, og jeg er dobbelt så gammel som en fjortis. Hvis dere hører etter, er det spesifikke skalaer soloene følger, det er ikke bare å strumme fortest mulig mens man tapper i ørska. Da blir det ingenting å høre på.

 

Har ikkeno med alder å gjøre. Power og speedmetal har eksistert siden lenge før dere visste hva metal var sannsynligvis, så ingen skal komme og fortelle MEG at det er bare fjortiser som liker det. Pissprat.

 

Jeg tror du misforstod litt. Har verken kalt deg eller noen andre her inne for fjortiss.

 

Det jeg mente, var at det finnes folk (som feks. en kompis av meg) som mener at for at ei låt skal være "ekte" metal, så MÅ den inneholde en eller flere soloer. Jeg er fullt klar over at 80-talls metal som Metallica, Iron Maiden og Slayer kjører denne stilen, men det gjør ikke de ikke mer "ekte" enn band som feks. Chimaira og Shadows Fall, som kjører en helt annen stil. Alle disse bandene har en ting til felles, og det er at de spiller metal, bare i forskjellige under-sjangere. Jeg personlig syns folk er trangsynte hvis de avskriver band, og automatisk ikke liker de bare fordi de ikke har med en eller flere soloer i låtene sine.

 

Jeg sa heller ikke at det er kun fjortisser som liker power/speed-metal. Det jeg mente, var at jeg misliker sterkt når fjortisser tror metal handler kun om å spille fortest mulig. Jeg jobber i platebutikk, og hører stadig kids prate om hvor sykt bra Dragonforce er, og at de er verdens beste band fordi ingen spiller fortere enn de osv. Metal handler da om så mye mer enn skala-ronking?

Lenke til kommentar

Hva syns folket her om fransk black metal? Noen favoritter dere kan anbefale? =)

Oppdaget en del band de siste månedene, som f.eks Peste Noire, Mortifera, Celestia, og ikke minst en del av bandene som var med i Les Legions Noires.. Ganske forskjellig fra vanlig svartmetall. Godt å høre noe som er mer interessant enn de vanlige Darkthrone/Immortal-kopiene. ^^

Lenke til kommentar

Vintermåne: MySpacen vil gi et dårlig intrykk av Deathspell Omega. Det som er der er kjedelig forsøk på å være Darkthrone. Ingen av de kule sangene der. Prøv å få tak i "Carnal Malefactor". Den er etter mitt syn deres absolutt beste sang.

 

Anorexa Nervos er kanskje verdt å sjekke ut, de er veldig mye mer kaotisk og harde enn andre symfoniske band. (Vel, ikke deres aller siste da kanskje.)

 

Glorior Belli's MySpace: http://profile.myspace.com/index.cfm?fusea...iendID=83325116

Lenke til kommentar
Takker, skal sjekke ut Glorior Belli nå. =) Deathspell har jeg ikke helt greid å sette meg inn i.. Noen spesielle sanger som kan nevnes også?

"Carnal Malefactor" og "Sola Fide II" (til en viss grad Jubilate Deo (Be Joyful in the Lord) og, det nedbrutte partiet på slutten, som en opptakt til Carnal Malefactor, er helt fantastisk) fra Si Monumentum Requres, Circumspice.

 

"Bread of Bitterness" og "The Repellent Scars of Abandon and Election" fra Fas - Ite, Maledicti, in Ignem Aeternum.

 

Disse bør gi en pekepinn. :)

 

Carnal Malefactor vil alltid stå høyt hos meg. For en stemning. Say, what does a maternal heart feel when merely vinegar still your child's thirst?

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...