Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sigh er evig fett. Helt sjukt overraskende musikk. Aner aldri hva som skal skje når jeg hører på det. Kan være vanskelig å få taket på det i begynnelsen, men så fort man kjenner den syke vokalen, synthinga og gitarrunkinga er det helt sjukt herlig.

 

http://youtube.com/watch?v=nsjQ3Suof3k&feature=related

 

---------------

 

Har DragonForce egentlig noen sterke utgivelser? Sist jeg hørte de var vel et par enkeltsanger på youtube med gitaronani og nintendolyder.

Lenke til kommentar

Veit, hør på Imaginary Sonicscape. Den er helt bisarr. Svartmetall med 70-talls synther og alt mulig rart inni og masse taktskifter. Og skikkelig skummelt til tider.

 

Dragonforce. Tja. Valley of the Damned er en finfin plate. Det var før de prøvde å høres så fort ut som overhodet mulig. Anna trommis.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Noen som har topp 10 artister mest spilte på medie-avspiller på pc-en?

 

Min ser slik ut:

 

Ulver

Mayhem

Iced Earth

Anaal Nathrakh

Opeth

Beethoven

Autechre

Emperor

Akercocke

Sigh

 

Merkelig liste som jeg ikke forstår, fordi jeg har knapt hørt på Iced Earth, Sigh og Akercocke i en måned, mens band som Iron Maiden har jeg hørt på i flere år.

Lenke til kommentar
Noen som har hørt litt på "Blooddrunk", det kommende albumet til Children of Bodom? Det høres mye bedre ut enn det forrige etter hva jeg har hørt. Virker som de har gått litt mer tilbake til de melodiske taktene.

 

Etter hva jeg har hørt, så er CoB litt "fjortis/mainstream- metal", men jeg prøver nå meg. :)

 

Er ei bra plate syns jeg, men er fortsatt Follow The Reaper som er deres beste ;) Blooddrunk er definitivt bedre enn Are you dead Yet?, selv om jeg også likte den plata, og forstår ikke hvorfor så mange misliker den.

 

CoB har vel blitt "fjortis/mainstream-metal", siden kidsa ikke tror det finns bedre gitarist i verden enn Alexi. De vokser vel opp en dag de også. Kar'n er flink, men ekstremt "hypa", i mangel av bedre ord.

Lenke til kommentar

Ja, og som kjent, så er det jo kjappe soloer som gjelder i metal :roll: Hater når fjortisser tror metal handler om å spille fortest mulig, àla Dragonforce o.l. Det er jo så klart imponerende, men gjør ikke musikken automatisk bra.

 

Eller som en kompis av meg en gang presterte å si: "Det må være minst en solo i ei låt for at det skal være ekte metal". Jauda..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...