Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Anaal-Nathrakh: The name is taken from an ancient incantation, and can be heard in the film EXCALIBUR, spoken by Merlin. We saw its link with the summoning of the Great Dragon, which surrounds all of us, as in perfect complement with what we aim to achieve with this music.

 

Endret av stakan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har funnet tidenes metallvideoer. :D

 

Ink Complete specializes in very complex instrumental fusion metal by using uncommon time signatures, frequent changes of time signatures and melodies that follow no particular scale. For example, in the song A Wild Hare musical themes follow certain happening events of the Disney movie Bambi. What makes the song very uncommon is that the guitar (and sometimes bass) frequently play the notes of spoken dialogue spoken in the movie, instead of using any of the original score. This makes the piece sound cacophonous, espacially if the listener is unaware of the connection between the song and the movie.

 

Spastic Ink - A Wild Hare

Lenke til kommentar
Var det noen som fikk med seg Gallhammer på Inferno? Sitter på myspacen deres nu og må si det fallt så smått i smak.

 

Amon Amarth kan ikke sies å være så poppis her i gården. Viking tematikk har aldri appelert til meg.

 

Var vist ikke så bra, jeg stakk på Urgehal isteden, for var mye kortere å gå.

Lenke til kommentar

Er det bare meg eller gjelder det også Varg? Nei huff, skal man høre på et av de første norske BM banda så må det være Mayhem. Gammal Burzum og Darkthrone er ikke allverden. Darkthrone har faktisk blitt langt bedre med tiden da. FOAD var jo en morsom sak. :)

Lenke til kommentar

Det er sikkert bare deg. Jeg syns gammal Darkthrone er fetere enn det nyere, som bare har blitt mere og mere headbanger-vennlig "death & roll" etterhvert. Men såklart, all respekt for Fenriz & Co for det de har gjort, så de kan gjerne holde på med hva de vil. De gir jo glatt helvete i hva folk (fans) måtte mene uansett. Det er det som er metal.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Å si at Varg er en dårlig komponist er bare helt absurd, han har laget noen av de beste black metal sangene og albumene gjennom tidene! Ea, Lord of the Deeps viser jo bare noen av de geniale black metal riffene han skrev, gammal darkthrone er også mega fett! Transilvanian Hunger er favoritt skiva mi av dem.

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller gjelder det også Varg? Nei huff, skal man høre på et av de første norske BM banda så må det være Mayhem. Gammal Burzum og Darkthrone er ikke allverden. Darkthrone har faktisk blitt langt bedre med tiden da. FOAD var jo en morsom sak. :)

 

Darkthrone kunne jau spela instrumenta sine på Soulside Journey, så det er nok ikkje evnen, men kva dei har lyst til å lage det står på.

Lenke til kommentar

Nei, men transelignende repetisjoner av riff og temaer er selve essensen i oldschool blackmetal. Så det gjør ikke meg noe.

 

Den feteste låten til Enslaved f.eks. er Slaget i Skogen Bortenfor, som klokker inn rundt 13 minutter. Og min yndlings-Emperor-låt er Into the Infinity of Thoughts som er nesten 10 minutter.

 

Enslaved-SISB, litt klippet fordi den er for lang for youtube. De pleier å spille den til slutt på konserter, og publikum går alltid amok når Grutle sier Slaget! i skogen! Bortenfor!

 

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...