Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De var bra på de 2 første platene syns jeg. Jeg er gammel nok til å oppdaget bandet via Metal Hammer og slikt mens de ble hypet som "de nye store". Og det var faktisk friskt med den typen rap-aktig metal de lagde, og ikke minst de syke gutturale lydene Jonathan lagde. Det var en direkte link til 80-tallet, ting som Public Enemy+Anthrax- Bring the Noise, Aerosmith+Run DMC-Walk this Way. Nå spyttes det bare "nu metal" etter dem, men vi må huske at når de kom med sin første skive, var det ingen som visste hva "nu metal" var. Det bare var nytt og annerledes fra alt annet på tidlig 90-tallet. Limp Bizkit og alle de kom etterpå.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

KoRn ja. Brodern var helfrelst for dem noen år tilbake. Han likte også band som Disturbed, CKY, Scars of Life, etc. For det meste ganske triste saker, men de tidligste KoRn utgivelsene var til tider ganske sjarmernde.

Endret av PiratKamerat
Lenke til kommentar

KoRn var meget bra helt opp til Take a look in the Mirror plata (jeg likte dog aldri helt Follow the Leader). Etter det falt hele bandet sammen, og de begynte å gi ut uinspirert musikk jeg ikke aner hva jeg skal kalle. Synd å si det, siden de var det absolutte favorittbandet mitt i ganske mange år. Førsteplata deres holder seg fortsatt, og Blind er ei knakende bra låt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...