Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tokio Hotel er da ikke j-rock. Ikke er de fra japan og ikke høres de ut som j-rock. (Dessuten så er band som X-Japan i en helt annen liga enn Tokio Hotel, selv om de kanskje deler litt på imagebiten.)

 

Snublet over Fist in Fetus i dag. Grind, tech-death, power metal, prog og vettafaen i en skjønn og absurd blanding. I fucking dig it.

 

Ba'al-Sebul, take notice.

Fiffige saker. :)

 

Minner meg litt om en mer ekstrem variant av Symbyosis.

Lenke til kommentar
Tokio Hotel er da ikke j-rock. Ikke er de fra japan og ikke høres de ut som j-rock. (Dessuten så er band som X-Japan i en helt annen liga enn Tokio Hotel, selv om de kanskje deler litt på imagebiten.)

 

Snublet over Fist in Fetus i dag. Grind, tech-death, power metal, prog og vettafaen i en skjønn og absurd blanding. I fucking dig it.

 

Ba'al-Sebul, take notice.

Fiffige saker. :)

 

Minner meg litt om en mer ekstrem variant av Symbyosis.

 

Nei, men Bill ser ut som en j-rocker og drar mange j-rock fjortiss fans.

Lenke til kommentar
Enslaved er da ikke så stort. Et par kule låter, men ellers er de ganske kjedelige.

 

På hvilken måte er de kjedelige? Jeg sitter og hører igjennom "Ruun" nå, og jeg hører aldri på black metal, men jeg må si at dette er bedre enn alt annet jeg har hørt fra genren. Kanskje fordi Enslaved ikke er typisk BM sikkert, men mer progressivt, og i dette tilfellet, automatisk bedre. Dessuten liker jeg growlen til Grutle, samt melodiene, riffene og hele sammensetningen. Glimrende musikk.

Lenke til kommentar

Må ikke ta andres musikksmak som et personlig angrep på dere selv. La folk ha smaken de vil. Man kan ikke begrunne hvorfor smaken sin er annerledes. Det bare er sånn.

 

Får litt fnatt når jeg hører Jamba-reklamen der du kan laste ned Tokio Hotel-spill til mobilen. "Alltid hatt lyst å være med Gustav og gjengen på tur? Nå har du sjansen!"

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Synes Isa er et genialt album jeg da, rå progressive black metal på sitt beste!

 

Progressiv black metal hørtes snadder ut. Hvilke album anbefales? Jeg har Ruun på pcn.

 

En personlig favoritt er "Below The Lights". Den anbefales på det sterkeste. "Isa" og "Ruun" er også bra valg. :)

Lenke til kommentar

Jau, fant dem for noen år siden. En låt jeg spesiellt hang meg opp i var Setite. Glimrende driv og fantastisk bra trommelyd. Og blastbeat-delen rundt 1:30 og mot slutten føles ikke malplassert. Selvsagt gjør ikke youtube lyden noen tjeneste, da. Fikk en demo til anmeldelse via et zine jeg skrev litt for for mange år siden. Låter med mange temposkifter og mye variasjon.

 

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Et lite spørsmål:

 

Hvor mange over 12 hører på Tokio Hotel, tror dere? :p

 

Vet ikke jeg. Forstår ikke at noen kan høre på dem uansett alder. Men min søster fyllte 12 for noen uker siden så får vell svaret om ca ett år, om bandet i det hele tatt overlever ut året. Noe jeg inderlig ikke håper :p

Lenke til kommentar
Et lite spørsmål:

 

Hvor mange over 12 hører på Tokio Hotel, tror dere? :p

 

Vet ikke jeg. Forstår ikke at noen kan høre på dem uansett alder. Men min søster fyllte 12 for noen uker siden så får vell svaret om ca ett år, om bandet i det hele tatt overlever ut året. Noe jeg inderlig ikke håper :p

 

Nei, får håpe de blir tysklands svar på hansons :p

Lenke til kommentar

 

Noen som har hørt om Illnath? Detta var jævla kult!!!

 

Ja, jeg fant dem for rundt et år siden tror jeg, men lasta ned et album for å sjekke om de var noe, så var det ikke så jævla interessant. Noen kule passasjer og toner her og der, men helhetlig blir de altfor lite spennende.

 

edit: Sjekk disse:

og http://youtube.com/watch?v=beJShaPBTpY&feature=related

------------

 

Jeg fikk meg Isa og Ruun i dag. Fy satan så jævlig fett Enslaved er. Kjedelig? I don't think so.

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...