Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

87428photosr7.jpg

 

Om primitiv black metal får det til å rykke i laksen din, bør du helt klart sjekke Avichi nærmere ut. Aamonael (ex-Nachtmystium) styrer skuta alene bortsett fra en session-trommis, og ut ifra dette intervjuet fremstår han som en jordnær og ærlig fyr med dype forankringer innen det okkulte. Av tekstene ser jeg at han også har lest sin Julius Evola. Fjorårets fullengder , debutplate og hittil eneste utgivelse; "The Divine Tragedy", er et album med stemninger sterkt preget av aggresjon og okkultisme. Det er monotont og rått, men variert nok til at det aldri blir kjedelig. Anbefales sterkt.

 

mp3:

Purification Within the Eighth Sphere

 

The%20Divine%20Tragedy.jpg

Lenke til kommentar

Veldig bra artikkel med innspill fra Grutle og Ivar fra Enslaved om Enslaved sin lille turne i USA:

 

http://www.dagbladet.no/kultur/2008/03/16/529893.html

 

"Han får støtte av vokalist Grutle Kjellson.

 

- Mange mener at amerikanerne er dumme, men det er de så absolutt ikke når det gjelder musikk. Her tar de referansene i musikken vår helt tilbake til Rush, de har sinnssyk peiling, sier han."

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Såklart, jeg er gammel Skid Row-fan. Han har stemmebånd ingen andre kan matche. Og ikke minst ekstrem kontroll på publikum. Også velkjent for å alltid gi 110% på scenen, så han svetter som om han har fått ei bøtte vann i hodet.

 

http://video.google.com/videoplay?docid=-6...h&plindex=1

 

Sjekk ranten hans her om å bli angrepet av "vanlige folk" fordi han er metal:

 

Fantastisk.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
- Enslaved er ekte vare. Jeg ser på de norske metalbandene litt som historikere, som lærer oss om den forgagne nordiske tiden. På de platene der de synger på norsk skjønner jeg riktignok ikke hva de sier, men det er ikke så farlig. Vi skjønner budskapet likevel, sier Christopher Weber (36) til Dagbladet.no.

Bingo!

Lenke til kommentar

Fytti helveete ... Studioversjonen av "By Your Side" fra 02:15 og utover gir meg seriøst FRYSNINGER seriøst GODT nedover ryggen!! Fyren synger .. det er PERFEKT!

 

 

01:20 der, men er mye bedre på studioversjonen. Feteste vokalen jeg har hørt på EVIG lenge! :D

 

Holdt på å gå på en Tokio Hotel-smell når jeg så det bildet av Bach.

 

DU ER DUM :(

Lenke til kommentar
Om primitiv black metal får det til å rykke i laksen din, bør du helt klart sjekke Avichi nærmere ut. Aamonael (ex-Nachtmystium) styrer skuta alene bortsett fra en session-trommis, og ut ifra dette intervjuet fremstår han som en jordnær og ærlig fyr med dype forankringer innen det okkulte. Av tekstene ser jeg at han også har lest sin Julius Evola. Fjorårets fullengder , debutplate og hittil eneste utgivelse; "The Divine Tragedy", er et album med stemninger sterkt preget av aggresjon og okkultisme. Det er monotont og rått, men variert nok til at det aldri blir kjedelig. Anbefales sterkt.

Må være beste Black Metal fra usa jeg har hørt til nå. Lyden lignet på Eternal Majesty sitt første album, From War To Darkness. Takker for tips, jeg får rykkninger i laksen av Avichi :D

Lenke til kommentar
Enslaved er da ikke så stort. Et par kule låter, men ellers er de ganske kjedelige.

Isa og Ruun kan bli kjedelig ja.

 

Men det gjelder ikke resten! Enslaved har minst 2 konge låter på hvert album, og alle album holder en høy standard. Helt fra Yggdrasil (1992) til Below The Lights (2003). Sanger som Mardraum, The Voices, Eit Auge Til Mimir og Havenless er bare noen få eksempler som viser det motsatte.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...