Bytex Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Som de vise sier..det hjelper ikke å snakke om å dra på Wacken. Man må faktisk bestemme seg tidlig og GJØRE det også. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Om primitiv black metal får det til å rykke i laksen din, bør du helt klart sjekke Avichi nærmere ut. Aamonael (ex-Nachtmystium) styrer skuta alene bortsett fra en session-trommis, og ut ifra dette intervjuet fremstår han som en jordnær og ærlig fyr med dype forankringer innen det okkulte. Av tekstene ser jeg at han også har lest sin Julius Evola. Fjorårets fullengder , debutplate og hittil eneste utgivelse; "The Divine Tragedy", er et album med stemninger sterkt preget av aggresjon og okkultisme. Det er monotont og rått, men variert nok til at det aldri blir kjedelig. Anbefales sterkt. mp3: Purification Within the Eighth Sphere Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Veldig bra artikkel med innspill fra Grutle og Ivar fra Enslaved om Enslaved sin lille turne i USA: http://www.dagbladet.no/kultur/2008/03/16/529893.html "Han får støtte av vokalist Grutle Kjellson. - Mange mener at amerikanerne er dumme, men det er de så absolutt ikke når det gjelder musikk. Her tar de referansene i musikken vår helt tilbake til Rush, de har sinnssyk peiling, sier han." Endret 16. mars 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 Rush er bandet sitt det! Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 For de som ikke vet hva rickroll er så sjekk det ut her: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=rickroll Og siden vi diskuterer metall her: http://www.youtube.com/watch?v=6EvO_466ChA Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Noen som har sjekka ut Sebastian Bach her?? Skikkelig kos hard rock som jeg virkelig digger når jeg er i humør til det! Vokalen er rett og slett rå også!! Endret 16. mars 2008 av loathsome Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Såklart, jeg er gammel Skid Row-fan. Han har stemmebånd ingen andre kan matche. Og ikke minst ekstrem kontroll på publikum. Også velkjent for å alltid gi 110% på scenen, så han svetter som om han har fått ei bøtte vann i hodet. http://video.google.com/videoplay?docid=-6...h&plindex=1 Sjekk ranten hans her om å bli angrepet av "vanlige folk" fordi han er metal: Fantastisk. Endret 16. mars 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 16. mars 2008 Del Skrevet 16. mars 2008 - Enslaved er ekte vare. Jeg ser på de norske metalbandene litt som historikere, som lærer oss om den forgagne nordiske tiden. På de platene der de synger på norsk skjønner jeg riktignok ikke hva de sier, men det er ikke så farlig. Vi skjønner budskapet likevel, sier Christopher Weber (36) til Dagbladet.no. Bingo! Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Hør "By Your Side" fra "Angel Down" av Bach .. der har du vel perfeksjonisme når det kommer til vokalpresentasjon? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Enslaved er da ikke så stort. Et par kule låter, men ellers er de ganske kjedelige. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Holdt på å gå på en Tokio Hotel-smell når jeg så det bildet av Bach. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Neneneiiii...må ikke sammenligne et av 80 og 90-tallets feteste metalband med emo-skvip fra tyskland. Shame on you. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Haha, prettyboy blir mobbet. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Fytti helveete ... Studioversjonen av "By Your Side" fra 02:15 og utover gir meg seriøst FRYSNINGER seriøst GODT nedover ryggen!! Fyren synger .. det er PERFEKT! 01:20 der, men er mye bedre på studioversjonen. Feteste vokalen jeg har hørt på EVIG lenge! Holdt på å gå på en Tokio Hotel-smell når jeg så det bildet av Bach. DU ER DUM Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Om primitiv black metal får det til å rykke i laksen din, bør du helt klart sjekke Avichi nærmere ut. Aamonael (ex-Nachtmystium) styrer skuta alene bortsett fra en session-trommis, og ut ifra dette intervjuet fremstår han som en jordnær og ærlig fyr med dype forankringer innen det okkulte. Av tekstene ser jeg at han også har lest sin Julius Evola. Fjorårets fullengder , debutplate og hittil eneste utgivelse; "The Divine Tragedy", er et album med stemninger sterkt preget av aggresjon og okkultisme. Det er monotont og rått, men variert nok til at det aldri blir kjedelig. Anbefales sterkt. Må være beste Black Metal fra usa jeg har hørt til nå. Lyden lignet på Eternal Majesty sitt første album, From War To Darkness. Takker for tips, jeg får rykkninger i laksen av Avichi Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Skid Row - I Remember You er en av tidenes låter uansett sjanger. Får herlig gåsehud over hele kroppen når han drar de siste hylene Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Vintermåne: Sett denne versjonen? Den gir gåsehud langt nedover beina. Se filmen hos Youtube Litt off-pitch i starten, men så drar han igang growlestemmen og da er det bare max trøkk. Og siste hylet er perfekt. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 (endret) Enslaved er da ikke så stort. Et par kule låter, men ellers er de ganske kjedelige. Isa og Ruun kan bli kjedelig ja. Men det gjelder ikke resten! Enslaved har minst 2 konge låter på hvert album, og alle album holder en høy standard. Helt fra Yggdrasil (1992) til Below The Lights (2003). Sanger som Mardraum, The Voices, Eit Auge Til Mimir og Havenless er bare noen få eksempler som viser det motsatte. Endret 17. mars 2008 av Abigor Lenke til kommentar
T-ooT Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 Synes Isa er et genialt album jeg da, rå progressive black metal på sitt beste! Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 17. mars 2008 Del Skrevet 17. mars 2008 hele Eld er da Crême! var fornøyd når di spilte halve albumet på konsertein i Bodø Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå