Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide


Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant Sahg - I for 50,- spenn her en dagen så kjøpte den likegodt etter å ha hørt litt på den i musikksjappa. Damn! Dette var brasaker! :)

 

Det enste musikken som krever livets rett er det som enten selger nok på egen hånd selv om det også blir nedlastet.

 

Og igjen så kom fokuset over på salgstall framfor kvalitet.

 

Er forsåvidt enig med deg i resten.

Jeg tror i utgangspunktet at det er ingenting galt med å knytte kvalitet og salgsantall, problemet er at dette skjer ikke lenger fordi de store plateselskapene "pusher" overfladisk musikk som kun er laget for å fenge i noen sekunder i hodet til folk. Når folk kan laste ned(og dermed hører en del på det) så vil de bli lei av slik musikk før den blir kjøpt. (Og de som kun liker slik musikk er som regel lite lidenskapelig rundt den... så de gidder ikke å kjøpe.)

 

Er ikke sikkert dette vil sørge for døden av popmusikk heller(vil det være noe poeng?), men kanskje at kvaliteten tar seg opp litt? (Har mer dybde, har mer enn en "hook" som skal få deg hekta..)

 

Personlig så har jeg nok mest tro på personlig lidenskap som motivasjon for å lage musikk, men om noe annet skulle gi gode resultater så skal jeg ikke la være å nyte det av den grunn. Her fungerer også nedlastning bra siden det musikknedlastning i seg selv er et bra markedsføringsverktøy for dem. (Som sågar funker av seg selv! Er musikken bra så vil folk dele den.)

 

Halve poenget er jo å sitte ned foran anlegget og høre det gjennom første gangen og så gi det en dom.
Bortimot hele poenget med en CD er å kunne høre på den jævla mange ganger. Hvis man blir veldig lett lei av musikk så er den ikke skikkelig bra i min bok, da mangler den dybde. Skikkelig god musikk nyter man hver gang! Og helst så oppdager man noe nytt hver gang man hører på det. :)

 

Var den utrolig dårlig så jaja, en til i samlinga.
Så var det 70-190,- bortkastet penger som kunne blitt brukt på annen musikk.

 

Det er naturligvis fulstendig uakseptabelt.

 

(Nå tar jeg sjangsen en del da og laster ned ting jeg kun har hørt et par sanger på. Jeg foretrekker derimot å ha hørt hele album før jeg kjøper. Brent meg nok på dårlige kjøp allerede.)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Vel, kan si så mye: har du ikke nettbank så må du gå til banken for å gjøre noe. (Og uansett så kan det ta litt tid før betallingen kommer siden det er internasjonalt.) Du trenger antagligvis en del mer info enn det som står der, når du skal sende til utenlandsk konto så liker de ofte å ha navn på bank, adresse til selskap, litt forskjellig sånt så greit å ha det klart.

 

Hvis jeg husker riktig så er IBAN et kontonummer ja.

Lenke til kommentar

ok, har nettbank ja.

 

på nettsiden står dette her:

 

OBS! För Norge, Finland och Danmark gäller betalning i förskott.

IBAN: SE08 9500 0099 6026 0332 6899

BIC: NDEASESS

Bank name: Nordea

 

 

hvordan skal eg skrive in dette på nettbank?

iban på kontonummer? BIC på kid?

men det med bank navn da?

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...