Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er deres syn på piratkopiering? Selv laster jeg ned mye, men jeg kjøper det som er bra. Jeg har dessverre ikke kjøpt nok, men jeg håper det forandrer seg etterhvert

Har lasta ned 90% av all musikken jeg har. Har kjøpt en del av den musikke jeg har lasta ned i etterkant. Har vel nærmere 90 cd'er og noen live DVD-er. Synes nedlasting er bra, og det styrker så absolutt metalmiljøet.

Lenke til kommentar
PS: AUDIOPAIN DOES NOT SUPPORT THE "DOWNLOADING KILLS MUSIC" CAMPAIGN. WE SUPPORT THE NON-EXISTING "DOWNLOAD MUSIC TO KILL THE CORRUPT, ASSLICKING POSERS THAT HAS NO OTHER INTENTIONS WITH THEIR "ART" THAN TO MAKE MONEY OUT OF IT, AND THE INDUSTRY THAT DOESN'T DARE TO RATE QUALITY BEFORE SALES NUMBERS" CAMPAIGN.
Lenke til kommentar

Jeg er for at folk skal laste ned(og ikke kjøpe i tillegg) musikk som er dritt.

Mye av populærmusikken som er kun laget for å være fengende og fint lite annet blir pushet igjennom reklame. Disse som liker denne musikken er som regel ikke så glad i den at de gidder å gi penger for det hvis de slipper.

Jeg ser på muligheten til musikknedlastning i ytterste (positive) konsekvens som en renskelse av drittkultur som ikke fortjener livets rett.

Det enste musikken som krever livets rett er det som enten selger nok på egen hånd selv om det også blir nedlastet. Disse kan sikkert være komersielle, men de må holde en hvis standard hvis de skal klare seg. (Vi er ikke kommet dit helt ennda, nedlastningen er ikke utbredt nok ennda.) Videre så kan jo de som vil gi ut musikk uavhengi av pengene også holde på.

Nedlastning gir også mulighet for kvalitssjekk av et *helt* album før man kjøper det. Det er fint.

Lenke til kommentar
Det er jo møkk-kjedelig å kjøpe en cd du allerede har hørt gjennom. Halve poenget er jo å sitte ned foran anlegget og høre det gjennom første gangen og så gi det en dom. Var den utrolig dårlig så jaja, en til i samlinga. Var den utrolig bra så blir den nok spilt om igjen :)

Menmen, hver sin måte.

Er helt enig med deg :) cd plater skal kjøpes ferske og man skal dømme de etter første spinn i cdspilleren!

Lenke til kommentar
Det er jo møkk-kjedelig å kjøpe en cd du allerede har hørt gjennom. Halve poenget er jo å sitte ned foran anlegget og høre det gjennom første gangen og så gi det en dom. Var den utrolig dårlig så jaja, en til i samlinga. Var den utrolig bra så blir den nok spilt om igjen :)

Menmen, hver sin måte.

Er helt enig med deg :) cd plater skal kjøpes ferske og man skal dømme de etter første spinn i cdspilleren!

No way, orker ikke dårlige cd'er i samlinga. Kjøper nesten aldri uhørt musikk. Spinner uansett ikke cd'er, hører kun på mp3. Gleden jeg finner i cd'er er å se om det står noe interessant i heftet, om det er fine bilder der og slikt. Blood On Ice er et slikt album jeg har hørt flere år før jeg faktisk kjøpte det, men det har jo flere sider hvor Quorthon forteller om historien til Bathory og utviklinga av albumet. Det er slikt som får meg til å kjøpe album, dessverre er det oftere motsatt, kanskje bare tekster eller ikke det engang. Heldigvis ser de bra ut i hylla.

Lenke til kommentar
Det enste musikken som krever livets rett er det som enten selger nok på egen hånd selv om det også blir nedlastet. Disse kan sikkert være komersielle, men de må holde en hvis standard hvis de skal klare seg. (Vi er ikke kommet dit helt ennda, nedlastningen er ikke utbredt nok ennda.) Videre så kan jo de som vil gi ut musikk uavhengi av pengene også holde på.

De fleste som faktisk bryr seg om musikk bryr vel seg ikke så mye om penger? De fleste vet at det ikke ligger mye penger i musikk (hvertfall ikke innen sjangerene vi snakker om i denne tråden).

Selvfølgelig støtter jeg det at du skal kjøpe CD-er, men det er også mange artister som nesten ikke tjener noe på salg av CD også, da plateselskapet tar mesteparten, så er vel en vurderingssak.

Jeg kjøper selv det jeg har råd til, og laster ned litt innimellom, men som mange andre har sagt her liker jeg å ha musikken i fysisk form.

Lenke til kommentar
Selvfølgelig støtter jeg det at du skal kjøpe CD-er, men det er også mange artister som nesten ikke tjener noe på salg av CD også, da plateselskapet tar mesteparten, så er vel en vurderingssak.

Om cdene ikke blir kjøpt, får ikke plateselskapet pengene sine og bandet får ikke fornyet platekontrakten. Så om en kjører /care på om band en liker får gitt ut CD-er slik at vi får nyte musikken deres er det selvfølgelig bare å laste ned.

Er en skeptisk, last ned og hør. Liker en det, kjøp skiva. Liker en det ikke, slett musikken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...