Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke enig med Seian, men sånn er det bare. Jeg digger Adagio sin musikk. Ser ikke på coveret når jeg hører på uansett, så det kan være så dårlig det bare vil. Gutta er ekstremt dyktige til å traktere instrumentene sine OG faktisk komme opp med gode låtstrukturer også.

Lenke til kommentar
Finnes det noen band med noe skikkelig vond, syk vokal. Sånn som
?

Det blir ikke stort sykere enn dette:

Videoen hjelper jo litt hva angår stemning.

En til.

Edit: Send meg en PM hvis du er interessert i mer materiale fra samme fyren.

Jeg har ett album av Silencer, men det er fortsatt ikke sykt nok. Jeg må ha noe som gjør at jeg ikke tør høre på det i lyset en gang.

Lenke til kommentar
Micheal jackson - Thriller

Et album jeg ikke tør spille av i lyset en gang

Uansett noen som har noe metal med kvinnelige kor / vokalister

Nei ikke nevn noen av disse

Therion , Otep , Arch enemy, The gathering , Epica , Within temptation , Tors hammer , Ayreon , Kamelot

Leter helst etter clean vokal

Sjekk ut en del goth-band. Tristania, Draconian, The Sins of Thy Beloved, Theatre of Tragedy.

------

In Jeraspunta var intesnt, men altfor kjedelig. Gi meg heller noe downtempo, suicidale greier.

Lenke til kommentar

Alltid litt morsomt når de store "skumle" metal aritstene prater om hvordan, feks, Black Sabbath sin musikk var skummel når de var unge. Men klart, på den tiden så var det jo helt nytt og noe man aldri hadde hørt maken til, det var jo så mørkt og dystert. Pluss at Black Sabbath jo brukte den såkallte "tritone"... Blir veldig spennende og se om det noen gang kommer ett band som klarer og skremme slik Black Sabbath og Metal sjangeren generelt gjorde. Men tviler også på at det noen gang vill bli slik igjen.

Lenke til kommentar
Tror ikke noen vil komme til å skremme i form av hvordan musikken deres nødvendigvis høres ut, men kanskje gjennom budskapet i tekstene. Tenk deg et nazi band som gjør det virkelig stort. Det ville skape rabalder.

Eller holdninger og handlinger. Sikkert en god del folk som ble overrasket over hva Vikernes og co dreiv med på 90-tallet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...