Deadringer Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Ikke ofte jeg er enig med vintermåne, men denne gangen svarte han fint for meg. Nyt gjerne konserten, men ikke på en måte som plager andre. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Jo, men en må også ta hensyn til at andre vil nyte musikken og.Selvfølgelig, men er det et problem så kan man faktisk prøve å FLYTTE på seg hvis en er så redd for den ølen en har kjøpt eller hvis en ikke vil stå sammen med de som står å "svinger på håret" og gjør konsertopplevelsen så ufyselig. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Jo mer headbanging og skrål, jo bedre. Folk som tar med fulle halvlitere inn i crowden er uansett en uting. Homomoshing hører hjemme på -core konserter læll. Lenke til kommentar
T-ooT Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Er enig med glint, ølen kan drikkes før konserten, mellom bandene og etter konserten, man skal ta av når selve artistene spiller, uansett så er det ikke et must for meg personlig og midt under en konsert. Lenke til kommentar
MrHaze Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Jo mer headbanging og skrål, jo bedre. Folk som tar med fulle halvlitere inn i crowden er uansett en uting. Homomoshing hører hjemme på -core konserter læll. Fasit. Kjipt med konsertar der alle berre står stille. Litt liv og leven må det vere. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Jeg ser seriøst ikke problemet. De gangene jeg står med drikke i hånda eller vil ta det med ro så står jeg bak. For å snu dette hensyns-tullet på hodet: dere som ikke liker headbanging bør ta hensyn til de som vil headbange og gå bak. De som vil headbange og/eller moshe: fremme/midten. De som vil ha det rolig: bak. Sånn blir det fett for alle, kan det være så vanskelig? Endret 10. mars 2008 av TLZ Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Under Nidrosian Black Mass var det liiite headbanging, og mest folk som stod med øla i neven og nikka til musikken. Archgoat følte de fikk så lite respons fra publikum at de trodde de gjorde en dårlig konsert. Det blir rett og slett for dumt når det er slik. Lag leven! Lenke til kommentar
Seian Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Tenker meg også at bandene får kjørt seg når de ser et ivrig publikum som giver seg løs til musikken, enn kjipe mennesker som såvidt nikker på hodene som om de skulle nyte en konsert av Antonín Dvořák. Jeg sier meg enig i de to-tre siste her. Hoderulling er helt greit, men moshing er definitivt en uting. Da kan de heller sette fart mot en lyktestolpe istedenfor med kneskålene først. Dagens vrangforestilling: En Metallica-konsert i deres gyldne tider med et passivt, nikkende publikum. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 ..men moshing er definitivt en uting. Pfff. Moshing er også gøy. Moshing (de gangene det er det) begrenser seg alltid til midten av publikumsflokkken. Liker du det ikke så trenger du ikke stå der, så enkelt er det. (Jeg snakker naturligvis om skikkelig moshing, ikke det hardcore mosh-dance tullet.) Lenke til kommentar
Katten med støvlene Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Rent rettslig sett er det vel klubb- eller konsertstedseieren som bestemmer hvordan det er lov å oppføre seg under taket h*ns. Og om man overskrider det, bærer det rett ut. Verre er det ikke. Å prøve å etablere en eller annen universal norm for hvordan man skal oppføre seg under konsert, blir litt vel nazi. Lenke til kommentar
Seian Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Liker du det ikke så trenger du ikke stå der, så enkelt er det. Er nokså klar over det, men er fort gjort å havne i en slik klynge. Da er det for meg å komme meg så fort som faen unna det, noe som ikke alltids er så lett. Minner meg forresten om en opplevelse jeg hadde på wacken. Var en av headlinerne i fjor som spilte. Masse folk naturligvis, og jeg måtte selvfølgelig klare å stille meg ved siden av to ADHD-aper. De begynte etterhvert å hoppe inni andre som noen tullinger, noe jeg slettes ikke likte. Så jeg fjerna meg fra plassen før det utvikla seg til noe mer, ettersom det var flere som begynte å ta igjen på de to. Naturligvis, som følger av min ganning, så fikk han ene en fot rett i kjeften av en crowdsurfer med platåsko med samme massetetthet som bly. Var jæskla artig å se han ha varetelling for å se om alt var på plass inni der. Noe som det uheldigvis var. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Det går jævlig fint an å lage leven selv om man ikke står med øl i hånda og headbanger. Jeg hopper og synger så jeg knapt har stemme igjen stort sett hver gang. Men jeg er ikke full fordet. Svartmetallere er et vanskelig publikum å få liv i tror jeg, for det er så mange som tenker mere på å se skummel, ond og mystisk ut enn å la seg rive med av musikken. Men Emperor på Inferno hadde helt hinsides publikumsrespons, det hørtes ut som en scoring i en fotballkamp hver gang de dro igang en ny låt. Bare classics såklart. Det var tilogmed massiv allsang på de mest kjente riffene. Windir hadde også en spesiell evne til å få liv i publikum som stort sett var dominert av svartkledde folk i frakk. Hvis bandet bare står og ser ned i gulvet og skriker blir det lite energi som kommer tilbake fra publikum. Det er derfor jeg liker å gå på gladmetall-konserter av typen Kamelot eller Sonata Arctica. Publikum er glade og herjer villt og synger hele tiden. Eksempel på bra norsk publikum, sonata arctica fra sentrum scene 2007. Og ja, jeg sto der og ropte balla av meg. En til, Dream Theater 2007 fra Spektrum. Der var jeg også. Sjekk responsen når vokalisten kommer på rundt 5:00. Endret 10. mars 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Ny Testament låt ligger ute på http://www.bravewords.com Takker og bukker Låta ligger forresten også ute på MySpace, hvis noen måtte ønske å ta ned MP3en med f.eks. File2HD Angående oppførsel på konserter så er det meste tillatt, men en hjelper de som faller opp igjen o.l. Forresten så ser en hvor de forskjellige zonene er for hvor bæsj en skal gå... m.m. du er helt korka da. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 (endret) Hva slags folk og hvordan oppfører de seg på en konsert av slike dystre, goth-band som Draconian, MDB o.l? Jeg tenker at det må jo være ganske kjedelig siden riffene ofte er seige, er det vel ikke så mye hoing og hyling. Står folk og ser ned i gulvet med en tåre i øyekroken? edit: Til dere som ikke har hørt det nyeste til Draconian enda. Her er en liten smakebit. Jeg er helt forelska i albumet og da spesielt sangen Seasons Apart. Flotte tekster på det albumet. Endret 10. mars 2008 av Vintermåne Lenke til kommentar
MrHaze Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Hva slags folk og hvordan oppfører de seg på en konsert av slike dystre, goth-band som Draconian, MDB o.l? Jeg tenker at det må jo være ganske kjedelig siden riffene ofte er seige, er det vel ikke så mye hoing og hyling. Står folk og ser ned i gulvet med en tåre i øyekroken? Nei. Folk reiser. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Hva slags folk og hvordan oppfører de seg på en konsert av slike dystre, goth-band som Draconian, MDB o.l? Jeg tenker at det må jo være ganske kjedelig siden riffene ofte er seige, er det vel ikke så mye hoing og hyling. Står folk og ser ned i gulvet med en tåre i øyekroken? Nei. Folk reiser. Så veldig lite morsomt. Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Kjøpte Chrome Division - Doomsday Rock'n'Roll i dag, sålangt ei ganske digg skive. Andres synspunkt? Lenke til kommentar
T-ooT Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Rå skive, digger black rock n roll Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Seian: Moshing skal selvfølgelig kun skje i moshesirkelen i midten. Er noen ganger en del (idioter) som vil starte mosher steder der det åpenbart er ingen som vil være med på det. Dette er selvfølgelig pur idioti. Bytex: Vil si at man finner mest liv av alt på thrash-metal konserter. Susperia på MotStøy i for-fjor er noe av det sykeste jeg har vært med på. Riktignok ingen moshpit, men jeg er sikker på at alle som stod nede i salen(og oppe og bak) headbange hodet av seg. Susperia kommenterte faktisk selv at det var helt fantastisk publikum og sa at vanligvis det var de som måtte dra publikum i gang men her dro publikum dem i gang. Det var bare en vanvittig stemmning og folk tor bare helt fulstendig av. Husker jeg bare såvidt orket å holde hodet høyt nok til å i det hele tatt se på Pagan's Mind etterpå. (Og headbange til de kunne jeg glemme, hodet var FERDIG.) Var rimelig mye liv på Emperor den påfølgende dagen, men ikke så mye som Susperia. Tror folk slitte ut nakken sin for helgen. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Nå overdriver du endel, det var da mer liv under Emperor. Spesielt under starten til "Curse you all men". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå