Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Det er fordi Dragonland bare er en blek kopi. Rhapsody var de første som gjorde det der tidlig på 90-tallet. Sånn er det bare.

Man kan ikke forklare hvorfor man synes et band er bedre enn et annet band, fordi det kommer helt an på personlig smak. Det jeg liker trenger ikke du like. Hør på tidlig Rhapsody (ikke det overpompøse greiene på youtube).

For min del er Dragonland bare morsomt pga den dårlige engelsken. Men det trenger jo ikke du synes. Man hører på musikken man selv liker, ikke baserer seg på hva andre mener hele tiden. Det er min filosofi. Om andre måtte syns bandet er "overrated" eller dritt, spiller null rolle, for så lenge JEG liker det er det jo greit. Det er jo jeg som skal lytte på det.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Egentlig var det Yngwie Malmsteen som startet med neoklassisk powermetal m/ mye synth allerede på tidlig 80-tallet. Rhapsody har tatt mange elementer fra han og gjort sin egen vri på det med å dra inn lange klassiske temaer midt i låtene sine.

Les det jeg skrev over, gjør opp din egen mening. Liker du dragonland, er det ingen som skal hindre deg i å høre på det bare fordi de har annen smak :)

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Malmsteen heter Yngwie Malmsteen. På 80-tallet hadde han et relativt fast band, da het de Y.Malmsteen's Rising Force.

Han har byttet bandmedlemmer hele tiden, skifta vokalister like ofte som andre skifta sokker. Du finner drøssevis med musikk på youtube. Han er svensk, forresten.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Dere er virkelig pirkete her. Jeg prøver bare å bruke denne tråden til å utvide metal smaken av forslag fra dere. Er det noe galt med det eller?

Visse personer her, uten å nevne noen navn, har ikke evnen til å takle musikk som de under 16 år liker. De klager også på at aldersgjennsomsnittet er for lavt her, men oppfører seg selv som noen 12-åringer. Det er problemet.

Lenke til kommentar
http://en.wikipedia.org/wiki/Malmsteen

Du snakker ikke om meg, Vintermåne? :p Jeg er åpen for det meste, jeg.

Du er vel en av de få. Har aldri hørt deg klage på noe som helst. Tror du har hørt og godtar mer metall enn 99,9 % av folket her.

edit: Dessuten tror jeg vi liker veldig mye av de samme banda, selv om du liker (omtrent) alt da :p

Endret av Vintermåne
Lenke til kommentar

Lite diskusjon rundt Kreator? Andre som har sansen for de tyske thrash-gutta?

Har egentlig ikke mye interesse innenfor Thrash men med ble helt skjokkert hvor bra Violent Revelution og Enemy og God platene er. Hører lite om Kreator fra thrash-fans jeg har møtt. Undervurdert?

Lenke til kommentar

Har egentlig ikke mye interesse innenfor Thrash men med ble helt skjokkert hvor bra Violent Revelution og Enemy og God platene er. Hører lite om Kreator fra thrash-fans jeg har møtt. Undervurdert?

Hakke hørt så mye, men det jeg har hørt er fett. Så og si alle thrashfans jeg kjenner forguder dem.

Lenke til kommentar

På ingen måte. Dei blir alltid omtalt som ein av dei tre store i Tyskland, og generelt i thrashen. Violent Revolution og Enemy Of God får vel lite omtale fordi dei er dårlege.

Dei hadde si storhetstid på 80-talet, som dei fleste andre thrashband.

Lenke til kommentar
Er det egentlig noe å spør etter hvilke album man skal høre? Det er jo bare å skaffe hele diskografien og begynne en plass. Gjør oftest det selv.

Kjøpe hele diskografien ? :omg: Eller mener du laste ned ulovlig slik at bandet ikke tjener noe på det ? :ermm:

Selvsagt mener jeg laste ned lovlig, slik at bandet blir mer kjent av det.

Laste ned musikk er ikke ulovlig, og det er ikke slik at bandet ikke tjener på det.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Finnes det noe trance metal?

Aner ikke, har aldri noen sinne sett etter trance metal.

Jeg forstår meg egentlig ikke på vanlig dø metall men sånn som Satyricon er greit for det er melodiøst. Det andre er bare masse tromming og skriking.

Det er ikke så jævlig rart at du ikke forstår deg på death metal og annen extreme metal, for denslags musikk var åpenbart ikke lagd for at du skulle like den, var den vel?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...