Gå til innhold

Metal: A Headbanger's Guide

Anathema

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

King Diamond er rett og slett, ja King enkelt og greit. Foretrekker hans arbeid med Mercyful Fate. Sjekk ut gromlåtene Nuns Have No Fun, Into the Coven, Satan's Fall, Curse of the Pharaohs og sist men ikke minst A Dangerous Meeting. Balsam for sjelen ;)

EDIT: Posten er til PhoenixHunter forresten

Endret av Arrosiach
Lenke til kommentar

King Diamond. Tidligere vokalist i legendariske Mercyful Fate som startet tidlig på 80-tallet med liksminke og horror-tematikk.

Veldig teatralsk musikk og sceneshow.

MF-Is that you, Melissa?

http://youtube.com/watch?v=WvxA9btVOn8&feature=related

Evil

http://youtube.com/watch?v=fMtdbcGkrr4&feature=related

Han er kjent for å komme med helt spontane high-pitch hyl mens han synger i normalt stemmeleie. Unik vokalist.

Melissa er forresten en hodeskalle han pleide å ha med på scenen. Han skrev 3 sanger til den :) Han holder Melissa i Evil-videoen. Han har hatt en veldig suksessfull solokarriere etter han slutta i MF.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Jeg anbefaler: The Essential Ozzy Osbourne :D kan jo liste opp noen av de beste fra den CD-en:

-Mama, I'm Coming Home

-Desire

-Road To Nowhere

-Mr. Crowley

-Crazy Train

-Paranoid (Live)

-Rock 'n' Roll Rebel

:w00t:

Lenke til kommentar

Best of albummer er kansje kjedelige når du har hørt mye fra artisten/bandet for da kjenner du alle sangene på albummet så godt, men hvis man er "nybegynner" Og nesten ikke har hørt noe av artisten/bandet før er jo en best of plate midt i blinken :wee:

Lenke til kommentar

Hvis jeg skulle anbefalt et Ozzy-album måtte det blitt Randy Rhoads Tribute.

Er enig med Bytex om hva han sier om Ozzy. Han var uhyre viktig for Black Sabbath. Foruten det Bytex sier vil jeg også nevne at Ozzy var en god frontmann, og det er nok en del som ble fans først etter å ha hørt dem live. Sabbath var nok ikke mest spilt på Radio da.

Lenke til kommentar
Best of albummer er kansje kjedelige når du har hørt mye fra artisten/bandet for da kjenner du alle sangene på albummet så godt, men hvis man er "nybegynner" Og nesten ikke har hørt noe av artisten/bandet før er jo en best of plate midt i blinken :wee:

Helt enig... Selv har sjekket ut "Greatest Hits" album når jeg har utforsket nye band gjennom årene... "Greatest hits" album gir ett veldig bra inntrykk av bandet/artisten du hører på og gir deg muligheten til og finne ut om bandet er verdt pengene eller ikke. Liker du ikke "Greatest Hits" albumet så liker man som regel ikke resten av sangene. Er ikke ett slikt album tilgjenglig så er det jo bare og finne ut hva album som fansen anbefaler eller sjanse på ett album og håpe på det beste. Etter min egen erfaring er som regel de gamle albumene de beste. En regel med noen unntak selvsagt ;)

Lenke til kommentar

Essential/ greatest hits har et stort skår i gleden:

Songs representing the first two albums (Blizzard of Ozz and Diary of a Madman) have RE-RECORDED bass and drum tracks. THEY ARE NOT THE ORIGINAL SONGS. The original bass and drum tracks were replaced for the most recent re-masters.

Bare søk på amazon.com og les de negative anmeldelsene, personlig ville jeg først kjøpt Blizzard of Oz og Diary of a Madman (remastered 1995). Koster en ca. kr 166,- (inkl. p&p).

Det er nå slik jeg ser det, rett skal være rett ;)

Edit: Tipper den nyere remastered (2002 versjonen er vel strengt tatt en remix/ re-recording) har mer loudness, men hvem vet.

Her er en oppgitt fans anmeldelse:

My first reaction to "Blizzard" was that the drumming sounded sloppier than I remembered. Skipping from track to track, I noticed some things were sounding very different, and that the album seemed to have not only been remastered, but had been completely remixed from the original multi-track tapes.

Giving the liner notes a closer look, I discoved that all of the bass and drum tracks for both albums have been re-recorded by current Ozzy sidemen Robert Trujillo and Mike Bordin, respectively.

I'm not kidding.

At this point I began to get pretty upset. The bass and drum tracks have been re-recorded in such a way as to mimic the original sound of the albums, but it doesn't work: Trujillo's bass is actually noticeably out-of-tune on a couple of numbers, and Bordin's drumming never matches the feel of the original tracks. Of course, "Blizzard of Ozz" was a somewhat lo-fi album to begin with. What about "Diary of a Madman," the album I've long characterized as the "Sgt. Pepper" of Heavy Metal?

In my opinion, "Diary" has been ruined. From the opening drum triplets of "Over the Mountain" everything is wrong, wrong, wrong. Every ounce of magic the album had has been sucked out of it. Randy's guitar tones are completely messed up. Some of his solos and fills are barely audible, and his various effects and textures have been replaced with a dry, shrill tone in many spots. The new mix retains none of the charm, atmosphere, or detail of the original. Even "Flying High Again" sounds awful. Why on earth would Ozzy tamper with one of the greatest sounding albums in hard rock history?

Well, according to Sharon Osbourne, Daisley and Kerslake have been removed from the albums because they have been "harassing" the Osbourne family. The truth is that Bob Daisley and Lee Kerslake are suing Ozzy for non-payment of royalties and for crediting others (Rudy Sarzo and Tommy Aldridge) for their work on "Diary of a Madman." By removing them from the recordings, Ozzy can ensure that Daisley and Kerslake will receive no future mechanical royalties from his back catalog. This is simply an act of monumental greed and arrogance, and I implore you not to support Ozzy in this shameful endeavor.

These CD's are being promoted as "original recording remastered," with no outward indication to the buyer that they have been re-recorded with sidemen Randy Rhoads never even met. It is an unforgivable affront to Randy's memory, and it is deliberately misleading to Ozzy's longtime fans. Unfortunately, these will soon be the only versions of these albums you can buy, so get the 1995 22-bit remasters while you still can: They sound fantastic and are the only authentic versions of these hard rock masterpieces.

:whistle:

Endret av Ba'al-Sebul
Lenke til kommentar

Alle best of-plater er elendige. Hvis jeg noen gang kommer til å gi ut to eller flere fullengdere (noe som aldri vil skje likevel), så vil jeg aller helst ikke at de skal bli tukla med og omarrangert til et kompilasjonsalbum.

Endret av Seian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...